Ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα, το κόστους του οποίου, εκτιμάται στα 130 εκατ. ευρώ, προκηρύχθηκε παραμονές του νέου έτους. Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΛΘ, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις που ανέρχονται στο ποσό των 300 εκατ. ευρώ. Τα 180 εκατ. ευρώ αφορούν υποχρεωτικές επενδύσεις και τα υπόλοιπα 120 εκατ. ευρώ προαιρετικές επενδύσεις.
Τις προηγούμενες ημέρες δόθηκαν από τον ΟΛΘ οι απαραίτητες διευκρινίσεις στους ενδιαφερόμενους σε ερωτήματα που τέθηκαν για τους όρους του διαγωνισμού.
Βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, οι αιτήσεις για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν χρονικό ορίζοντα μέχρι τον Απρίλιο του 2020 κι αν οι διαδικασίες ολοκληρωθούν χωρίς άλλα προβλήματα, το έργο εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί το 2023.
Οι εργασίες που κρίνονται απαραίτητες για την ολοκλήρωση του έργου είναι πρώτον η κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17.60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ). Δεύτερον η κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον η εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης έχει δηλώσει ότι η επένδυση θα δώσει στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει πλοία κύριων γραμμών, με φορτίο έως και 18.000 TEUs.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr