«Η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει μια πολιτική που δε θα περιλαμβάνει μόνο σχέδια, αλλά και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ήδη, είμαστε σε συνεννόηση και επαφή με την Εθνική Αναπτυξιακή Τράπεζα κι επεξεργαζόμαστε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων. Επεξεργαζόμαστε πρωτοβουλίες που έχουν σχέση με την ενίσχυση κεφαλαίων, την επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και μικροδάνεια, έτσι ώστε να τονώσουμε στοχευμένα και συγκεκριμένα τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Εμείς έχουμε διαφορετικού τύπου λογική. Ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και δε βλέπουμε το μεταφορικό ισοδύναμο ως επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο» υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε πως η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης είναι δεδομένη και «το μεταφορικό ισοδύναμο θα εφαρμοστεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στην Κρήτη. Αναμένεται σύντομα να λάβουμε όλες εκείνες τις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες» είπε.
Το λιμάνι του Ηρακλείου από τα πρώτα που θα αξιοποιηθεί
Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών της χώρας, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως «η πολιτική κατεύθυνση είναι δεδομένη. Προχωράμε σε διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμένων. Το λιμάνι του Ηρακλείου θα είναι από τα πρώτα που θα αξιοποιηθεί σε συνεργασία το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σήμερα θα προχωρήσει στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πρόσληψη συμβούλων χρηματοοικονομικών νομικών και τεχνικών, έτσι ώστε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 να προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς για τη βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των λιμανιών της χώρας».
Αναφέρθηκε επίσης και στην επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων, η οποία, όπως σημείωσε, περιλαμβάνει ένα διαφορετικό τρόπο λιμενικής διακυβέρνησης.
«Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εμείς θέλουμε τους δήμους και τις περιφέρειες συμμέτοχους στην αναπτυξιακή διαδικασία αξιοποίησης των λιμανιών της πατρίδας μας. Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν πρόκειται να πάρει κανένα Λιμενικό Ταμείο. Εμείς, σε συνεργασία με τους δήμους, τα θεσμικά όργανα, την ΚΕΔΕ, αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών, θα προχωρήσουμε στη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των λιμένων της χώρας. Και γνωρίζετε πολύ καλά ότι η αξιοποίηση ενός λιμανιού αφορά κυρίως την τοπική οικονομία και κοινωνία».
Όταν θα έχουμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο, θα το παρουσιάσουμε
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι διαχρονικά έχει αποδειχθεί πως τα διαφορετικά μοντέλα λιμενικής διακυβέρνησης από Οργανισμούς Λιμένος, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, Κρατικά Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν αποδώσει, αντιθέτως υπάρχουν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία τα οποία έχουν αξιοποιήσει ευκαιρίες, τόσο εθνικές όσο και ευρωπαϊκές.
«Όταν θα έχουμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο, θα το παρουσιάσουμε. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες κάθε λιμανιού ξεχωριστά. Υπάρχουν, για παράδειγμα, δημοτικά λιμενικά ταμεία τα οποία έχουν αποθέματα εκατομμυρίων ευρώ και δεν μπορούν να υλοποιήσουν ένα έργο. Αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει, διότι συνδέεται και με την ανταγωνιστικότητα των λιμανιών. Τα λιμενικά τέλη είναι ανταποδοτικά, άρα τα έσοδα που έχουν τα λιμάνια, είτε δημοτικά, είτε κρατικά, προφανώς και πρέπει να τα επενδύουμε στην ανάπτυξη τη δική τους, με σκοπό να αυξηθούν τα έσοδα των λιμανιών. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να έχεις στο λιμάνι του Ηρακλείου εξοπλισμό του 1980 ή του 1990. Αυτό είναι σαφώς κάτι που μας προβληματίζει» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr