Αναλυτικότερα, η Louis Hellenic Cruises με ανακοίνωσή της, επισημαίνει τα ακόλουθα:
«H Εταιρεία πιστεύει ότι έχει πράξει ήδη και πράττει ό,τι είναι δυνατόν και πολύ περισσότερα απ όσα επιβάλλει η σχετική νομοθεσία, γι αυτό και θεωρεί την επιβολή του προστίμου εντελώς άδικη και αβάσιμη για τους παρακάτω λόγους:
-Η ρύπανση αντιμετωπίστηκε από την πρώτη στιγμή με ιδιαίτερα αποτελεσματικό και επιτυχή τρόπο, χάρη στον οποίο περιορίστηκε ευθύς εξαρχής σε ιδιαίτερα μικρή έκταση.
-Τα λίγα σημεία της ξηράς που είχαν αρχικά ρυπανθεί έχουν καθαριστεί πλήρως, ακόμα και από ρύπους που προϋπήρχαν του ναυαγίου.
-Τα μέτρα πρόληψης της ρύπανσης συνεχίζονται με εξαιρετική επιτυχία, ενώ η επιτόπου παρακολούθηση του θέματος είναι συνεχής και διασφαλίζει την αποτροπή εμφάνισης οποιωνδήποτε νέων προβλημάτων.
-Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο ίδιος ο κ. Υπουργός, το μεγαλύτερο ποσοστό του πετρελαίου που υπήρχε στο πλοίο έχει ήδη απομακρυνθεί.
-Το περιστατικό συνέβη μεν σε τοποθεσία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, αλλά η προκληθείσα ρύπανση εκτιμάται, με βάση την ελληνική και διεθνή εμπειρία, ως μάλλον μικρής σημασίας και δεν δικαιολογεί την εξάντληση της αυστηρότητας εκ μέρους του κ. Υπουργού με την επιβολή του ανώτατου προστίμου που προβλέπει ο νόμος.
-Αντιπροσωπεία της Εταιρείας, συνοδευόμενη από εκπροσώπους του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού του πλοίου και εξειδικευμένους τεχνικούς συμβούλους, επισκέφθηκε τον κ. Υπουργό και τον ενημέρωσε πλήρως για τις ενέργειες που γίνονται, καθώς και γι αυτές που θα ακολουθήσουν, για τις οποίες και παρουσίασε το σχετικό σχέδιο, το οποίο συμφωνήθηκε να κατατεθεί και γραπτώς το συντομότερο δυνατό, πράγμα που ήδη έγινε.
Κατά την συνάντηση, που έγινε την περασμένη Παρασκευή, η Εταιρεία ξεκαθάρισε, ότι παρόλο που θα μπορούσε με βάση την ελληνική και διεθνή νομοθεσία να περιορίσει το σύνολο των δαπανών της για την αντιμετώπιση του όλου περιστατικού (περιλαμβανομένων και τυχόν αποζημιώσεων) στα 4,3εκ Ευρώ, αποφάσισε να μην επικαλεστεί (κατ αρχήν) τις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας σε ό,τι αφορά την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος μέχρι σήμερα και να προχωρήσει στην λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, με κόστος που έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τοποσό των 4,3 εκ Ευρώ.
Η αντιπροσωπεία της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Sea Diamond και του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού του πλοίου ενημέρωσαν επίσης τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για τα πορίσματα των μελετών των εξειδικευμένων τεχνικών συμβούλων της London Offshore Consultants Ltd (LOC) αναφορικά με τις δυνατότητες απάντλησης του πετρελαίου από το ναυάγιο του πλοίου, καθώς και για τις εισηγήσεις των συμβούλων για θέματα αντιμετώπισης της ρύπανσης Τhe International Tanker Owners Pollution Federation Limited (ITOPF) για την περαιτέρω αντιμετώπιση της κατάστασης.
Οι μελέτες αυτές της LOC βασίστηκαν στις βιντεοσκοπήσεις, στα ευρήματα και στις μετρήσεις του ναυαγίου και του πυθμένα της θάλασσας που έγιναν από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε), με εντολή και δαπάνες της πλοιοκτήτριας Εταιρείας. Παράλληλα, η πλοιοκτήτρια Εταιρεία ανέθεσε στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και την εκπόνηση μελέτης για οποιεσδήποτε πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή του ναυαγίου.
Το συμπέρασμα είναι ότι οι ενέργειες στις οποίες προέβη η πλοιοκτήτρια Εταιρεία, με την υποστήριξη των εξειδικευμένων συμβούλων της, βοήθησαν να περιοριστούν στο ελάχιστο οι περιβαλλοντικές συνέπειεςαπό την βύθιση του πλοίου. Στην επιτυχή καταπολέμηση της ρύπανσης συνέβαλε καθοριστικά το γεγονός ότι, από την πρώτη κιόλας στιγμή, η πλοιοκτήτρια εταιρείαεξασφάλισε τις υπηρεσίες της ITOPF, ενόςδιεθνώς αναγνωρισμένου οργανισμού που εξειδικεύεται στην παροχή επιστημονικών συμβουλών προς όλα τα μέρη που εμπλέκονται στην πρόληψη και αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και της εταιρείας «ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.», από τις πλέον εξειδικευμένες στον Ελληνικό χώρο, η οποία και συνεχίζει την περισυλλογή των όποιων μικρών ποσοτήτων πετρελαίου διαρρέουν και προβαίνει σε συνεχείς καθαρισμούς.
Πε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr