Η νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης για Δευτέρα και Τρίτη φέρνει νέες φουρτούνες στον κλάδο. Μάλιστα η εκτίμηση ότι μέχρι το φθινόπωρο, οπότε και η ολοκλήρωση των διαδικασιών για τον ΟΛΘ, δε θα υπάρξει ανακωχή φέρνει πολλές εταιρίες κρουαζιέρας ενώπιον διλημμάτων.
«Υπάρχει μια μικρή ταλαιπωρία για τους επιβάτες, αλλά δεν ξέρουμε πως θα το εκλάβουν οι εταιρείας του κλάδου» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιερόπλοιων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι η «η ζημιά είναι ακόμα μικρή αλλά από εδώ και πέρα πολλαπλασιάζεται όχι μόνο για τη σεζόν, αλλά και για τα μελλοντικά έτη για το θαλάσσιο τουρισμό» πρόσθεσε ο κ. Κόντες.
Από τα πληρώματα και το προσωπικό των εταιρειών κρουαζιέρας, εξυπηρετούνται στο λιμάνι του Πειραιά οι φορτοεκφορτώσεις των αποσκευών των επιβατών, καθώς για 19η μέρα συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Εντός της ημέρας θα καταπλεύσουν δύο κρουαζιερόπλοια σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΛΠ ενώ την Τρίτη τρία. Σε πολλές περιπτώσεις, όπου επιβάτες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, μεταφέρουν μόνοι τους τις βαλίτσες προς τους τερματικούς σταθμούς, ενώ στα ταξί αλλά και στα τουριστικά λεωφορεία επιτρέπεται η είσοδος κοντά στα κρουαζιερόπλοια προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επιβάτες και κυρίως αυτοί της μεγάλης ηλικίας.
Με την τουριστική περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει, είναι αναγκαίο να διαφυλάξουμε στο έπακρο την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου της κρουαζιέρας, τονίζει σε παρέμβαση του ο ΣΕΤΕ, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και τα προβλήματα που αυτές δημιουργούν.
Είναι ευνόητο, τονίζει ο Σύνδεσμος, πως τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους. Η εξέλιξη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν oι εν λόγω προορισμοί στο περιθώριο της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες εσόδων για την εθνική οικονομία, αλλά και για την εικόνα της χώρας.
«Μεταφέρουμε την μεγάλη δυσαρέσκεια των διαχειριστριών εταιρειών, με τις οποίες βρίσκονται οι εκπρόσωποί των στην Ελλάδα συνεχώς σε επικοινωνία, αναμένοντες εναγωνίως κάποιο ευχάριστο νέο στην εξέλιξη της κατάστασης, προτού αναγκαστούν να επεκτείνουν την χάραξη νέας πορείας προορισμού των κρουαζιεροπλοίων. Τα σωματεία των λιμενεργατών, από τα οποία ζητήσαμε την κατανόηση για τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινώς τα κρουαζιερόπλοια και οι μεταφερόμενοι με αυτά χιλιάδες επισκέπτες – τουρίστες, έδειξαν ότι αναμένουν από τα αρμόδια Υπουργεία να δείξουν με τη σειρά των θέληση για ρύθμιση των αιτημάτων τους». Αυτό σημειώνει επιστολή στις 10/6 η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, με την οποία τονίζει ότι θα καταβάλει πρόσθετη προσπάθεια για νομική θωράκιση των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ανοίγει μια μικρή χαραμάδα για προοπτική προσέγγισης.
Οι δύο συνδικαλιστικές ενώσεις καλούν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία που θα προσδιορίζει με σαφήνεια, ασφαλή και σταθερή εργασία με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις.
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr