Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «κατόπιν πολύ εντατικών διαπραγματεύσεων, με την ενεργό συμμετοχή και της χώρας μας, τόσο κατά τις εργασίες της συνόδου όσο και σε επίπεδο συντονισμού των Κρατών Μελών της Ε.Ε. που προηγήθηκε, επετεύχθη μια ισορροπημένη συμφωνία για την ανάπτυξη της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Η Ελλάδα χαιρετίζει την ιστορική αυτή συμφωνία στην επίτευξη της οποίας πρωτοστάτησε, σε συνεργασία με άλλα ναυτιλιακά κράτη».
Επίσης εξέφρασε την ικανοποίησή του «για το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση χειρίστηκε άψογα ένα πολιτικά ευαίσθητο, τεχνικά σύνθετο και διαπραγματευτικά περίπλοκο ζήτημα διεθνούς συνεργασίας, με καίρια σημασία τόσο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής όσο και για το μέλλον της ναυτιλίας».
Μάλιστα η αίσθηση στους εφοπλιστικούς κύκλους είναι ότι ο κ. Κουρουμπλής προσπαθεί να αναδείξει ένα ρόλο που δεν έπαιξε καθώς αντί να διαπραγματευτεί σκληρά, όπςε λένε, συντάθηκε πίσω από τις απόψεις της Κομσιόν που ήταν εχθρικές για την ελληνική ναυτιλία. Μάλιστα τονίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ήταν εκείνη που ενημε΄ρωσε τον τον κ. Κουρουμπλή για τις θέσεις που θα πρέπει να υποστηριχθούν για να επιτευχθεί μια συμφωνία ρεαλιστική εφαρμόσιμη και αποτελεσματική.
Σημειώνουν δε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πίσω από την οποία συντάχθηκε η Ελλάδα ζητούσε την μείωση των ρύπων κατά 100% μέχρι το 2050, κάτι που θα απειλούσε τη βιωσιμότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Τελικά μετά από μία εβδομάδα έντονων διαβουλεύσεων, ο ΙΜΟ συμφωνήθηκε να υπάρξει μείωση κατά 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, με την προοπτική εξάλειψης τους το συντομότερο δυνατόν μέσα στον αιώνα που διανύουμε, καθώς και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, καταβάλλοντας προσπάθειες περαιτέρω μείωσης κατά 70% έως το 2050.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr