Στόχος της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής επιχείρησης της χώρας, και μητρικής των Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways, είναι η αναδιάρθρωση της κεφαλαιακής της δομής, η αποπληρωμή παλαιότερων δανείων, η ανταπόκριση στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα καυσίμων και η ενίσχυση απέναντι στον ανταγωνισμό. Και προς τον στόχο αυτό, η Attica δείχνει να αξιοποιεί την ευνοϊκή συγκυρία που διαμορφώνεται στο μετεκλογικό περιβάλλον, όπως και τη διαφαινόμενη πρόθεση διαφόρων επενδυτικών χαρτοφυλακίων να “ποντάρουν” σε ελληνικά assets, όπως αδιαμφισβήτητα είναι η ίδια.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η έκδοση (με ελάχιστον τα 125 εκατ. ευρώ) είναι διαρκείας 5 ετών, το επιτόκιο δύναται να ισούται με την τελική απόδοση ή να υπολείπεται αυτής, έως 25 μονάδες βάσης, και κάθε ομολογία θα είναι αξίας 1.000 ευρώ, ενώ η δημόσια προσφορά θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Ιουλίου.
Η εταιρεία σαφώς και κινείται να επιτύχει την ανώτερη στόχευση (δηλαδή τα 175 εκατ. ευρώ) και οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι οι προσφορές θα είναι μεγαλύτερες παρά το ”ανταγωνιστικό” επιτόκιο. Ενδεικτικά το επιτόκιο του ομολογιακού της Aegean προσδιορίστηκε τον περασμένο Μάρτιο στο 3,6%.
Στην κατεύθυνση αυτή, στα “ατού” της εταιρείας, συγκαταλέγεται η ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά, η παρουσία της στην Αδριατική και σε άλλα μέτωπα (Ισπανία και Μαρόκο), στοιχεία που την κατατάσσουν στις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές της Ευρώπης. Και βέβαια, ο στόλος των 31 πλοίων που σχηματίστηκε μετά την ενσωμάτωση της Hellenic Seaways, και η αξία του οποίου υπολογίζεται σε 665 εκατ. ευρώ. Η Attica είναι μέλος του Marfin Investment Group (MIG Shipping με ποσοστό 69,08% του μετοχικού κεφαλαίου και MIG με ποσοστό 10,31%), ενώ ποσοστό 11,84% ελέγχει η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία με τη σειρά της ελέγχει και τη MIG.
Η Attica παρουσίασε ενοποιημένες πωλήσεις 365,40 εκατ. ευρώ το 2018, έναντι 271,54 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017. Τα κέρδη του ομίλου μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 17,11 εκατ. ευρώ έναντι 1,25 εκατ. ευρώ. Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 57,00 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 59,55 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017. Η μείωση του EBITDA ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών στη χρήση 2018 προέρχεται κυρίως από τη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων καθώς και τα έξοδα λειτουργικής ενσωμάτωσης της Hellenic Seaways (HSW). Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου στις 31.12.2018 ανέρχονταν σε 346,08 εκατ. ευρώ (238,73 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2017) από τα οποία 274,50 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (214,43 εκατ. ευρώ το 2017) και 71,58 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (24,30 εκατ. ευρώ το). Τα ίδια κεφάλαια του έφταναν στο τέλος του 2018 σε 409,18 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούσαν σε 1,90 ευρώ ανά μετοχή.
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr