Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, για το Ηράκλειο και τα Χανιά (Σούδα) η κίνηση επιβατών κατέγραψε αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι τον Ιούλιο, ενώ αντίστοιχα για τις Κυκλάδες το ποσοστό ήταν στο 5%. Στο ίδιο επίπεδο αύξησης κινήθηκε η άνοδος για τα δρομολόγια στα Δωδεκάνησα ενώ στο Β. Αιγαίο μεσοσταθμικά η πτώση ήταν στο 35% με τη Λέσβο να έχει μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης από το μέσο όρο. Αντίστοιχα ήταν τα ποσοστά και για τα οχήματα.
Πάντως, η αύξηση έρχεται μεν να ισορροπήσει τα πράγματα στην ακτοπλοΐα, ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί ότι πέρυσι ο Ιούλιος λόγω των capital controls και του δημοψηφίσματος ήταν έντονα πτωτικός.
Επίσης η κίνηση στο Β.Αιγαίο (Λέσβος, Χίος, Σάμος κτλ) καταγράφει έντονα πτωτικά ποσοστά λόγω του προσφυγικού καθώς φέτος δεν υπάρχουν οι επιβάτες – πρόσφυγες και μετανάστες που έδωσαν γερή οικονομική ανάσα τους προηγούμενους μήνες αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο του 2015.
Οι τιμές του πετρελαίου όμως που παραμένουν χαμηλές είναι ο βασικός σύμμαχος για την οικονομική πορεία τω ν εταιριών που βλέπουν εδώ και δύο χρόνια να έχουν λειτουργικά κέρδη λόγω των τιμών του μαύρου χρυσού.
Σημειώνεται ότι ο Ιούνιος είχε πτώση σε σχέση με πέρυσι πάνω από 11%, ενώ εξαιρουμένων των προσφύγων η πτώση είναι περίπου 4,5% σε όλες τις γραμμές από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr