Πιο συγκεκριμένα, αυτό που έγινε με την Attica, δηλαδή, η διαμόρφωση γύρω από ένα ισχυρό αποτελεσματικό επιχειρηματικό σχήμα ενός ευμεγέθους σε ευρωπαϊκό επίπεδο εταιρικού πόλου, λειτουργεί ως παράδειγμα για τις συστημικές τράπεζες που ελέγχουν, κυρίως, μέσα από τις κεφαλαιοποιήσεις χρεών, σειρά εταιριών σε κρίσιμους κλάδους της εθνικής οικονομίας.
Η κορυφαία θέση που κατέχει στην προσφορά υπηρεσιών η Attica – Blue Star Ferries, η δυνατότητα λόγω της επαρκούς διοικητικής λειτουργίας να προσελκύσει επενδύσεις (Fortress - ομολογιακό μετατρέψιμο σε μετοχές) στη δύσκολη περίοδο του μνημονίου και της πτώσης του ΑΕΠ, έφερε την εταιρία σε θέση τέτοια που να μπορεί να διεκδικήσει από ένα κορυφαίο ευρωπαϊκό ναυτιλιακό όμιλο, τον Όμιλο Grimaldi τη HSW.
Αναμφισβήτητα, η Τράπεζα Πειραιώς, που έδωσε το αρχικό πακέτο μετοχών που διασφάλισε τον πλειοψηφικό έλεγχο της HSW στην Attica, συνυπολόγισε όλα τα δεδομένα αυτά, όπως και το πώς θα διασφαλίσει την αξία των συμμετοχών και δανειοδοτήσεων που έχει στην ελληνική ακτοπλοΐα (ΑΝΕΚ κτλ). Έτσι άνοιξε ο δρόμος για τον ολικό έλεγχο μιας σημαντικής ακτοπλοϊκής εταιρίας από την Attica που πλέον είναι ο πιο σημαντικός φορέας μεταφορικού έργου στη νησιωτική χώρα, λίγο κάτω από το 51% της αγοράς.
Με δεδομένο ότι η Τράπεζα Πειραιώς μέσα από τη MIG ελέγχει πολύ σημαντικές επιχειρηματικές μονάδες, όπως ο όμιλος Υγεία, η Vivartia (αλλά κα αντίστοιχα σχήματα) το παράδειγμα της Attica, μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για την εποχή της συγκέντρωσης και της αποεπένδυσης των τραπεζών από τις μη – τραπεζικές εργασίες. Δηλαδή γύρω από μια διοικητική ομάδα με επιτυχημένη πορεία, να προσελκύσει επενδύσεις, να συγκεντρώσει δυνάμεις και να χτίσει ένα επιχειρηματικό μέγεθος που θα μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο.
Συμπεριλαμβανομένων των μεγεθών της HSW η Attica αντιπροσωπεύει ένα ενοποιημένο κύκλο εργασιών στα επίπεδα των 400 εκατ. ευρώ με βάση τα δεδομένα του 2016 (268,6 ο όμιλος Attica και 131,5 εκατ. ευρώ η HSW) συνολικά EBITDA 88,7 εκατ. ευρώ (70,3 εκατ. ευρώ ο Όμιλος Attica και 18,4 εκατ. ευρώ η HSW), και 1.551 απασχολούμενους , συμπεριλαμβανόμενων των πληρωμάτων (με 1058 απασχολούμενους στον όμιλο Attica και 493 άτομα στη HSW). Επίσης ο όμιλος Attica-HSW θα ελέγχει ένα στόλο από 32 πλοία εκ των οποίων 23 είναι επιβατηγά οχηματαγωγά (15 η Attica οκτώ η HSW) δύο highspeed, τέσσερα flying cat και τρία flying dolphins! Σημειώνεται ότι ένα ποστάλι κι ένα ταχύπλοο με βάση τη συμφωνία περνούν στη ΜΙΝΟΑΝ.
Σημειώνεται ότι ο «νέος» όμιλος Attica με τις δυο εταιρείες (Blue Star Ferriers και Superfast Ferriers) έχει πλέον ισχυρή παρουσία σε όλες σχεδόν τις γραμμές του Αιγαίου αλλά και σε διεθνείς γραμμές στη Δυτική μεσόγειο (Μαρόκο-Ισπανία) και στην Αδριατική! Επιπλέον θεωρείται από τους πιο αξιόπιστους ακτοπλοϊκούς ομίλους στην Ευρώπη.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr