Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, κ. Δανάη Μπεζαντάκου, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, παρουσίασε την ΝAVIGATOR και τόνισε πως θα πρέπει να σταματήσουμε να διαφημίζουμε την κρίση και να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που ενδέχεται να προκύψουν.
Ο Capt. Δημήτρης Μπεζαντάκος, Πρόεδρος της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, στην εναρκτήρια ομιλία του ευχαρίστησε τους χορηγούς και τους υποστηρικτές του Forum και παρουσίασε στους συμμετέχοντες τα θέματα για τα οποία ακoλούθησε έντονη συζήτηση και ανάλυση κατά τη διάρκεια των πάνελ. Παρότρυνε όλους να αφήσουν την απαισιοδοξία κατά μέρος και να προσπαθήσει ο καθένας από τη θέση που την υπηρετεί, να συντελέσει ώστε να παραμείνει ισχυρή και να είναι πάντα πρώτη παγκοσμίως.
Την επίσημη έναρξη των εργασιών του Forum κήρυξε ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και η Ευρωβουλευτής κ. Εύα Καϊλή.
Τιμώμενος τόπος για το NAVIGATOR FORUM 2016 ήταν το λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά μίλησε για την ιστορική του σημαντικότητα αλλά και τις προοπτικές εξέλιξής του έτσι ώστε να καταστεί το εμπορικότερο λιμάνι της Μεσογείου μέσω του προγράμματος Blue Growth.
Ακόμα, έγινε ενδιαφέρουσα παρουσίαση της ΜacGregor, Platinum χορηγού του συνεδρίου, από την κ. Αθηνά Κανελλάτου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Macgregor Greece.
Στο πρώτο πάνελ, με τίτλο “Ports as an economic aspect & market analysis” συμμετείχαν, οι κ. Κατερίνα Σταθοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια της INVESTMENTS & FINANCE, κ. Βέρα Αλεξανδροπούλου, του Νομικού Τμήματος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, κ. Javier López, Εμπορικός Δευθυντής - Algeciras Port Authority, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, Υποναύαρχος ΛΣ(εα), Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ & πρώην CEO - HELLENIC PORT DEVELOPMENT CENTER και συντόνισε ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος - XRTC Business Consultants Ltd και Πρόεδρος του PROPELLER CLUB (Port of Piraeus).
Στην παρουσίαση της η κ. Βέρα Αλεξανδροπούλου, υπογράμμισε ότι η μακροοικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας και της Μεσογείου θα επιφέρει ώθηση στις εμπορικές ροές μέσω του Πειραιά, έκανε λόγο για τις δραστηριότητες του λιμένα αλλά και τις σημαντικές επιχειρηματικές προοπτικές ανάπτυξης λόγω της ιδιωτικοποίησης και των προγραμματισμένων επενδύσεων.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπογραμμίστηκε η σημαντικότητα τόσο του ενδολιμενικού, όσο και διαλιμενικού ανταγωνισμού στην ανάπτυξη των λιμένων και οι συνομιλητές τόνισαν την αναγκαιότητα των διασυνδέσεων με την ενδοχώρα και την θετική επίπτωση της αύξησης ροών στην τοπική, εθνική και διεθνή οικονομία. Τέλος, δόθηκε έμφαση, στο ρόλο της γεωστρατηγικής θέσης του λιμανιού τόσο από την κ. Βέρα Αλεξανδροπούλου, όσο και από τον κ. Javier Lopez.
Στη συνέχεια η κ. Δανάη Μπεζαντάκου παρουσίασε ένα βίντεο από τη διεξαγωγή του 1st Young Executives (YES) FORUM που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2016.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ανοικτή συζήτηση που διοργανώθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά υπό την πρωτοβουλία της NAVIGATOR μεταξύ ξένων Πρέσβεων στην Ελλάδα. Η συζήτηση μεταξύ των Πρέσβεων της Ιταλίας, της Νότιας Κορέας αλλά και του Port Ambassador της Λιμενικής Αρχής της Αμβέρσας υπό το συντονισμό του κύριου Francois Lafond, President Blue Networks and Opportunities & Associate Professor Sciences Po Paris κινήθηκε γύρω από τους παρακάτω άξονες. Πρώτος άξονας, ο βασικός ρόλος των λιμένων, ως απαρχή της αύξησης των θαλάσσιων μεταφορών εν όψει της κατάστασης της αγοράς.
Δεύτερος άξονας ήταν η επίδραση της ανάπτυξης των λιμένων στην εθνική και τοπική ανάπτυξη. Ποιες διοικητικές δομές σε συνεργασία με το κράτος θα υποστηρίξουν πιθανές μακροχρόνιες επενδύσεις; Πως θα χρησιμοποιηθούν αυτές οι επενδύσεις - ιδιωτικές, κρατικές ή τοπικού χαρακτήρα – και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Με αφορμή τα παραπάνω ερωτήματα, ο συντονιστής της συζήτησης αναφέρθηκε στην πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου που δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2016 με θέμα «Οι θαλάσσιες μεταφορές στην ΕΕ: σε ταραγμένα νερά – αναποτελεσματική και μη βιώσιμη επένδυση».
Τέλος έλαβε χώρα συζήτηση για την ασφάλεια των λιμένων και τους ελέγχους που πρέπει να διενεργούνται από τις αρχές, διότι αύξηση των εμπορικών δραστηριοτήτων σημαίνει αύξηση trafficking, παράνομων μεταναστεύσεων και διακίνηση παράνομων προϊόντων.
Παράλληλα, τιμώντας τη μνήμη του Capt. Αλέκου Στελλάτου, ένα χρόνο μετά από το θάνατό του, παρουσιάστηκαν βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα από τη ζωή του όταν ταξίδευε σαν καπετάνιος,
Το τρίτο πάνελ “Smart & Green Μaritime Technology: Where we are now, and what's next?”, το οποίο μονοπώλησε το ενδιαφέρον, συντόνισε η κ. Έλενα Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainability Centre – PwC. Εξετάστηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που προκύπτουν στον τομέα της ναυτιλίας από την εφαρμογή της έξυπνης και πράσινης τεχνολογίας. Οι ομιλητές κ. Γιώργος Χριστόπουλος Υποναύαρχος ΛΣ(εα)- Marine Operations LAROS – Prisma Electronics, κ. Khalid Talukder, Chief Revenue Officer – TRAMONEX, DIABOS’ Cash Management Partner, κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Γενικός Διευθυντής – ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A και ο κ. Φρανκ Παλαιοκρασσάς, Corporate Manager - Fleet Performance – BERNHARD SCHULTE SHIPMANAGEMENT (HELLAS) SPLLC μίλησαν για τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, με υψηλό σκεπτικισμό ως προς το εάν η πραγματική εφαρμογή τους μπορεί να γίνει έγκαιρα και αποτελεσματικά. Επίσης τονίστηκε η σημασία της ενσωμάτωσης της έξυπνης τεχνολογίας στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και εξέτασαν τους τρόπους με τους οποίους η εφαρμογή του «πράσινου μοντέλου» στη ναυτιλία μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα, την ασφάλεια, την απόδοση του πληρώματος και την αλυσίδα των logistics.
Ο διάλογος συνεχίστηκε με τη συμμετοχή συμμετεχόντων να αμφισβητεί την ικανότητα του πληρώματος να χειριστεί τα εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα στο πλοίο. Ωστόσο, το πάνελ τόνισε ότι η τεχνολογία θα πρέπει εφαρμόζεται από ξηράς.
Οι ομιλητές υπογράμμισαν ότι η κύρια απειλή της ύπαρξης έξυπνης τεχνολογίας στη ναυτιλία γεννάται κυρίως από τη νοοτροπία του κλάδου. Το ενδιαφέρον κορυφώθηκε όταν ένας ομιλητής τόνισε ότι το ταξίδι προς μια μεγαλύτερη ψηφιοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει και η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να ενεργήσει γρήγορα προκειμένου να είναι βιώσιμη, έχοντας κατά νου ότι μεγάλες διεθνείς εταιρείες απέτυχαν επειδή δεν μπόρεσαν να προσαρμοστούν γρήγορα στις αλλαγές της τεχνολογίας (Kodak , Nokia κλπ). Τέλος όλοι συμφώνησαν ότι η ανάλυση και η ψηφιοποίηση δεδομένων θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο για στη διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλίας.
Λίγο πριν τη λήξη των εργασιών του Forum, κληρώθηκαν οι τυχεροί σύνεδροι που κέρδισαν δώρα που προσέφεραν αεροπορικές εταιρείες αλλά και γνωστά ξενοδοχεία.
H NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες για την εμπιστοσύνη, τη συνεργασία και τη συμμετοχή τους και ξεκινάει τις προετοιμασίες για το 17ο NAVIGATOR 2017 - “The Shipping Decision Makers Forum”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr