Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, νέα ημερομηνία ορίστηκε η Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021 κι ενώ η κατάθεση των προσφορών αναμενόταν την προσεχή Παρασκευή 8 του μήνα. Η νέα παράταση είναι απότοκο αιτημάτων των υποψήφιων επενδυτών, με αφορμή τα μέτρα που ισχύουν για τον περιορισμό της πανδημίας.
Τo project είναι το μεγάλο «στοίχημα» του λιμανιού, αλλά ο κορονοϊός και οι εσωτερικές ανακατατάξεις έχουν καθυστερήσει τη διαδικασία των προσφορών. Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023.
Για τον έκτο προβλήτα ερίζουν κορυφαίοι εγχώριοι και διεθνείς όμιλοι και όπως γίνεται αντιληπτό ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα μεγάλος.
Ειδικότερα, στο στάδιο υποβολής προσφορών έχουν περάσει τα εξής έξι επενδυτικά σχήματα:
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
- ARCHIRODON GROUP NV
- ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
- Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
- Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
- Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Το έργο, προϋπολογισμού ύψους 130 εκατ. ευρώ, θα επεκτείνει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και θα αυξήσει τη χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί containerships, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Σημειώνεται ότι συγκαταλέγεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΘ, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο.
Ανθεκτικότητα στην πανδημία
Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ για το τρίτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 8,3%, από €16,6 εκατ. το Q3/2019, σε €18 εκατ. το Q3/2020, ενώ για την περίοδο του 9μήνου σημειώθηκε συνολική αύξηση κατά 6,5%, από €49,5 εκατ. το 9Μ/2019, σε €52,7 εκατ. το 9Μ/2020.
Αναφορικά με τα στοιχεία για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση το τρίτο τρίμηνο (Q3) του 2020 ενισχύθηκε κατά 9,6%, από 108k TEUs το Q3/2019, σε 118k TEUs το Q3/2020. Ακολούθως, η συνολική διακίνηση για την περίοδο του 9μήνου (9M) του 2020 αυξήθηκε κατά 2%, από 328k TEUs την περίοδο 1/1- 30/9/2019 (9Μ/2019), σε 335k TEUs την περίοδο 1/1- 30/9/2020 (9Μ/2020).
Όπως ενημέρωσε η διοίκηση του ΟΛΘ, η εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς δανεισμό, έχοντας διανείμει μέρισμα €11,8 εκατ. με ισχυρή καταθετική βάση, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε καταθέσεις να φτάνουν τα €102 εκατ.
Τέλος, το λιμάνι έλαβε άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (Authorized Economic Operator-ΑΕΟ). Οι Εγκεκριμένοι Οικονομικοί Φορείς αναγνωρίζονται ως αξιόπιστοι και ασφαλείς επιχειρηματικοί εταίροι στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και απολαμβάνουν μία σειρά από οφέλη. Σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ταχύτερη διεκπεραίωση των τελωνειακών τους συναλλαγών, η διεθνής αναγνώρισή τους μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών και η ενίσχυση αναγνωρισιμότητας της αξιοπιστίας τους σε διεθνές επίπεδο, μέσω και του δικαιώματος χρήσης του κατοχυρωμένου λογοτύπου ΑΕΟ, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΛΘ.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr