Ο τομέας δέχεται πιέσεις από ένα κοκτέιλ προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένου όχι μόνο ενός αβέβαιου μέλλοντος για πρόωση, αλλά και πιο άμεσων προβλημάτων ενός ανώτατου ορίου που προκαλείται από κοροναϊό για την κατανάλωση πετρελαίου και τα χαμηλά ποσοστά ναύλων.
Η S&P Global Platts αξιολόγησε τα ναύλα VLCC μεταξύ του Αραβικού Κόλπου και της Κίνας κατά μέσο όρο 6,09 $ / mt το 2021 μέχρι σήμερα. Ο μέσος όρος το 2020 ήταν 13,44 $ / mt και το 2019 ήταν κατά μέσο όρο 12,52 $ / mt. Οι εκτιμήσεις Aframax US Gulf Coast-UK Continent έχουν φτάσει κατά μέσο όρο 14,29 $ / mt το 2021, σε σύγκριση με 20,01 $ / mt το 2020 και 21,06 $ / mt το 2019.
«Νομίζω ότι ως εταιρείες δεξαμενόπλοιων, πρέπει να ενοποιηθούμε, πρέπει να γίνουμε μεγαλύτεροι», δήλωσε ο Zabrocky, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στο πλαίσιο του Global Executive Virtual Conference της S&P Global Platts.
Οι εταιρείες χρειάζονται το περιθώριο να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις καθώς η ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία αυξάνεται με ρυθμό, είπε.
Ο τομέας αντιμετωπίζει μια σειρά από πιθανά καύσιμα και εξοικονόμηση απόδοσης για τη μείωση του αποτυπώματος αερίων του θερμοκηπίου και αυτά βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ετοιμότητας. Αυτό παρουσιάζει κάποια πολύπλοκη ανάλυση και λήψη αποφάσεων για τις επιχειρήσεις που πρέπει σε ορισμένες περιπτώσεις να επενδύσουν τώρα σε περιουσιακά στοιχεία που θα μπορούσαν ακόμη να χρησιμοποιηθούν το 2050 και να λειτουργούν σε ένα περιβάλλον για το οποίο υπάρχει περιορισμένη κανονιστική και εμπορική σαφήνεια. «Πρέπει να μεγαλώσουμε και να παρακολουθούμε ό, τι συμβαίνει για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε πολύ γρήγορα», είπε.
Η International Seaways Inc. και η Diamond S Shipping Inc. ανακοίνωσαν τη συγχώνευση στις 31 Μαρτίου, η οποία θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαιοειδών που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ.
Η ενοποιημένη εταιρεία θα έχει συνολικά 100 δεξαμενόπλοια, καθιστώντας την τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία πετρελαιοειδών με αμερικανική καταχώρηση ανά αριθμό πλοίων και την τρίτη μεγαλύτερη χωρητικότητα, αξίας περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη δήλωση. Η ανακοίνωση ήρθε εν μέσω δύσκολων καιρών για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, αλλά με την υπόσχεση για υψηλότερη ζήτηση πετρελαίου μπροστά.
Αισιοδοξία ναύλου
Η αγορά δεξαμενόπλοιων θα επιστρέψει στην κερδοφορία μόνο όταν τα αποθέματα πετρελαίου εξομαλυνθούν και η ζήτηση πετρελαίου επιστρέψει στα επίπεδα προ-κορανοϊού, κάτι που είναι πιθανό «κάποια στιγμή τους επόμενους 12 μήνες», δήλωσε ο χειριστής δεξαμενόπλοιων Euronav στις 31 Μαρτίου.
Η αγορά δεξαμενόπλοιων μπαίνει σε αυτό που θα έπρεπε να είναι το πιο κερδοφόρο εξάμηνο του έτους και η S&P Global Platts Analytics πιστεύει ότι μπορούν να επιτευχθούν βιώσιμες αυξήσεις των ναύλων παρά τις αιχμές που έχει δει η αγορά μέχρι το 2021, προκαλώντας μόνο αβεβαιότητα για ναυλωτές και άλλους κλάδους Παίκτες.
«Οι εφοπλιστές σε όλες τις αγορές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το θετικό κλίμα για να ωθήσουν τα ναύλα υψηλότερα παράλληλα με τις αναμενόμενες αυξήσεις στα Brent και WTI», δήλωσε η Platt Analytics στις 11 Ιουνίου.
Ωστόσο, οι λίστες χωρητικότητας πρέπει να μειωθούν, ειδικά για τα suezmax στην περιοχή της Μεσογείου / Μαύρης Θάλασσας και τα LR στη Μέση Ανατολή, πιστεύουν οι αναλυτές.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr