Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται η επέκταση και το επόμενο έτος, εν όψει της ψήφισης και του πολυνομοσχεδίου, της εθελοντικής εισφοράς της ναυτιλίας. Επισημαίνεται ότι η ισχύς της εθελοντικής εισφοράς αυτής λήγει το 2017, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει αποδώσει 420 εκατ. ευρώ στα ταμεία του ελληνικού Δημοσίου. Το συνυποσχετικό υπεγράφη μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας και της πολιτείας, εκπροσωπούμενους από τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη και τον τέως πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά το 2013.
Ένα άλλο βασικό ζήτημα που απασχολεί παγίως τον ελληνικό εφοπλισμό έχει να κάνει με τη γνωστή φράση του μνημονίου που κάνει λόγο για «σταδιακή κατάργηση της ειδικής φορολογικής μεταχείρισης του ναυτιλιακού κλάδου». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει υπό εξέταση όλα τα φορολογικά ναυτιλιακά συστήματα των χωρών-μελών της Ε.Ε. που έχουν υλοποιηθεί πριν από το 2004. Σταθερά πάντως η Ελληνική κυβέρνηση στη διαρκή αλληλογραφία με τους θεσμούς όσο και την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζει την ανάγκη διατήρησης της υφιστάμενης φορολογίας των Ελληνόκτητων και Ελληνικών πλοίων, που έχει κατοχυρωθεί και νομικά ήδη από τη συνθήκη προσχώρησης της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ από τη δεκαετία του 1980.
Σημειώνεται ότι η φορολογική αντιμετώπιση της ναυτιλίας είναι συγκεκριμένη και προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία που έχει συνταγματική ισχύ (tonnage tax). Η πολιτική αυτή έχει αναγνωρισθεί και από το ευρωπαϊκό δίκαιο ως σύμφωνη με τις κατευθυντήριες γραμμές περί κρατικών ενισχύσεων και όπως επανειλημμένως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, το tonnage tax αποτελεί παγκόσμιο σύστημα φορολογίας της ναυτιλίας και εφαρμόζεται από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά και άλλα κράτη.
Δεν πρόκειται για ιδιαίτερη κατηγορία φόρου, αλλά για εναλλακτικό τρόπο υπολογισμού των φορολογικών υποχρεώσεων των ναυτιλιακών εταιρειών. Συνεπώς, η Ελλάδα δεν αποτελεί κατά κανένα τρόπο εξαίρεση επί του θέματος και ως εκ τούτου μένει να φανεί επακριβώς το περιεχόμενο της έννοιας «ειδικής φορολογικής μεταχείρισης του ναυτιλιακού κλάδου». Όπως επισημαίνει η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, πάντως, η Ε.Ε. θα πρέπει να εξετάσει κυρίως κατά πόσο τα φορολογικά συστήματα του ναυτιλιακού τομέα των χωρών-μελών της Ε.Ε. θα παραμείνουν ανταγωνιστικά σε σύγκριση με ό,τι ισχύει σε τρίτες χώρες, κυρίως της Άπω Ανατολής, όπου και μεταφέρεται σταδιακά η ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Στο μεταξύ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής προγραμματίζει συναντήσεις στις Βρυξέλλες για το θέμα το επόμενο διάστημα. Πάγια θέση της ελληνικής πλευράς, η διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας κάτι που υποστήριξε και πέρυσι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr