Πάντως η εταιρεία Deloitte, που λειτουργεί ως εντολοδόχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάσει εάν το αίτημα της Seajets είναι σύννομο και τότε θα γνωμοδοτήσει θετικά στο ΣΑΣ για το αίτημα αποδρομολόγησης του Hellenic ΗighSpeed.
Ιδιαίτερη πάντως συζήτηση έγινε για τις αποδρομολογήσεις πλοίων στο χτεσινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Fast Ferries κ. Δημήτρη Τσούμα το φαινόμενο πρέπει να αντιμετωπισθεί σύμφωνα με όσα ορίζει η νομοθεσία. «Δεν μπορεί κάποιος πλοιοκτήτης να κλείνει μία γραμμή με εμπρόθεσμες αιτήσεις δρομολόγησής και μετά να ζητά αποδρόλογηση του πλοίου χωρίς να αναφέρεται στην αιτία. Η νομοθεσία ζητά αιτιολόγηση της αποδρομολόγησης» πρόσθεσε.
Το φαινόμενo καταγράφεται κάθε χρόνο καθώς οι εταιρίες προσπαθούν με την κατάθεση αιτημάτων να «κλειδώσουν» γραμμές μπλοκάροντας ανταγωνιστές. Το ζήτημα παραδέχτηκε και ο γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ναυτιλίας κ. Διονύσης Τεμπονέρας ο οποίος προέδρευε στο ΣΑΣ και είπε ότι στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του 2931/2001 θα συζητηθεί και αυτό.
Νέες γραμμές από Θεσσαλονίκη
Στο μεταξύ ξεκινούν από την Παρασκευή 15 Ιουνίου, τα δρομολόγια των ταχύπλοων σκαφών Superspeed και Supercat που θα συνδέσουν ακτοπλοϊκώς τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες. Το Supercat θα αναχωρήσει στις 9 το πρωί από το λιμάνι του Βόλου κάνοντας ένα τοπικό δρομολόγιο έως τη Σκιάθο και θα επιστρέψει εκ νέου στο Βόλο.
Στις 12:15 το μεσημέρι θα αναχωρήσει από το Βόλο με προορισμό τη Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόνησο, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη.Το πλοίο θα φθάσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 7 το βράδυ. Το άλλο πλοίο super speed θα αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη στις 10 το πρωί με προορισμό Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόνησο, Σκόπελο, Σκιάθο, Βόλο. Στο λιμάνι του Βόλου θα φθάνει στις 5 το απόγευμα.Τα δρομολόγια θα είναι καθημερινά ενώ το πλοίο που αναχωρεί από το Βόλο κάθε Παρασκευή και Κυριακή θα εκτελεί και ένα τοπικό δρομολόγιο Βόλο-Σκιάθο-Βόλο.
Προ των πυλών των Χανίων οι Μινωικές
Επίσης τα επόμενα 24ωρα αναμένεται να καταθέσουν οι Μινωικές Γραμμές τα σχετικά έγγραφα στο Υπουργείο Ναυτιλίας για να δοθεί η άδεια δρομολόγησης του "Mykonos palace" στη γραμμή Πειραιάς Χανιά από τον Υπουργό Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλή. Το θέμα χτες πάντως δεν ετέθη στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αλλά, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, είναι θέμα ημερών η εκχώρηση της άδειας δρομολόγησης από τον υπουργό και στη συνέχει να δοθεί και η «σφραγίδα» έγκρισης από το ΣΑΣ.
Πάντως χτες στο ΣΑΣ ο κ. Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης εκπρόσωπος στο ΣΑΣ του Συνδέσμου Εταιρειών Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τους διεθνείς πλόες και Αντιπρόεδρος της ΑΝΕΚ σχολίασε τις τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή ότι περί άρσης μονοπωλιακών καταστάσεων στη γραμμή Πειραιάς – Σούδα με την διομολόγηση του Μύκονος Πάλας τονίζοντας ότι δεν δικαιούται ο Υπουργός να προκαταβάλει αποφάσεις του ΣΑΣ και εφόσον εκτιμά ότι υπάρχει μονοπώλιο στα Χανιά θα έπρεπε να το είχε ήδη καταγγείλει.
Μάλιστα αναφέρθηκε στην τιμολογιακή πολιτική της Κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Attica στα Χανιά σημειώνοντας ότι είναι πολύ χαμηλότεροι από άλλα δρομολόγια κρινόμενοι σε ευρώ ανά μίλι. «Εάν υπάρχει μονοπώλιο στα Χανιά τότε υπάρχει μονοπώλιο και σε όλες τις πορθμειακές γραμμές εξυπηρετούνται από μία κοινοπραξία» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr