Τα κέρδη των VLCCs κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα στα $6.001 κατά μέσο όρο ημερησίως, με τα κέρδη στην αγορά των Suezmax να ανέρχονται στα $10.908 ημερησίως και σε αυτή των Aframax να κινούνται κατά μέσο όρο στα $9.614 ημερησίως.
Όπως αναφέρει η BIMCO, το 2015 υπήρξε χρονιά-ορόσημο για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς η ναυλαγορά έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων επτά ετών, ενώ κατά το 2016 τα κέρδη αυξήθηκαν μεν στον κλάδο, ωστόσο με μειωμένο ρυθμό. Αντιθέτως, το 2017 η προσφορά δεξαμενόπλοιων ξεπέρασε την ζήτηση με αποτέλεσμα η αγορά να παρουσιάσει απώλειες μετά από τρία συναπτά έτη κερδοφορίας.
Παράλληλα, στην εν λόγω έκθεση επισημαίνεται ότι το 2018 αποδεικνύεται καταστροφικό για την αγορά υγρού φορτίου, καθώς τόσο τα ναύλα όσο και η αξιοποίηση του στόλου έχουν «κατρακυλήσει» σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων δεν έχει αυξηθεί σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 καθώς τόσο ο αριθμός των VLCC όσο και των Aframax σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζουν μηδαμινές μεταβολές. Συνεπώς, η ναυλαγορά επηρεάζεται σημαντικά ακόμα και από μικρές μεταβολές στη ζήτηση.
Τέλος, εκτιμάται ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να δείξει την δέουσα υπομονή μέχρι το β’ εξάμηνο του 2019, ούτως ώστε να υπάρξει μια ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και ο κλάδος να παρουσιάσει κέρδη ξανά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr