Σύμφωνα με τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, ξεκινούν εκ νέου τα ταξίδια των σκαφών εντός της ελληνικής επικράτειας με πρωτόκολλο φιλοξενίας μέχρι και 12 επιβατών και τήρησης ελάχιστης απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων.
Ειδικότερα, η ΚΥΑ προβλέπει ότι με μέριμνα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, του διαχειριστή και των πλοιάρχων/κυβερνητών των ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, πλην κρουαζιεροπλοίων, που μετακινούνται εντός ελληνικής επικράτειας, διασφαλίζεται:
α) η διενέργεια ταξιδίου:
- αα. για πλοία μεταφορικής ικανότητας έως και δώδεκα (12) επιβατών, με το σύνολο αυτών,
- αβ. σε περίπτωση πλοίων με επιτρεπόμενο συνολικό αριθμό επιβατών άνω των δώδεκα (12), η κάθε φορά υπερβαίνουσα τους δώδεκα (12) επιβάτες μεταφορική ικανότητα μειώνεται στο ήμισυ και προστίθεται σε αυτή των δώδεκα (12) επιβατών. Εφόσον από την εν λόγω μείωση δεν προκύπτει ακέραιος αριθμός, αυτός στρογγυλοποιείται στον αμέσως επόμενο.
β) η τήρηση ελάχιστης απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτά.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι με μέριμνα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, του διαχειριστή και των πλοιάρχων επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων διασφαλίζεται η διενέργεια ταξιδιού με κατ΄ ανώτατο όριο το πενήντα τοις εκατό (50%) του επιτρεπόμενου συνολικού αριθμού επιβατών αυτών, καθώς και η τήρηση ελάχιστης απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτά.
Πρόστιμα
Για κάθε παράβαση των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην ΚΥΑ, επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, κατά περίπτωση:
α) στους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
β) στους πλοιάρχους ή κυβερνήτες, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ
Η ευκαιρία, ο καθοριστικός παράγοντας και ο εγχώριος τουρισμός
Όπως λέει στο Reporter ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, είναι μεγάλη ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τη σωστή διαχείριση της πανδημίας από την πολιτική ηγεσία και την ανάδειξη της Ελλάδας σε «Covid-19 free» χώρας, προκειμένου να στείλουμε το μήνυμα ότι τα νησιά μας και τα επαγγελματικά σκάφη είναι πανέτοιμα να υποδεχτούν τους τουρίστες. Το «restart» της αγοράς δίνει «πνοή» και στα υπόλοιπα συναφή με τα σκάφη επαγγέλματα, όπως είναι τα ναυπηγεία, οι νηογνώμονες, οι επιχειρήσεις πετρελαιοειδών και τροφοδοσίας, προσθέτει.
Το κρίσιμο σημείο για τη συνέχεια είναι, σύμφωνα με τον κ. Στελλιάτο, το άνοιγμα των αεροδρομίων και η επανέναρξη των αεροπορικών πτήσεων. Υπενθυμίζεται ότι, όπως ανακοινώθηκε, από τις 15 Ιουνίου, θα επιτραπούν οι αφίξεις/αναχωρήσεις όλων των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ) και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία». Αυτή είναι και η ημερομηνία, στην οποία «ποντάρει» το yachting, για να ενισχυθούν οι τουριστικές ροές, εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, προσθέτοντας ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση των σκαφών ως ασφαλούς και μοναδικού τρόπου διακοπών.
Ωστόσο, με την τάση σε πολλά κράτη του εξωτερικού να είναι το «μένουμε στη χώρα μας», στο επίκεντρο βρίσκεται και ο εσωτερικός τουρισμός. «Γίνεται μία προσπάθεια, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, να ενημερωθεί ο Έλληνας τουρίστας για το πώς μπορεί να ναυλώσει ένα σκάφος», επισημαίνει ο κ. Στελλιάτος.
Τα αναγκαία μέτρα στήριξης
Θετική εξέλιξη ήταν η κυβερνητική απόφαση αναβολής της αύξησης του ΦΠΑ από το 12% στο 24% για τις ναυλώσεις επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, αλλά οι φορείς του κλάδου ζητούν τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Η μείωση κατά 40% των χρεώσεων στα τιμολόγια των επαγγελματικών σκαφών και η παράταση της τουριστικής περιόδου και της περιόδου ναύλωσης σκαφών έχουν πέσει στο «τραπέζι» των συζητήσεων.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr