Όπως ανέφερε ο ίδιος «η Ελληνική κυβέρνηση είχε συνεχή συνεργασία μαζί μας και με την υποστήριξη κυρίως του υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, και του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, επέτρεψε την επανεκκίνηση και την έξοδο του κλάδου από τη "σκοτεινή εποχή" της πανδημίας του covid-19».
Ενώ, προσέθεσε ότι περίπου 50 κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να επανεκκινήσουν και ότι ήδη 18 από αυτά μεταφέρουν ταξιδιώτες στην Ευρώπη.
Επιπλέον, ο κ. Βάγκο, επεσήμανε ότι ο αριθμός αυτός των κρουαζιερόπλοιων θα ανέβει σταδιακά, 28 επιπλέον τον Ιούνιο, 15 επιπλέον τον Ιούλιο και 16 επιπλέον τον Αύγουστο. «Ο κλάδος μας χτίζει καλύτερα από ποτέ αυτή την επιστροφή. Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα στελέχη μας έχουν δουλέψει με τις κυβερνήσεις, με τις λιμενικές αρχές και τις αρχές υγείας πολύ στενά ώστε να υπάρξουν υγειονομικά πρωτόκολλα που θα επιτρέψουν την υπεύθυνη επαναφορά του κλάδου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, συμπλήρωσε πως «πολλοί επιβάτες ταξιδεύουν σε ασφάλεια με πρωτόκολλα που έχουν αποδειχθεί ασφαλή, καταδεικνύοντας ότι η κρουαζιέρα ίσως είναι η καλύτερη επιλογή».
Ο Πρόεδρος υπενθύμισε, επίσης, ότι οι κρουαζιέρες στη δυτική μεσόγειο και στα Κανάρια νησιά είναι ενεργές από πέρυσι το καλοκαίρι, καθώς η ευελιξία του κλάδου βασίζεται στην ανθεκτικότητα και στον τρόπο που αντιστέκεται στις συνθήκες.
Όσον αφορά την Ελλάδα, τόνισε πως πρόκειται για μία καταπληκτική ευκαιρία να γίνει ένας προορισμός, όπου τα λιμάνια της να είναι επιβίβασης, κάτι που θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου και τη συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας. Όπως είπε, «Η πανέμορφη χώρα σας είναι ευλογημένη με καταπληκτικά νησιά και τις πιο όμορφες ακτογραμμές του κόσμου».
Βέβαια, σύμφωνα με τον κ. Βάγκο, αυτό δεν είναι αρκετό από μόνο του για να εκμεταλλευτεί κανείς τα πλεονεκτήματα του κλάδου και θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις σε λιμενικές υποδομές και σε επίπεδο προορισμού, επεκτείνοντας τον διάλογο και τη συνεργασία με τις αρχές.
Σχετικά με τον κοινωνικοοικονομικό αντίκτυπο του κλάδου της κρουαζιέρας, είπε πως από τα 150 δισ. ευρώ τζίρου που σημειώθηκαν παγκοσμίως το 2020, η αναστολή των εργασιών που είχε ένα αρνητικό πρόσημο 1% στην απώλεια των κρουαζιέρων, είχε σαν συνέπεια να μειωθούν κατά 9.100 οι θέσεις εργασίας σύμφωνα με τα στατιστικά.
Αναφορά έκανε, επίσης, και στις κοινότητες που υποδέχονταν τις κρουαζιέρες, οι οποίες πέρασαν και αυτές δύσκολα, καθώς ο κλάδος δημιουργεί μία οικονομία στις τοπικές αγορές δεδομένου του ότι ο ντόπιος πληθυσμός παρέχει υπηρεσίες όχι μόνο στα κρουαζιερόπλοια, αλλά και σε επιβάτες και προσωπικό.
Εκτίμησε, επιπλέον, ότι κλάδος της κρουαζιέρας θα είναι μέρος της πράσινης ανάπτυξης καθώς η βιομηχανία του κλάδου οδηγεί την καινοτομία και έχει επενδύσει 19,5 δισ. εκατομμύρια ευρώ σε πλοία με νέες τεχνολογίες και καθαρά καύσιμα ώστε να έχει καθαρότερες εκπομπές.
«Είμαστε δεσμευμένοι σε ένα μέλλον βιώσιμων ταξιδιών και τα μέρη μας έχουν δεσμευθεί να μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% μέχρι το 2030.Παρά τις προσκλήσεις της πανδημίας παραμείναμε πιστοί στη σωστή διαχείριση των πόρων και προσπαθούμε να βρούμε καινούργιους πόρους ιδιαίτερα καυσίμων μέσω περιβαλλοντικών τεχνολογιών ώστε να είμαστε ηγέτες στην πράσινη οικονομία προκειμένου η συμβολή μας να είναι σημαντική στην απανθρακοποίησητων πλοίων» κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr