Η ΠΕΝΕΝ προσθέτει ότι «το φαινόμενο της ναυτικής πειρατείας είναι σε πλήρη εξέλιξη, ιδιαίτερα την τελευταία 20ετία" και ότι "στην διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, περισσότερα από 100 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας έχουν εμπλακεί σε διάφορες περιοχές του κόσμου, κυρίως στην κινέζικη θάλασσα (Κίνα - Ινδονησία - Φιλιππίνες - Σιγκαπούρη), στην θάλασσα της Σομαλίας, στην Ανατολική Αφρική, στον κόλπο της Γουινέας και στην Δυτική Αφρική».
Στη συνέχεια, σημειώνει ότι «από την πλευρά των ναυτεργατικών συμφερόντων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, διεκδικεί το αίτημα οι ναυτεργάτες να έχουν το δικαίωμα, εφόσον τα πλοία έχουν ρότα τις επικίνδυνες περιοχές, να τους κατοχυρώνεται η δυνατότητα της παλιννόστησης με δαπάνη των εταιριών". Επίσης προσθέτει ότι "επειδή είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να διακοπεί η ναυσιπλοΐα από αυτές τις περιοχές, επιβάλλεται άμεσα η υπογραφή μιας τέτοιας συλλογικής σύμβασης εργασίας, που να διαμορφώνει εντελώς διαφορετικά μισθολόγια που θα συνάδουν με τους κινδύνους που διαμορφώνονται για την σωματική ακεραιότητα των ναυτικών, που κάτω από το βάρος πιεστικών οικονομικών αναγκών επιθυμούν να ταξιδέψουν στις επικίνδυνες ζώνες, περιοχές και χώρες».
Η ΠΕΝΕΝ τονίζει εξάλλου ότι «οι ναυτιλιακές εταιρείες εισπράττουν ιλιγγιώδη ναύλα με τα πλοία τους που ναυλώνονται σε αυτές τις επικίνδυνες περιοχές, ενώ έχουν επίσης εξασφαλισμένες τις ρήτρες στις ασφάλειες για την περίπτωση πειρατειών και τελικά τα θύματα ήταν και είναι μόνο οι ναυτικοί που είναι εκτεθειμένοι σε τεράστιους κινδύνους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr