Υπενθυμίζεται ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που είναι σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης είναι ένας δυσεπίλυτος γρίφος. Ήδη ο πρώτος διαγωνισμός πώλησης πριν έξι μήνες δεν τελεσφόρησε.
Στον διαγωνισμό του περασμένου Δεκεμβρίου συμμετείχε μόνο ο εφοπλιστής Θεόφιλος Πριόβολος με τη εταιρεία Pyletech Technologies, η οποία στην πρώτη φάση είχε υποβάλει οικονομική προσφορά 15,1 εκατ. ευρώ , η οποία απορρίφθηκε ως μη ικανοποιητική.
Κύρια αιτία το γεγονός ότι το ιδιοκτησιακό των ναυπηγείων είναι πολύπλοκο με δυο φορείς να εμπλέκονται. Παράλληλα μια σειρά από αδειοδοτικά προβλήματα με την πολεοδομία κτλ έχει καταβληθεί προσπάθεια να επιλυθούν. Βέβαια απαιτούνται και μια σειρά από επενδύσεις κλίμακας για να καταστούν λειτουργικά τα ναυπηγεία.
Όταν βέβαια αναφερόμαστε στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με μεγάλες δυνατότητες δεξαμενισμού στην ευρύτερη περιοχή μιλάμε για δυο διαγωνισμούς. Ο ένας από το Υπ. Οικονομικών και ο άλλος από την ΕΤΑΔ που έχει υπό τον δικό της έλεγχο το 50% των κτιρίων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Με τροπολογία που πέρασε η κυβέρνηση στις αρχές Απριλίου από τη Βουλή προβλέφθηκε η δυνατότητα παροχής άδειας εκμετάλλευσης του ναυπηγείου για το τμήμα που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της ΕΤΑΔ ώστε να διευκολυνθεί η προσπάθεια εξεύρεσης επενδυτή που να μπορεί εάν πάρει το ένα τμήμα να λειτουργήσει και το άλλο.
Παράλληλα για να καταστεί το όλο «σχέδιο» πιο ελκυστικό έχει ήδη διαρρεύσει ότι το πλάνο για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού περνά και μέσα από τα Ναυπηγεία.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr