Υπάρχουν κρουαζιερόπλοια που έρχονται αντιμέτωπα με τα μέτρα απαγόρευσης για τον κορονοϊό και κάνουν άσκοπες βόλτες γύρω από τις ελληνικές θάλασσες και θα μπορούσε να τους δοθεί η δυνατότητα να έρθουν στα λιμάνια της χώρας μας και να δέσουν για ανεφοδιασμό.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η ελληνική κυβέρνηση σε συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) δημιούργησαν ένα πλαίσιο ολιγόωρης πλαγιοδέτησης κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων.
Η διαδικασία που ακολουθείται τηρεί όλους τους κανόνες ασφαλείας, καθώς στα κρουαζιερόπλοια επιβαίνει μόνο το πλήρωμα, δεν επιτρέπεται καμία αποβίβαση και διαθέτουν καθαρή ναυτιλιακή δήλωση υγείας. Μέχρι τώρα τέσσερα κρουαζιερόπλοια έχουν πραγματοποιήσει τον ανεφοδιασμό τους σε ελληνικά λιμάνια. Όπως επισημαίνει η CLIA, οι εταιρείες κρουαζιέρας αντιλαμβάνονται τις ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και σέβονται απολύτως τα επιβεβλημένα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες, τονίζει στο Reporter ότι η ελληνική αυτή «χείρα βοηθείας» σε εταιρείες κρουαζιέρας αναμένεται να ωφελήσει την εγχώρια βιομηχανία, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Όπως εξηγεί, εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, τότε θα βοηθηθεί άμεσα η τοπική οικονομία και ενδέχεται να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος για την έλευση των πλοίων στη χώρα μας και μετά την παρέλευση της πανδημίας, αυτή τη φορά για κανονικά δρομολόγια.
Ο κ. Κόντες επισημαίνει ότι η Ένωση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με κρουαζιερόπλοια ελληνικών συμφερόντων, προκειμένου να έρθουν να δέσουν σε λιμάνια της χώρας, αλλά δεν έχει αποφασιστεί κάτι συγκεκριμένο ακόμη.
Σε ό,τι αφορά τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά της κρουαζιέρας, ο κ. Κόντες υπογραμμίζει ότι «αντιμετωπίζουμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση. Και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια Ιούνιο-Ιούλιο, ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγάλος και η ζήτηση πολύ μικρή, καθώς ο κόσμος είναι φοβισμένος. Για να επανέλθουμε σε συνθήκες προ κορονοϊού, θα περάσουν πολλά χρόνια».
Τέλος, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ σημειώνει ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα στήριξης της βιομηχανίας, καθώς δεν είναι μόνο οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, αλλά και επαγγέλματα γύρω από αυτά, όπως οι ξεναγοί, τα τουριστικά πούλμαν, τα βοηθητικά σκάφη, οι πράκτορες κτλ.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr