Πλήγμα όμως αναμένεται να προκαλέσει και στην προσπάθεια προσέλκυσης μεγάλων σκαφών αναψυχής στις μαρίνες της χώρας.
Όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, το τέλος πλόων είχε νομοθετηθεί και το 2013, αλλά δεν εισπράχθηκε ποτέ, όπως δεν εφαρμόστηκε και το ηλεκτρονικό μητρώο σκαφών, που θα έδινε τη δυνατότητα να μπει μια τάξη στον κλάδο, αλλά και να αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία που δυσχεραίνει την καθημερινή λειτουργία των σκαφών αναψυχής.
Όπως επισημαίνει σε επιστολή του προς τη Βουλή ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυθεστερικών Σκαφών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ), το αποτέλεσμα των συνεχόμενων φοροεισπρακτικών μέτρων στα σκάφη είναι να μειωθεί ο κύκλος εργασιών των εταιρειών του κλάδου, σταδιακά, σε ποσοστό 89% από το 2002 και μετά.
Όπως μάλιστα τονίζει ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι ποσοστό πάνω από 80% των κατ’ έτος λεμβολογούμενων μικρών σκαφών είναι ελληνικής κατασκευής και δεν αποτελούν προϊόντα ενδοκοινοτικής απόκτησης ή εισαγωγής από τρίτες χώρες με όποιους το γεγονός αυτό, αυτονόητους βεβαίως, συνειρμούς συνεπάγεται.
«Το σκάφος δεν είναι βιομηχανικό προϊόν και η κατασκευή του ολοκληρώνεται, από την αρχή μέχρι το τέλος, με χειρωνακτική εργασία. Δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος μόνον κατά τη διάθεσή του στην αγορά και τη θέση του σε λειτουργία. Το σκάφος με τις άδειες, ανανεωνόμενες περιοδικά, με τις οποίες εφοδιάζεται για την αξιοπλοΐα του είναι μια μικρή μηχανή συνεχούς παραγωγής εσόδων για το κράτος» σημειώνει χαρακτηριστικά και ζητά το μέτρο αυτό είτε να αποσυρθεί είτε να εφαρμοστεί για τα σκάφη άνω των 12 μέτρων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr