Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε γεωστρατηγικό, εμπορικό και ενεργειακό επίπεδο, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές να εξελιχθεί στο success story των επενδύσεων στη χώρα μας.
Οι υποδομές είναι το «α» και το «ω» για ένα λιμάνι και η διοίκηση του Οργανισμού επισπεύδει τις διαδικασίες, προκειμένου να επιλυθούν τα υπάρχοντα προβλήματα και το λιμάνι να παραχωρηθεί «καθαρό» στον επενδυτή. Τέλος ολοκληρώνεται και ο σχεδιασμός για τη Σαμοθράκη.
Αναλυτικά όσα είπε στο Reporter ο κ. Χατζημιχαήλ:
«Εντός τριμήνου το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή»
«Η διαδικασία της αξιοποίησης του λιμανιού προχωρά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ» τονίζει αρχικά ο κ. Χατζημιχαήλ και προσθέτει ότι: «Ειδικότερα, μετά και τη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα και Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, επιταχύνονται οι απαιτούμενες ενέργειες για την αξιοποίηση του λιμένα. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση ορισμού των συμβούλων (χρηματοοικονομικού και τεχνικού) και εκτιμάμε ότι εντός του πρώτου τριμήνου του έτους θα τεθεί στη Βουλή προς διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο».
«Σύντομα η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας»
«Το ενδιαφέρον από τους επενδυτές είναι διαρκώς αυξανόμενο» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΟΛΑ. Όπως αναφέρει, «έχουμε συναντηθεί με ένα μέρος των εν δυνάμει ενδιαφερόμενων παικτών και αναμένουμε την εμφάνιση νέων παικτών μόλις ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία, η πρώτη φάση της οποίας θα οριστεί σύντομα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα τελικά αποτελέσματα θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες μας. Στόχος μας είναι να επιλύσουμε όλα τα εκκρεμή ζητήματα, προκειμένου να παραδώσουμε το λιμάνι “καθαρό” στο νέο μέτοχο».
«Διαμετακομιστικό και ενεργειακό hub»
Μιλώντας, στη συνέχεια για τα έργα υποδομών που δρομολογούνται στο λιμάνι, ο κ. Χατζημιχαήλ υπογραμμίζει: «Πρέπει να σημειώσουμε ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον δε στρέφεται μόνο στο λιμάνι, αλλά αφορά ολόκληρη την περιοχή, καθώς ξεκινούν μία σειρά από έργα που αλλάζουν τον επιχειρηματικό “χάρτη”». Όπως εξηγεί «ενισχύεται η ασφάλεια και η περιοχή μετασχηματίζεται σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό hub για την ανατολική Ευρώπη και πιθανότατα και για το σύνολο της ηπείρου».
«Προχωρά η σύνδεση με την Εγνατία Οδό»
«Προτεραιότητα για εμάς είναι η σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανική περιοχή της Αλεξανδρούπολης και προς αυτήν την κατεύθυνση θα επιλυθούν με γρήγορο ρυθμό τα προβλήματα, όπως οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις» σημειώνει ο πρόεδρος του ΟΛΑ και συμπληρώνει: «Κατά την πρόσφατη συνάντησή μου με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ειπώθηκε ότι σύντομα θα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης της ανατολικής περιφερειακής οδού. Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, το οποίο προχωρά με την αξιοπιστία και την πολιτική βούληση της κυβέρνησης». Επιπλέον, όπως λέει ο ίδιος, «ξεκινά η διαδικασία των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ιδιωτικών εκτάσεων ανάμεσα στο λιμάνι και την Εγνατία Οδό για την αρμονική λειτουργία του ΣΕΜΠΟ και την έξοδο στο οδικό δίκτυο».
IGB, Σιδηρόδρομος και LNG
Παράλληλα, ο κ. Χατζημιχαήλ τονίζει ότι «σε πρώτο πλάνο είναι το project του IGB, του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας». «Φυσικά» προσθέτει, «σημαντικό είναι και το κομμάτι του σιδηροδρόμου και της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, εξετάζεται η εμπλοκή επενδυτικών σχημάτων, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στο μισό χρόνο απ’ ότι χρειάζεται το Δημόσιο και να δοθεί στην περιοχή ένα μοναδικό πλεονέκτημα. Η ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Ρούσε μειώνει σημαντικά το κόστος μεταφοράς, δεδομένης της καθυστέρησης που παρατηρείται στα στενά του Βοσπόρου, καθώς για να φτάσει ένα καράβι στη γείτονα χώρα, θα πρέπει να μην υπάρχει άλλο στα στενά». Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται στο επίκεντρο και λόγω της επικείμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), που αναμένεται να το καταστήσει παγκόσμιο ενεργειακό κόμβο.
«Ποιοτικές υπηρεσίες αναψυχής»
Στα έργα υποδομών που υλοποιούνται στο λιμάνι συγκαταλέγεται, όπως μας λέει, ο πρόεδρος του ΟΛΑ, η τοποθέτηση πλωτών προβλητών μόνιμης χρήσης στο λιμενίσκο μικρών σκαφών του λιμένα, γεγονός που αυξάνει τις υπάρχουσες θέσεις και μειώνει τον κυματισμό. Έτσι, όπως σημειώνει, το λιμάνι επεκτείνεται και πέραν του εμπορικού τομέα και μπορεί να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες αναψυχής. Με άλλα λόγια, παρέχονται οι υπηρεσίες μίας μαρίνας, χωρίς ο ίδιος ο λιμενίσκος να έχει τα χαρακτηριστικά αυτής.
Το λιμάνι της Μάκρης
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Μάκρης, ο κ. Χατζημιχαήλ σημειώνει ότι «βρισκόμαστε στη διαδικασία ανεύρεσης χρηματοδότησης για ένα πρόβλημα στο λιμενοβραχίονα», ενώ σχεδιάζεται η δημιουργία κυματοθραύστη στην είσοδο του λιμανιού. «Πρόκειται», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΟΛΑ «για το πιο τουριστικό μέρος της περιοχής, και μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για μεγαλύτερα και περισσότερα σκάφη αναψυχής από χώρες της Μαύρης Θάλασσας».
Τι γίνεται στη Σαμοθράκη
Ταυτόχρονα η διοίκηση του λιμανιού ολοκληρώνει και τα απαιτούμενα έργα στη Σαμοθράκη. Σύμφωνα με τον κ. Χατζημιχαήλ, αποκαθίστανται τα λειτουργικά βάθη στο λιμάνι της Καμαριώτισσας και στο αλιευτικό καταφύγιο των Θέρμων. Όπως επισημαίνει: «Το χρονοδιάγραμμα ορίζει ότι μέχρι τις 15 Μαΐου θα παραδώσουμε τα δύο έργα, αλλά οι εκτιμήσεις μας λένε ότι θα ολοκληρωθούν πολύ νωρίτερα. Το λιμάνι της Καμαριώτισσας θα είναι πλήρως λειτουργικό και θα εξυπηρετεί όχι μόνο τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, αλλά και τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr