Ειδικότερα στις προτάσεις- θέσεις του για το EGD ο ESPO, μεταξύ άλλων, χαιρετίζει την «φιλοδοξία» της Ε.Ε. να είναι η πρώτη περιοχή μηδενικών εκπομπών στον κόσμο μέχρι το 2050 επισημαίνοντας ωστόσο την αναγκαιότητα διαφύλαξης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Ο ESPO σημειώνει επίσης ότι οι ευρωπαϊκοί λιμένες βρίσκονται στο «σταυροδρόμι» των αλυσίδων εφοδιασμού, είναι συστάδες ενέργειας, βιομηχανίας και γαλάζιας οικονομίας και φυσικά μπορούν να αποτελέσουν βασικό στρατηγικό εταίρο για να γίνει πράξη η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι η οικολογική μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα αποτελεί προτεραιότητα για τους ευρωπαϊκούς λιμένες που δεσμεύονται να παίξουν το ρόλο τους βοηθώντας τον ναυτιλιακό τομέα να κάνει αυτή τη μετάβαση υπό την προϋπόθεση της στενής συνεργασία μεταξύ λιμένων και ναυτιλιακών γραμμών.
Όπως παρατηρεί ο ESPO, αυτή η συνεργασία εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις αποφάσεις των παραγωγών ενέργειας, των παρόχων ενέργειας και των ιδιοκτητών φορτίου.
Σε ό,τι αφορά τις ιδιομορφίες του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος, ο ESPO σημειώνει ότι οι ευρωπαϊκοί λιμένες είναι διαφορετικοί και δεν υπάρχει καμία κοινή προσέγγιση- στρατηγική που να μπορεί να ανατεθεί σε όλους τους λιμένες και εκ του γεγονότος αυτού κάθε λιμένας θα πρέπει να αναπτύξει έναν οδικό χάρτη κατάλληλο στις ιδιαίτερες περιστάσεις του για να προετοιμαστεί για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε θέματα τεχνολογίας και υποστήριξης της καινοτομίας για τα καθαρά καύσιμα ενώ σημειώνεται ότι πρέπει να αναπτυχθεί μια σταδιακή προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών στα αγκυροβόλια με μια αρχική εστίαση στα αγκυροβόλια κοντά στις αστικές περιοχές. Ωστόσο, όπως παρατηρεί ένα τέτοιο πρότυπο μείωσης των εκπομπών στο αγκυροβόλιο δεν επαρκεί από μόνο του για την επίτευξη της απαλλαγής της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα αλλά σε ορίζοντα χρόνου είναι εφικτός.
Ο ESPO τονίζει, επίσης, ότι η χερσαία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος (OPS) θα πρέπει να ενθαρρυνθεί ως σημαντικό μέρος της λύσης χωρίς ωστόσο να μένουν εκτός οι εναλλακτικές λύσεις που επιτυγχάνουν τους ίδιους στόχους
Στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας σημειώνει ότι δεδομένης της διεθνούς φύσης του ναυτιλιακού τομέα, μια σφαιρική προσέγγιση είναι απαραίτητη για την επιτυχία των μέτρων που βασίζονται στην αγορά. Η ΕΕ, όπως αναφέρει, θα πρέπει να αυξήσει την πίεση στον ΙΜΟ για την ανάπτυξη ουσιαστικών μέτρων κατά 2023.
Ο ESPO κάνει λόγο για αναθεώρηση της οδηγίας για την φορολόγηση της ενέργειας ενώ αναγνωρίζει πλήρως και στηρίζει τον ρόλο των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών ως βιώσιμων «πράσινων» τρόπων για την ενδοχώρα των εμπορευματικών μεταφορών. Επίσης σημειώνει το ρόλο των λιμένων που εμπλέκονται στην παραγωγή «πράσινης ενέργειας» αλλά και της ψηφιοποίησης ως ένα εκ των βασικών εργαλείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr