Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, τουλάχιστον 43 πλοία περιμένουν είτε να «δέσουν» στο λιμάνι είτε βρίσκονται εγκλωβισμένα σε αυτό και δεν μπορούν να αποχωρήσουν, σε μία κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί μέχρι το βράδυ, όταν και είναι προγραμματισμένη η λήξη της απεργίας. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημειώνουν πως δεν έχουν κάποια νεότερη ενημέρωση για επέκταση της απεργίας και μετά τις 20:00.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται, επίσης, αντιμέτωπο, με κυκλοφοριακά προβλήματα, ενώ σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, «παρατηρείται αύξηση φορτηγών πλοίων σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια, σε Ελευσίνα, Αλιβέρι, Χαλκίδα, Βόλο, Στυλίδα και άλλα, και τα προβλήματα αυξάνονται σημαντικά».
Πηγές κοντά στον ΟΛΠ αναφέρουν στο Reporter ότι το πρόβλημα με τους πλοηγούς «φούντωσε» με την κήρυξη της απεργίας, αλλά προϋπήρχε. Αυτό, διότι, όπως μεταφέρουν, πρόκειται για μία υποστελεχωμένη υπηρεσία, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές στο παρελθόν που χρειάστηκε ο ΟΛΠ να συνδράμει οικονομικά για τα καύσιμα των πλοηγίδων, των σκαφών, δηλαδή, με τα οποία οι πλοηγοί προσεγγίζουν τα πλοία. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και συγκεκριμένα του άρθρου 22 για τη χορήγηση πιστοποιητικού εξαίρεσης από την πλοήγηση, υπό αυστηρές προϋποθέσεις, σε ορισμένα πλοία, δίνει μία λύση στο πρόβλημα, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για την ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας.
Υπενθυμίζεται ότι οι πλοηγοί προκήρυξαν 48ωρη απεργία από την Τετάρτη το βράδυ, διαμαρτυρόμενοι για το άρθρο 22, καταγγέλλοντας ότι η εξαίρεση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων και σε δεύτερο βαθμό προωθεί την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών. Μάλιστα, έχουν διαμηνύσει ότι θα συνεχίσουν την απεργία μέχρι «η ψηφισθείσα διάταξη να καταπέσει με οιονδήποτε δικαστικό ή εξωδικαστικό τρόπο».
Από την άλλη, ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ξεκαθαρίσει ότι ο χαρακτήρας της υπηρεσίας θα παραμείνει δημόσιος και σταθερός στόχος είναι η αύξηση των οργανικών θέσεων, η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός των πλοηγίδων.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr