Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός είπε ότι ήδη η διυπουργική επιτροπή αποφάσισε να αναθέσει σε αυτόν και τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιο Πιτσιόρλα, την εκκίνηση της όλης διαδικασίας, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος της ναυπηγικής, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας και να ξεκινήσει η Cosco τις επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, για τις οποίες έχει δεσμευτεί.
«Είναι ένας χώρος που μπορεί να δημιουργήσει πολύ μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και ισχυρό οικονομικό κύκλο» σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «μπορούν να αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες υποδομές».
Τόνισε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ναυπηγοεπισκευές από τον 6ο αμερικανικό στόλο, αλλά και από Έλληνες εφοπλιστές μεσαίου μεγέθους για αξιοποίηση χρημάτων από το πρόγραμμα Γιούνκερ. Δήλωσε επίσης, ότι ένα μεγάλο μέρος των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, μπορούν να κατασκευάζονται και να επισκευάζονται στη χώρα μας.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η υποχρεωτική από το 2020 χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, θα οδηγήσει πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες να προχωρήσουν σε κατασκευαστικές αλλαγές στα πλοία τους.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό, και τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου, έχουν 10 στρατηγικούς στόχους που πρέπει να υλοποιήσουν, όπως η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και των ακαδημιών, η επίλυση των γραφειοκρατικών προβλημάτων στην ποντοπόρο ναυτιλία και η επίλυση του προβλήματος με την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ.
Σε αυτό το σημείο, είπε ότι σε όποιο πολιτικό επίπεδο και αν χρειαστεί, η προσπάθεια του ελληνικού εφοπλισμού στην ΕΕ θα στηριχθεί, αλλά προσδοκούμε από την ποντοπόρο ναυτιλία και τους Έλληνες εφοπλιστές να ανταποκριθούν και αυτοί σε αυτή τη δύσκολη στιγμή, στην ευθύνη που έχουν απέναντι στην πατρίδα, καθώς ξέρουν πολύ καλά, ότι όλα τα ελληνόκτητα πλοία δεν είναι στην ελληνική σημαία, ανέφερε.
Είπε επίσης, ότι σχεδιάζονται παρεμβάσεις στα τουριστικά σκάφη, τα γιοτ, την κρουαζιέρα και τη λιμενική βιομηχανία, για την οποία τόνισε ότι θα υπάρξει ένα σχέδιο ανάπτυξής της.
Πρόσθεσε ότι «στους στόχους είναι η αξιοποίηση της σύμβασης του ΟΛΠ όπου και εκεί έχουμε καταστήσει σαφές ότι δεν είναι μόνο η κινεζική εταιρεία αλλά και το ελληνικό δημόσιο», ενώ πρόσθεσε ότι προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Κουρουμπλής, υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ένα ιδιαίτερα παραγωγικό υπουργείο και όταν του έγινε πρόταση, δεν την υποδέχθηκε με τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι κάποιες σκέψεις που του ανέλυσε ο πρωθυπουργός, του άλλαξαν γνώμη και σε σύντομο χρονικό διάστημα πρόλαβε να έχει συναντήσεις με όλους τους θεσμικούς φορείς του χώρου από τους οποίους εισέπραξε τους προβληματισμούς τους και τις σκέψεις τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr