Από τα περίπτερα των κορυφαίων ναυπηγικών κρατών και ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη και τον αυξημένο κατά 1.000 τ.μ. εκθεσιακό χώρο, μέχρι την πολύ δυναμική παρουσία του τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας, το πλούσιο συνεδριακό πρόγραμμα που καλύπτει όλα τα θέματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και τα Posidonia Games, τους αθλητικούς αγώνες σε ιστιοπλοΐα, ποδόσφαιρο, γκολφ και τρέξιμο, που διεξάγονται πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης, τα φετινά Ποσειδώνια δεν παρουσιάζουν απλώς κάτι διαφορετικό: φιλοξενούν τα πάντα όσα αφορούν την ναυτιλία! Και όλα αυτά αντανακλούν το επιχειρηματικό δαιμόνιο και την διορατικότητα που έφεραν τους Έλληνες εφοπλιστές στο σημείο να διαχειρίζονται σήμερα τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο ποντοπόρο στόλο στον κόσμο.
Τον εκθεσιακό χώρο των Ποσειδωνίων θα καταλάβουν μεταξύ άλλων και περίπου 22 εθνικά περίπτερα, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν αυτά των κορυφαίων ναυπηγικών κρατών, Ιαπωνίας, Νότιας Κορέας και Κίνας, και ναυτιλιακών κέντρων όπως το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι και άλλα, που θα παρουσιάσουν την ευρεία γκάμα υπηρεσιών τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ισχυρή παρουσία θα έχουν και παραδοσιακοί εκθέτες όπως οι Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία, αλλά και νέοι παίκτες, όπως το Λουξεμβούργο, η Γεωργία και η Πολωνία, η οποία θα συμμετάσχει στην έκθεση για πρώτη φορά με εθνικό περίπτερο. Επίσης, τα περισσότερα κράτη σημαίας, όπως ο Παναμάς, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, η Μάλτα, η Κύπρος, οι Μπαχάμες, οι Νήσοι Κέιμαν και το Παλάου, θα δώσουν και πάλι το «παρών» στη μεγάλη συνάντηση της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Άλλες συμμετοχές που ξεχωρίζουν στα φετινά Ποσειδώνια είναι το περίπτερο των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), το οποίο θα καταλάβει περισσότερα από 400 τ.μ. εκθεσιακού χώρου με στόχο την προώθηση της ελληνικής τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων λύσεων για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, το περίπτερο της Διεθνούς Ναυτικής & Βιομηχανικής Ένωσης (WIMA), η οποία εκπροσωπεί ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς ναυπήγησης πλοίων, ανταλλακτικών και εφοδίων, στις τεχνικές και γενικές ναυτιλιακές υπηρεσίες και στην παραγωγή ναυτιλιακού υλικού, καθώς και η συμμετοχή της ελληνικής εταιρείας υπηρεσιών κοινής ωφελείας Gastrade, με την υποστήριξη της Gaslog Ltd, η οποία θα αναλάβει το πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμμετοχή της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, Saudi Aramco, η οποία επέλεξε τα Ποσειδώνια 2018 για να παρουσιάσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κοινοπραξία της,International Maritime Industries (IMI), που δημιουργήθηκε για να αναπτύξει μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εγκαταστάσεις ολοκληρωμένων υπηρεσιών που περιλαμβάνουν και νέο ναυπηγείο που απευθύνεται στον υπεράκτιο τομέα.
Παράλληλα, περισσότερες από 60 εταιρείες από τον τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας συμμετέχουν στα φετινά Ποσειδώνια, διεκδικώντας ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των ολοένα αυξανόμενων τεχνολογικών αναγκών του πιο σύγχρονου στόλου στην ιστορία της ανθρωπότητας, όπου θα κυριαρχούν η τεχνητή νοημοσύνη και η «έξυπνη» ναυτιλία.
Σε ό,τι αφορά το συνεδριακό πρόγραμμα, καλύπτει όλα τα θέματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με περισσότερα από 40 συνέδρια, παρουσιάσεις προϊόντων, τεχνικά σεμινάρια και συνεντεύξεις Τύπου.
Εκτιμάται ότι η διοργάνωση των Ποσειδωνίων, κάθε δύο χρόνια, αποφέρει συνολικά έσοδα 62 εκατ. ευρώ στις τοπικές επιχειρήσεις των κλάδων της φιλοξενίας, της εστίασης, της διοργάνωσης εταιρικών εκδηλώσεων και των μεταφορών.Επιπλέον κατά τη διάρκεια της έκθεσης συνομολογούνται και προκύπτουν μεγάλες συμφωνίες μεταξύ εκθετών και πλοιοκτητών με σημαντικό οικονομικό όφελος για τη χώρα μας, καθώς αφορά την κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού προς εξαγωγή, γεγονός που προσφέρει εισροή πρόσθετου συναλλάγματος. Η προσθήκη των Ποσειδωνιακών Αγώνων (Posidonia Games) στο πολύπλευρο πρόγραμμα της έκθεσης έχει σαν αποτέλεσμα την επέκταση της διάρκειας των Ποσειδωνίων, που πλέον φτάνουν τις 10 ημέρες, καθώς τα στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών έρχονται πολύ νωρίτερα για να προετοιμαστούν, παρατείνοντας έτσι το χρόνο παραμονής τους στην Ελλάδα και, παράλληλα, αυξάνοντας τα συνολικά ποσά που δαπανούν για διαμονή, μεταφορά, σίτιση και άλλες συναφείς τουριστικές υπηρεσίες.
Ανέστης Ντόκας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr