Παράλληλα αποκάλυψε μια πρόταση για την προσέλκυση εφοπλιστών και ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην χώρα, η οποία έχει κατατεθεί στην κυβέρνηση. Μάλιστα η τελευταία τη βλέπει θετικά.
«Θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε την παρουσία εδώ εάν δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα που να λειτουργεί προς όφελος αυτών που θέλουν να έλθουν στην Ελλάδα. Μέσα στις σκέψεις είναι και αυτό της κυβέρνησης. Έχει π.χ να κάνει με θέματα θέσπισης “φορολογικής κατοικίας”, όπως έκανε η Ιταλία κι έδωσε σε ξένους τη δυνατότητα όπως και η Κύπρος. Θα μπορούσαμε κι εμείς να το κάνουμε για τους Έλληνες του εξωτερικού. Είναι 10 εκατομμύρια» σημείωσε ο κ. Βενιάμης και προσέθεσε: «Δεν ξέρω πότε θα το ολοκληρώσει η κυβέρνηση, είναι στις προθέσεις της, αφορά την προσέλκυση επενδύσεων κι εκεί μπορεί να μπει και για μας το θέμα» είπε.
Λείπουν πληρώματα
Παράλληλα ανέδειξε το ζήτημα της έλλειψης ελληνικών πληρωμάτων λέγοντας χαρακτηριστικά ότι πλέον οι εφοπλιστές δίνουν πριμ μετεγγραφών σε καπεταναίους και στελέχη.
«Η ναυτική εκπαίδευση χρειάζεσαι μια ολιστική προσέγγιση» τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ. «Αν δε γίνει αυτό θα λιμνάζει. Αυτό συρρικνώνει την ελληνική ναυτική σημαία» τόνισε με νόημα.
«Η ολιστική προσέγγιση δεν είναι μόνο το πώς θα λειτουργούν οι ακαδημίες. Κυβερνήσεις και υπουργεία έρχονται και παρέρχονται και το πρόβλημα δεν έχει λυθεί» είπε ο κ. Βενιάμης εξηγώντας ότι μια από τις αιτίες για αυτό το εκπαιδευτικό «έλλειμα» είναι οι χαμηλές αμοιβές των καθηγητών.
«Η μειωμένη εισαγωγή σπουδαστών δημιουργεί τεράστια θέματα. Έτσι μια εταιρεία προσπαθεί να πάρει από την άλλη καπετάνιους δίνοντας πριμ μεταγραφής. Το να μην έχουμε καπετάνιους σε μια κατεξοχήν ναυτική χώρα είναι παλαβό» τόνισε ενώ έκανε λόγο για ναυτικό brain drain.
«Έχουν πάει στη Γερμανία πάνω από 100- 200 καπετάνιοι και μηχανικοί. Πρέπει να βρεθούν λύσεις. Έτσι χάθηκαν από την Ευρώπη τα ναυπηγεία, ανατρέξτε στο 80. Τότε η Ευρώπη κάλυπτε το 60% της ναυτιλίας ενώ σήμερα ούτε το 1%. Έδιωξαν την βιομηχανία από την Ευρώπη» είπε ο κ. Βενιάμης υπογραμμίζοντας την ανάγκες να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας στέλνοντας μηνύματα στις Βρυξέλλες.
Η ανταγωνιστικότητα
«Η φορολογία δεν είναι η βασική αιτία της σημαίας κατ´ εμέ» τόνισε ο κ Βενιάμης. «Για την ανταγωνιστικότητα της σημαίας υπάρχουν τρόποι στο να ξεπερνάς αγκυλώσεις. Κάνεις την ελληνική, όπως και τις άλλες ευρωπαϊκές σημαίες ανταγωνιστικές προωθώντας μια ριζική επανάσταση κατά των συνδικαλιστών ή βάζεις χιλιάδες σπουδαστές στις σχολές .»
«Πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, ο όρος ανταγωνιστικότητα είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε βιομηχανίας και πρέπει να παραμένει στόχος και της βιομηχανίας και πολιτείας» σημείωσε.
Παράλληλα αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα των νέων καυσίμων.
Εμείς ζητάμε να δοθεί χρόνος στις bunkering εταιρείες για να μπορούν να εγγυηθούν ότι το καύσιμο είναι ασφαλές» σημείωσε.
Οι προκλήσεις
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι : «Διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση ποσοτική και ποιοτική αντιμετωπίζοντας προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς τα προηγούμενα χρόνια.» Παράλληλα εμφανίστηκε καθησυχαστικός για ενδεχόμενες επιπτώσεις του brexit ή του εμπορικού πολέμου νε τις ΗΠΑ.
«Η ένωση θα συνεχίσει να προασπίζει τις θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας , το κύρος της φωνής μας ενδυναμωμένο αυτή την περίοδο» είπε, ενώ έκανε ειδική μνεία στις σχέσεις με τις ΗΠΑ.
«Μας θεωρούν αξιόπιστους συνομιλητές. Περίπου το 25% των εξαγωγών και εισαγωγών των ΗΠΑ γίνεται με ελληνικά πλοία» ανέφερε αναδεικνύοντας τη γεωστρατηγική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr