Ειδικότερα η συγκεκριμένη απόφαση θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την απαλλαγή από το ΦΠΑ της παράδοσης και εισαγωγής πλοίων που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν στην ναυσιπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης.
Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος και η Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού - Ελληνικός Σύνδεσμος Θαλάσσιου Τουρισμού αναφέρουν ότι η κοινή υπουργική απόφαση με το πρόσχημα της εφαρμογής μίας Κοινοτικής Οδηγίας, χωρίς να λάβει υπόψη της την πολυνησιακή γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα που μοναδικά έχει η Ελλάδα ξαφνικά ουσιαστικά επιβάλει ΦΠΑ 24% στις αγορές σκαφών που μέχρι σήμερα απαλλασσόταν. Μάλιστα υπογραμμίζουν ότι η κοινή υπουργική απόφαση επιβαρύνει υπέρμετρα τον ΦΠΑ επί όλων των υπηρεσιών που παρέχονται στα σκάφη, που, όπως τονίζουν, είχαν απαλλαγές.
Οι ίδιοι φορείς κάνουν λόγο για δραματική μείωση της δραστηριότητας ναυπηγήσεων, μείωση της απασχόλησης, μεγάλη μείωση στο ΦΠΑ των ναύλων που σήμερα εισπράττεται, αλλά και απώλεια εισαγωγής συναλλάγματος. Ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της εν λόγω κοινής υπουργικής απόφασης, οι φορείς προειδοποιούν πως πολλά σκάφη θα φύγουν για άλλες σημαίες και σε άλλες όμορες και γειτονικές χώρες (Τουρκία, Αλβανία, Κροατία, Ιταλία και Μαυροβούνιο).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr