Απευθυνόμενος σε ένα διεθνές ακροατήριο αποτελούμενο από ηγέτες κρατών, Ευρωπαίους αξιωματούχους, μέλη της ελληνικής κυβέρνησης, ξένους υπουργούς ναυτιλίας, μέλη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προέδρους διεθνών οργανισμών καθώς και 1.500 διακεκριμένους καλεσμένους, ο Πρωθυπουργός δήλωσε: «Γνωρίζετε ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως, με το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού, σε όρους χωρητικότητας, να ανήκει σήμερα σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες. Η δραστηριότητα των οποίων, προφανώς και αποτελεί ένα βαρύνον μέγεθος στο ΑΕΠ της χώρας. Αρκεί να πω ότι μόνο για το 2017, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ξεπέρασε τα 9 δισ. ευρώ, σχεδόν 20% πάνω, σε σχέση με το 2016.
»Η αλήθεια είναι ότι η δραστηριότητα του τομέα της ναυτιλίας, στα χρόνια της κρίσης, δεν συμβάδισε –ευτυχώς, θα έλεγα– με τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας. Αυτό όμως, έχει έρθει η ώρα να τελειώσει. Η ελληνική ναυτιλία, να μην είναι η θετική εξαίρεση, αλλά ένα από τα πολλά παραδείγματα, των κλάδων της ελληνικής οικονομίας που αναπτύσσονται δυναμικά.
»Από την πλευρά μας επενδύουμε και αναβαθμίζουμε τις υποδομές που χρειάζεται η ελληνική ναυτιλία και προωθούμε δράσεις που διευκολύνουν τη δραστηριότητα της τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Η λιμενική πολιτική, μέσω επιλεγμένων συμβάσεων παραχώρησης λιμένων στρατηγικής σημασίας και με αιχμή του δόρατος την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, με τις απαραίτητες δομές και υποδομές, μπορεί να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην οικονομική ανάπτυξη και στην αναβάθμιση της διεθνούς θέσης της χώρας.
»Συναφής στρατηγικός στόχος, με καίρια σημασία για την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, είναι η αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Ενώ στον τομέα του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού, η κατασκευή νέων υποδομών και ο εκσυγχρονισμός των ήδη υφισταμένων θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του τουρισμού σκαφών αναψυχής (yachting)».
Και ο πρωθυπουργός κατέληξε: «Ειδικά σήμερα, όπου παρατηρείται επανεμφάνιση του προστατευτισμού και κίνδυνος οπισθοχώρησης του διεθνούς εμπορίου, εξαιτίας ευρύτερων ανακατατάξεων και εμπορικών διενέξεων, πολλές φορές ανάμεσα και σε παραδοσιακούς εταίρους, έχει μεγάλη σημασία να παραμένει η ναυτιλία στην κορυφή της ευρωπαϊκής αναπτυξιακής ατζέντας. Και η τεχνογνωσία των Ελλήνων αποτελεί εχέγγυο προς αυτή την κατεύθυνση».
Η τελετή εγκαινίων σηματοδότησε την έναρξη του προγράμματος της παγκοσμίου εμβέλειας ναυτιλιακής διοργάνωσης, που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια, η οποία σημειώνει φέτος νέο ρεκόρ με 2.010 εκθέτες από 92 χώρες και περίπου 22.000 ναυτιλιακά στελέχη από σχεδόν κάθε γωνιά της υφηλίου. Το «παρών» θα δώσουν χιλιάδες σύνεδροι που καταφτάνουν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τα 40 και πλέον συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, που έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo το προσεχές τετραήμερο.
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Lim Kitack, δήλωσε: «Οφείλουμε να εξασφαλίσουμε ότι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την εφαρμογή των κορυφαίων σύγχρονων τάσεων παγκοσμίως, όπως η ψηφιοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη και η αποκαλούμενη ‘τέταρτη βιομηχανική επανάσταση’, θα ενσωματωθούν και στη ναυτιλία με προσοχή και σεβασμό στα θέματα ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος, διεθνών εμπορικών πρακτικών και διαχείρισης του ανθρώπινου κεφαλαίου. Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά μέλη του ΙΜΟ, συμβάλλοντας σταθερά και ουσιαστικά σε όλα τα θέματα που διαχειρίζεται ο Οργανισμός, στη χάραξη πολιτικών και σε τεχνικά θέματα. Και θα ήθελα με τη σημερινή ευκαιρία να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου στην Ελληνική Κυβέρνηση και στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα για την αφοσίωση και την υποστήριξη στους κοινούς στόχους μας».
Στο χαιρετισμό της, η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κα Violeta Bulc, τόνισε: «Έχουμε ευθύνη να διασφαλίσουμε ότι ο ναυτιλιακός μας τομέας θα παραμείνει ασφαλής, αειφόρος, ανταγωνιστικός και θα συνεχίσει να προσφέρει πολλές και καλές θέσεις εργασίας, στα πλοία και στη στεριά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι συνεργάτης σας σε όλα τα επίπεδα και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε το ίδιο αποτελεσματικά. Είμαι βέβαιη ότι η μακρά ναυτιλιακή παράδοση και η πλούσια τεχνογνωσία της Ελλάδας θα αποδειχθούν ανεκτίμητα εφόδια στην κοινή μας προσπάθεια να πλεύσει ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός τομέας σε πιο προσοδοφόρα ρότα».
Ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Για άλλη μια φορά τα Ποσειδώνια φέρνουν στο διεθνές προσκήνιο τον αναντικατάστατο ρόλο και την πολυδιάστατη σημασία της ναυτιλίας για την ευημερία των λαών του πλανήτη μας, καθώς και το αναμφισβήτητο γεγονός ότι αποτελεί το θεμέλιο για την ανάπτυξη της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας. Μια υπενθύμιση απολύτως αναγκαία για την κοινωνία και τους πολιτικούς αξιωματούχους και νομοθέτες σε παγκόσμιο επίπεδο δεδομένου ότι ο καταλογισμός στη ναυτιλία δυσανάλογων ευθυνών, σε σχέση με άλλες βιομηχανίες, για οριζόντια περιβαλλοντικά θέματα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες που αυτή προσφέρει δεν είναι ευρέως αντιληπτές στους πολίτες».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Νιώθω υποχρεωμένος, εκπροσωπώντας θεσμικά την πρώτη ναυτιλία στην παγκόσμια κατάταξη, να υπενθυμίσω ότι οι πλοιοκτήτες καλούμαστε απλώς να ανταποκριθούμε με άρτιο και υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό στις θαλάσσιες μεταφορικές ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται λόγω των απαιτήσεων της σύγχρονης κοινωνίας. Δεν έχουμε συμμετοχή στην κατασκευή των μηχανών των πλοίων μας, ούτε ευθυνόμαστε για την ποιότητα των καυσίμων που υποχρεούμεθα να χρησιμοποιούμε. Είναι πασιφανές ότι αν και οι κρίκοι στην αλυσίδα υπευθυνότητας είναι πολλοί, ο εύκολος στόχος, σε πολιτικό επίπεδο, είναι η πλοιοκτησία, επιλογή λανθασμένη και εντέλει μη αποτελεσματική στην πράξη.
»Η πρωτοκαθεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι όμως, δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Χωρίς ανταγωνιστικές συνθήκες λειτουργίας, η ναυτιλία ως διεθνής δραστηριότητα, ούτε επιβιώνει, ούτε εξελίσσεται. Αυτό είναι μια θεμελιώδης αρχή που δεν πρέπει να παραγκωνίζεται από οριζόντιες πολιτικές. Όπως κάθε ναυτιλιακό κράτος, έτσι και η Ευρωπαϊκή Ένωση, καλείται να διατηρήσει τη ναυτιλία της ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη, μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού με μέτρα υποστήριξης της διεθνούς φυσιογνωμίας της, προκειμένου να καρπώνεται τα συνολικότερα οφέλη από τον επιχειρηματικό αυτό παραγωγικό πυλώνα».
Και ο κ. Βενιάμης κατέληξε: «Θα ήθελα, επίσης, παρουσία των ξένων προσκεκλημένων μας, να δηλώσω ότι θεωρώ απόδειξη πολιτικής ωριμότητας του έθνους μας αλλά και της ελληνικής Πολιτείας, το γεγονός ότι με σύμπνοια και υπευθυνότητα έχουν αναγνωρίσει τον υπερκομματικό χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων ως εθνικό κεφάλαιο μεγάλης εμβέλειας με οικονομικά και στρατηγικά οφέλη για τον τόπο καθώς και την ειλικρινή επιθυμία των Ελλήνων πλοιοκτητών να διατηρήσουν τους στενούς τους δεσμούς με την πατρίδα και να συνδράμουν στην αναζωπύρωση της ναυτοσύνης του λαού μας».
Εκ μέρους των διοργανωτών, ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διοργάνωση στα 50 χρόνια λειτουργίας της Έκθεσης Ποσειδώνια, καθώς καταγράφεται ρεκόρ συμμετοχών με περισσότερους από 1.920 εκθέτες από 92 χώρες. Η σταθερή αύξηση του μεγέθους της έκθεσης και των συμμετοχών αποτελεί ισχυρή απόδειξη της ηγετικής θέσης που κατέχει η ελληνική ναυτιλία και της προσήλωσής της στην αριστεία, μέσω της επένδυσης σε προσωπικό υψηλής κατάρτισης, σε νέες τεχνολογίες και σε υπερσύγχρονες λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Η συνεχής ανανέωση του ελληνικού στόλου και η στρατηγική διαφοροποίησης που υιοθετούν οι Έλληνες εφοπλιστές δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα συνεχίσει να κατέχει και να διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο για πολλά χρόνια ακόμα. Τα Ποσειδώνια έχουν πλέον καθιερωθεί ως το κορυφαίο forum συνάντησης και δικτύωσης των ηγετών της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, όπου καθορίζεται η ατζέντα της πιο ισχυρής και δυναμικής βιομηχανίας στον κόσμο».
Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.
Ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας κήρυξε απόψε την έναρξη της Έκθεσης Ποσειδώνια 2018, της σημαντικότερης ναυτιλιακής διοργάνωσης στον κόσμο και μίας από τις παλαιότερες και πιο ιστορικές εμπορικές εκθέσεις, η οποία φέτος γιορτάζει την 50ή επέτειό της.
Απευθυνόμενος σε ένα διεθνές ακροατήριο αποτελούμενο από ηγέτες κρατών, Ευρωπαίους αξιωματούχους, μέλη της ελληνικής κυβέρνησης, ξένους υπουργούς ναυτιλίας, μέλη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, προέδρους διεθνών οργανισμών καθώς και 1.500 διακεκριμένους καλεσμένους, ο Πρωθυπουργός δήλωσε: «Γνωρίζετε ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως, με το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού, σε όρους χωρητικότητας, να ανήκει σήμερα σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες. Η δραστηριότητα των οποίων, προφανώς και αποτελεί ένα βαρύνον μέγεθος στο ΑΕΠ της χώρας. Αρκεί να πω ότι μόνο για το 2017, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ξεπέρασε τα 9 δισ. ευρώ, σχεδόν 20% πάνω, σε σχέση με το 2016.
»Η αλήθεια είναι ότι η δραστηριότητα του τομέα της ναυτιλίας, στα χρόνια της κρίσης, δεν συμβάδισε –ευτυχώς, θα έλεγα– με τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας. Αυτό όμως, έχει έρθει η ώρα να τελειώσει. Η ελληνική ναυτιλία, να μην είναι η θετική εξαίρεση, αλλά ένα από τα πολλά παραδείγματα, των κλάδων της ελληνικής οικονομίας που αναπτύσσονται δυναμικά.
»Από την πλευρά μας επενδύουμε και αναβαθμίζουμε τις υποδομές που χρειάζεται η ελληνική ναυτιλία και προωθούμε δράσεις που διευκολύνουν τη δραστηριότητα της τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος. Η λιμενική πολιτική, μέσω επιλεγμένων συμβάσεων παραχώρησης λιμένων στρατηγικής σημασίας και με αιχμή του δόρατος την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, με τις απαραίτητες δομές και υποδομές, μπορεί να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην οικονομική ανάπτυξη και στην αναβάθμιση της διεθνούς θέσης της χώρας.
»Συναφής στρατηγικός στόχος, με καίρια σημασία για την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, είναι η αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Ενώ στον τομέα του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού, η κατασκευή νέων υποδομών και ο εκσυγχρονισμός των ήδη υφισταμένων θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του τουρισμού σκαφών αναψυχής (yachting)».
Και ο πρωθυπουργός κατέληξε: «Ειδικά σήμερα, όπου παρατηρείται επανεμφάνιση του προστατευτισμού και κίνδυνος οπισθοχώρησης του διεθνούς εμπορίου, εξαιτίας ευρύτερων ανακατατάξεων και εμπορικών διενέξεων, πολλές φορές ανάμεσα και σε παραδοσιακούς εταίρους, έχει μεγάλη σημασία να παραμένει η ναυτιλία στην κορυφή της ευρωπαϊκής αναπτυξιακής ατζέντας. Και η τεχνογνωσία των Ελλήνων αποτελεί εχέγγυο προς αυτή την κατεύθυνση».
Η τελετή εγκαινίων σηματοδότησε την έναρξη του προγράμματος της παγκοσμίου εμβέλειας ναυτιλιακής διοργάνωσης, που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια, η οποία σημειώνει φέτος νέο ρεκόρ με 2.010 εκθέτες από 92 χώρες και περίπου 22.000 ναυτιλιακά στελέχη από σχεδόν κάθε γωνιά της υφηλίου. Το «παρών» θα δώσουν χιλιάδες σύνεδροι που καταφτάνουν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τα 40 και πλέον συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, που έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo το προσεχές τετραήμερο.
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Lim Kitack, δήλωσε: «Οφείλουμε να εξασφαλίσουμε ότι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την εφαρμογή των κορυφαίων σύγχρονων τάσεων παγκοσμίως, όπως η ψηφιοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη και η αποκαλούμενη ‘τέταρτη βιομηχανική επανάσταση’, θα ενσωματωθούν και στη ναυτιλία με προσοχή και σεβασμό στα θέματα ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος, διεθνών εμπορικών πρακτικών και διαχείρισης του ανθρώπινου κεφαλαίου. Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα πιο επιδραστικά μέλη του ΙΜΟ, συμβάλλοντας σταθερά και ουσιαστικά σε όλα τα θέματα που διαχειρίζεται ο Οργανισμός, στη χάραξη πολιτικών και σε τεχνικά θέματα. Και θα ήθελα με τη σημερινή ευκαιρία να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου στην Ελληνική Κυβέρνηση και στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα για την αφοσίωση και την υποστήριξη στους κοινούς στόχους μας».
Στο χαιρετισμό της, η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κα Violeta Bulc, τόνισε: «Έχουμε ευθύνη να διασφαλίσουμε ότι ο ναυτιλιακός μας τομέας θα παραμείνει ασφαλής, αειφόρος, ανταγωνιστικός και θα συνεχίσει να προσφέρει πολλές και καλές θέσεις εργασίας, στα πλοία και στη στεριά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι συνεργάτης σας σε όλα τα επίπεδα και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε το ίδιο αποτελεσματικά. Είμαι βέβαιη ότι η μακρά ναυτιλιακή παράδοση και η πλούσια τεχνογνωσία της Ελλάδας θα αποδειχθούν ανεκτίμητα εφόδια στην κοινή μας προσπάθεια να πλεύσει ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός τομέας σε πιο προσοδοφόρα ρότα».
Ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Για άλλη μια φορά τα Ποσειδώνια φέρνουν στο διεθνές προσκήνιο τον αναντικατάστατο ρόλο και την πολυδιάστατη σημασία της ναυτιλίας για την ευημερία των λαών του πλανήτη μας, καθώς και το αναμφισβήτητο γεγονός ότι αποτελεί το θεμέλιο για την ανάπτυξη της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας. Μια υπενθύμιση απολύτως αναγκαία για την κοινωνία και τους πολιτικούς αξιωματούχους και νομοθέτες σε παγκόσμιο επίπεδο δεδομένου ότι ο καταλογισμός στη ναυτιλία δυσανάλογων ευθυνών, σε σχέση με άλλες βιομηχανίες, για οριζόντια περιβαλλοντικά θέματα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες που αυτή προσφέρει δεν είναι ευρέως αντιληπτές στους πολίτες».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Νιώθω υποχρεωμένος, εκπροσωπώντας θεσμικά την πρώτη ναυτιλία στην παγκόσμια κατάταξη, να υπενθυμίσω ότι οι πλοιοκτήτες καλούμαστε απλώς να ανταποκριθούμε με άρτιο και υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό στις θαλάσσιες μεταφορικές ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται λόγω των απαιτήσεων της σύγχρονης κοινωνίας. Δεν έχουμε συμμετοχή στην κατασκευή των μηχανών των πλοίων μας, ούτε ευθυνόμαστε για την ποιότητα των καυσίμων που υποχρεούμεθα να χρησιμοποιούμε. Είναι πασιφανές ότι αν και οι κρίκοι στην αλυσίδα υπευθυνότητας είναι πολλοί, ο εύκολος στόχος, σε πολιτικό επίπεδο, είναι η πλοιοκτησία, επιλογή λανθασμένη και εντέλει μη αποτελεσματική στην πράξη.
»Η πρωτοκαθεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι όμως, δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Χωρίς ανταγωνιστικές συνθήκες λειτουργίας, η ναυτιλία ως διεθνής δραστηριότητα, ούτε επιβιώνει, ούτε εξελίσσεται. Αυτό είναι μια θεμελιώδης αρχή που δεν πρέπει να παραγκωνίζεται από οριζόντιες πολιτικές. Όπως κάθε ναυτιλιακό κράτος, έτσι και η Ευρωπαϊκή Ένωση, καλείται να διατηρήσει τη ναυτιλία της ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη, μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού με μέτρα υποστήριξης της διεθνούς φυσιογνωμίας της, προκειμένου να καρπώνεται τα συνολικότερα οφέλη από τον επιχειρηματικό αυτό παραγωγικό πυλώνα».
Και ο κ. Βενιάμης κατέληξε: «Θα ήθελα, επίσης, παρουσία των ξένων προσκεκλημένων μας, να δηλώσω ότι θεωρώ απόδειξη πολιτικής ωριμότητας του έθνους μας αλλά και της ελληνικής Πολιτείας, το γεγονός ότι με σύμπνοια και υπευθυνότητα έχουν αναγνωρίσει τον υπερκομματικό χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων ως εθνικό κεφάλαιο μεγάλης εμβέλειας με οικονομικά και στρατηγικά οφέλη για τον τόπο καθώς και την ειλικρινή επιθυμία των Ελλήνων πλοιοκτητών να διατηρήσουν τους στενούς τους δεσμούς με την πατρίδα και να συνδράμουν στην αναζωπύρωση της ναυτοσύνης του λαού μας».
Εκ μέρους των διοργανωτών, ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διοργάνωση στα 50 χρόνια λειτουργίας της Έκθεσης Ποσειδώνια, καθώς καταγράφεται ρεκόρ συμμετοχών με περισσότερους από 1.920 εκθέτες από 92 χώρες. Η σταθερή αύξηση του μεγέθους της έκθεσης και των συμμετοχών αποτελεί ισχυρή απόδειξη της ηγετικής θέσης που κατέχει η ελληνική ναυτιλία και της προσήλωσής της στην αριστεία, μέσω της επένδυσης σε προσωπικό υψηλής κατάρτισης, σε νέες τεχνολογίες και σε υπερσύγχρονες λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Η συνεχής ανανέωση του ελληνικού στόλου και η στρατηγική διαφοροποίησης που υιοθετούν οι Έλληνες εφοπλιστές δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα συνεχίσει να κατέχει και να διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο για πολλά χρόνια ακόμα. Τα Ποσειδώνια έχουν πλέον καθιερωθεί ως το κορυφαίο forum συνάντησης και δικτύωσης των ηγετών της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, όπου καθορίζεται η ατζέντα της πιο ισχυρής και δυναμικής βιομηχανίας στον κόσμο».
Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr