Η χρήση ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% θα μπορεί να εφαρμοστεί με ασφάλεια από το 2020 στα πλοία, ωστόσο, από το βήμα του ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής, ο κ. Βενιάμης εξέφρασε τις αμφιβολίες του για το κατά πόσο έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία.
«Όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είμαστε, δεδηλωμένα, υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, τα οποία όμως απαιτούμε να μας τα παρέχει η πετρελαϊκή βιομηχανία. Αποθειωμένα καύσιμα, αλλά και συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τη λειτουργία των πλοίων μας και άρα ασφαλή», τόνισε ο κ. Βενιάμης και κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τους διαχρονικά υψηλούς στόχους της, να επιληφθεί επί του θέματος.
«Δεν συνέβη, αλλά ας ελπίσουμε ότι τώρα τουλάχιστον θα αναγνωρίσει το πρόβλημα που διαφαίνεται» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι ήδη εκατοντάδες πλοία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα υπάρχοντα καύσιμα. «Παρατηρούμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Υπερβολική αυστηρότητα στα πλοία, ανοχή για τις εταιρείες πετρελαίου» συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας είπε ότι είναι επιβεβλημένο η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή πολιτική να στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του συνόλου της ναυτιλίας που κατέχει, προκειμένου να μπορέσει να διατηρήσει τα υφιστάμενα μερίδια συμμετοχής της στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Πρόσθεσε ότι αυτό αποτελεί επείγουσα ανάγκη, δεδομένου ότι η απειλή της Ανατολής ενισχύεται συνεχώς με αλματώδεις ρυθμούς καθώς οι χώρες της Άπω Ανατολής και ιδιαίτερα της Κίνας κατέχουν πια όλα τα «συστατικά» για να εξελιχθούν σε ναυτιλιακές υπερδυνάμεις, όπως ναυπηγεία, πλοία, εργατικό δυναμικό και τα τελευταία χρόνια άφθονα χρηματικά κεφάλαια για ναυτιλιακό δανεισμό.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ δήλωσε ότι η Ευρώπη, προς το παρόν, στερείται τραπεζικής πολιτικής για το ναυτιλιακό δανεισμό και το ναυτεργατικό της δυναμικό βαίνει μειούμενο, με αποτέλεσμα η ναυτοσύνη και η τεχνογνωσία να φθίνει.
Ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι οφείλουμε ως ναυτικό έθνος να επαναφέρουμε τη ναυτοσύνη στην Ελλάδα μέσω της καταξίωσης του ναυτικού επαγγέλματος και της αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στην τρέχουσα χρονική συγκυρία όπου η ανεργία στους νέους βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά και χρειάζονται νέες επαγγελματικές διέξοδοι.
Τόνισε ότι η στρατηγική αυτή πρέπει να μεταλαμπαδευτεί και στους πολιτικούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπογραμμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αμοιβή αυτών με ανταγωνιστικούς οικονομικούς όρους, συμβατούς με τα διεθνή κρατούντα. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κοινοτικός στόλος ανταγωνίζεται στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά και για να παραμείνει βιώσιμος θα πρέπει η διαχείρισή του να είναι ανταγωνιστική» συμπλήρωσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr