Παράλληλα τόνισε ότι «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένας ορίζοντας γενικών ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια».
Πιο συγκεκριμένα, κληθείς να διευκρινίσει αν οι επισημάνσεις του έρχονται σε αντίθεση με τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα λιμάνια, ο κ. Δρίτσας υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένας ορίζοντας γενικών ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια. Ό,τι ακούγεται δεν έχει καμία βάση. Φυσικά, όπου υπάρχει ενδιαφέρον ιδιωτών για επένδυση ή συνεργασία, έχουμε ανοιχτή δυνατότητα να ακούσουμε προτάσεις. Αλλά οι σχεδιασμοί μας δεν τείνουν στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, κάθε άλλο, τείνουν στην αξιοποίηση μέσα από τον σχεδιασμό που σας προανέφερα, ο οποίος είναι πολύ συστηματικός και πολύ βαθύς».
Αναφερόμενος στις μεταφορές στη νησιωτική χώρα χαρακτήρισε ώριμες τις συνθήκες για την αναθεώρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Ο κ. Δρίτσας εξήγγειλε επίσης τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα διαχείρισης, ο οποίος θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στο ακτοπλοϊκό δίκτυο και θα παρεμβαίνει όποτε κρίνεται αναγκαίο, κάτι που τώρα κάνει το υπουργείο σε πολλές περιπτώσεις.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους λίγο πριν από την έναρξη της ημερίδας, ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι «οι βασικές σκέψεις είναι να βρούμε λύσεις, ώστε να μην εξυπηρετούνται μόνο, όπως σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετούνται ικανοποιητικότατα, τα μεγάλα νησιά, αλλά να εξυπηρετούνται και τα μικρά νησιά. Εκεί υπάρχουν διάφορες κατευθύνσεις, πιθανότατα οι ακτινωτές γραμμές, οι κεντρικές και οι ακτινωτές, πιθανότατα άλλες λύσεις. Όλα αυτά θα αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου».
Επίσης τόνισε ότι η χαμηλή τιμή του εισιτηρίου που θα πληρώνει ο τελικός χρήστης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δηλαδή ο επιβάτης, είναι μια από τις προτεραιότητες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο κ. Δρίτσας τόνισε μεταξύ άλλων πως, ζητούμενο είναι η λύση προκειμένου οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις να τιμολογούνται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε ο επιβάτες και τα εμπορεύματα να πληρώνουν πολύ μικρότερη τιμή εισιτηρίου από αυτήν που ισχύει σήμερα.
«Πέραν της ασφάλειας, που δεν νομίζω ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα εκεί, η ασφάλεια της ακτοπλοΐας βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, εκείνο που είναι ζήτημα πραγματικό είναι οι τιμές και η αναζήτηση λύσεων στο πεδίο του μεταφορικού ισοδυνάμου, ώστε και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις να τιμολογούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο τελικός χρήστης, οι επιβάτες, τα εμπορεύματα, οι επισκέπτες των νησιών και των θαλασσινών περιοχών της χώρας να πληρώνουν πολύ μικρότερη τιμή εισιτηρίου απ’ ό,τι η σημερινή. Όλα αυτά είναι σύνθετα ζητήματα, δεν είναι εύκολο να τα εξαγγείλει κανείς διοικητικά, εξαρτώνται από πάρα πολλές παραμέτρους, γι’ αυτό και η βελτίωση του θεσμικού μας πλαισίου είναι ο πρώτος μας στόχος» τόνισε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr