Το όλο θέμα έχει τεθεί στο δημόσιο διάλογο, ενώ εκκρεμεί και πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για αποφυγή αυξήσεων με την μείωση του ΦΠΑ.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος έχει απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ από 13% στα 24% στο εισιτήριο επιβατών, ενώ καθ΄ όλη τη χρονιά προσφέρει εισιτήρια με προσφορές μέσω κυρίως των προγραμμάτων πιστότητας.
Ήδη πάντως, οι μεγάλες εταιρίες του κλάδου για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο λειτουργικό κόστος προχωρούν στην τοποθέτηση στα πλοία scrubbers, που φιλτράρουν τα καυσαέρια του υφιστάμενου ναυτιλιακού ντήζελ. Έτσι, οι Μινωϊκές τα έχουν τοποθετήσει στα τρία πλοία τους, τα H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace, H/S/F Mykonos Palace, το πρώτο 6μηνο του 2019 και αντίστοιχα η Attica Group θα τοποθετήσει άμεσα στα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI.
Πάντως, τα scrubbers έχουν ένα κόστος επένδυσης, που θα πρέπει να αποσβεστεί μέσω της χρήσης των επομένων ετών, κάτι που ευνοεί τις εταιρίες με ισχυρή θέση. Παράλληλα πάντως, εξετάζονται κινήσεις για «χτίσιμο» νέων «καθαρών» πλοίων με χρήση LNG, κάτι που βέβαια απαιτεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας. Ήδη πάντως η Attica, που αποτελεί και τον «εθνικό πρωταθλητή» στον κλάδο, με τις χρηματοοικονομικές κινήσεις που έχει κάνει (ομόλογο κτλ), είναι σε φάση εκκίνησης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr