Σημειώνεται ότι στις 8 Απριλίου υπεγράφη η απαιτούμενη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) που εξουσιοδοτεί τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Τουρισμού με τη σειρά τους να συνυπογράψουν, εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, τη σχετική σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα Αλίμου.
Στη συνέχεια κι αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφών θα πρέπει ο μέχρι σήμερα διαχειριστής της μαρίνας η ΕΤΑΔ ΑΕ (Εταιρία Ανάπτυξης Ακινήτων του Δημοσίου Α.Ε.) να προχωρήσει σε μια σειρά από ενέργειες να παραδοθεί η μαρίνα στον επενδυτή, κάτι που θα πάρει κάποιο χρόνο καθώς συνδέεται με ενέργειες για την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων στη χερσαία ζώνη, με τους ήδη χρήστες αλλά και τις καταβολές των χρημάτων από τον επενδυτή.
Ήδη έχει γίνει, όπως αναφέρεται, ο έλεγχος στην επάρκεια των διαθέσιμων πόρων (δανειακές συμβάσεις, κτλ) του επενδυτή, το λεγόμενο project financing και το όλο θέμα προχωρά με τις υπογραφές σε λίγες μέρες. Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει μάλιστα η διοίκηση της Ελλάκτωρ σε συζήτηση με επενδυτές το Μάρτιο, προ πανδημίας, η χρηματοδότηση της παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου έχει εξασφαλιστεί τόσο μέσω της δεύτερης έκδοσης του ομολόγου όσο και μέσω τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος είναι σε τελικό στάδιο κλεισίματος. Τότε είχε αναφερθεί ότι η υπογραφή της παραχώρησης είχε προγραμματιστεί για τα τέλη Μαρτίου. Σημειώνεται πως ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ τους τελευταίους μήνες εξασφάλισε 670 εκατ. ευρώ μέσω της επιτυχούς έκδοσης δυο διεθνών ομολογιακών εκδόσεων.
Με βάση, πάντως, τον υφιστάμενο προγραμματισμό σε τέσσερις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να γίνει η ολοκλήρωση των καταβολών που βάσει της σύμβασης είναι στο ποσό των 57,5 εκατ. ευρώ για 40 χρόνια (με δικαίωμα επέκτασης για άλλα 10 έτη).
Αναφορικά με την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, μιλώντας πριν λίγες μέρες στου επενδυτές με αφορμή τα αποτελέσματα της εταιρίας για το 2019 σημείωσε ότι η σύμβαση θα υπογραφεί εντός των επόμενων εβδομάδων. Όπως ανέφερε η διοίκηση, η διαδικασία καθυστέρησε εξαιτίας του Covid-19. Σημειώνεται ότι πλέον το χαρτοφυλάκιο των Παραχωρήσεων της Ελλάκτωρ περιλαμβάνει 5 αυτοκινητοδρόμους, συμμετοχές σε Σταθμούς Αυτοκινήτων με περισσότερες από 7.000 θέσεις στάθμευσης και μία μαρίνα.
Με την απόκτηση της Μαρίνας Αλίμου, η «Άκτωρ Παραχωρήσεις» θα ισχυροποιήσει τη θέση της ως τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον τομέα των παραχωρήσεων. Στο χαρτοφυλάκιό της συμπεριλαμβάνονται οι κυριότεροι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας, καθώς κατέχει πλειοψηφική συμμετοχή στην Αττική Οδό (65,7%) και στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (71,67%), ενώ διατηρεί σημαντικά ποσοστά (17-23%) στην Ολυμπία Οδό, στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
Με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό, ο Όμιλος αναμένεται να επενδύσει κεφάλαια της τάξεως των 107,5 εκατ. ευρώ στη μαρίνα Αλίμου, η οποία κατασκευάστηκε και λειτούργησε την δεκαετία του 1960. Τα 50 εκατ. ευρώ αφορούν τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού λιμένα και την ανάπτυξη πολλαπλών χρήσεων, (χρήσεις αναψυχής και εστίασης και εμπορικές χρήσεις, χρήσεις ναυταθλητισμού). Επίσης η χερσαία ζώνη της μαρίνας περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, ποδηλατόδρομο, χώρους στάθμευσης και χώρους αστικού πρασίνου.
Όπως αναφέρεται, θα εκσυγχρονιστούν οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, ώστε η λιμενολεκάνη της μαρίνας (επιφάνειας περίπου 240 στρεμμάτων) να μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον 1.200 θέσεις ελλιμενισμού, εξυπηρετώντας σκάφη μεγέθους έως και 45 μέτρων.
Ένα μεγάλο ζήτημα πάντως που αναδεύεται στο φόντο της παραχώρησης είναι το μέλλον του επαγγελματικού yachting και του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα, έδρα του οποίου είναι σε μεγάλο ποσοστό η μαρίνα Αλίμου. Όπως έχει αναφερθεί επανειλημμένα από το Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Μόνιμου Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), υπάρχει μεγάλη αγωνία για την επόμενη μέρα των επιχειρήσεων, που έχουν έδρα τον Άλιμο (το 70% του κλάδου στην Ελλάδα) τόσο για το επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και για τον αριθμό των θέσεων ελλιμενισμού μετά την έλευση του νέου επενδυτή. Κι αυτά εν μέσω μηδενισμού του τζίρου του yachting για φέτος, όπως δείχνουν τα φαινόμενα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr