Βέβαια, οι νέοι κανόνες μπορούν να τεθούν σε ισχύ μόνο με την άδεια της διεύθυνσης κυκλοφορίας πλοίων του λιμανιού (Vessel Traffic Shift Manager) και μάλιστα υπό την προϋπόθεση ότι τα κατάλοιπα θα συλλέγονται και δε θα απελευθερώνονται στο θαλάσσιο περιβάλλον.
Ειδικότερα, η Ellen Kaasik, manager περιβαλλοντικού σχεδιασμού του λιμανιού, δήλωσε ότι η θέσπιση των κανονισμών αποτελεί μέρος της στρατηγικής για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του λιμανιού και των πλοίων που «φιλοξενεί». Επίσης, τόνισε πως η απόφαση, για τη συλλογή των υπολειμμάτων από τις υποβρύχιες επιφάνειες των πλοίων, ελήφθη με σκοπό την αντιμετώπιση του φαινομένου του ευτροφισμού.
Με αφορμή το εγχείρημα του εσθονικού λιμανιού, η φινλανδική εταιρία DG Diving Group δήλωσε ότι μπορεί να παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού στο λιμάνι, χρησιμοποιώντας την πρωτοποριακή και νομικά κατοχυρωμένη τεχνολογία της για τον καθαρισμό των πλοίων, με τη βοήθεια εξειδικευμένων δυτών.
Την τεχνολογική λύση της DG Diving Group για τον υποβρύχιο καθαρισμό εφηύρε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Mauri Kalliomäki, και χρησιμοποιείται ήδη σε διάφορα λιμάνια της Φινλανδίας και της Σουηδίας.
Ο εξοπλισμός πληροί τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις των σουηδικών αρχών, που είναι οι πιο αυστηρές στη Βαλτική Θάλασσα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΜΟ και της HELCOM.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr