Τόνισε με έμφαση ότι η «ανταγωνιστικότητα σήμερα διακυβεύεται, εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ε.Ε., με κίνδυνο να προκληθεί φυγή όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα».
Η επισήμανση του κ. Βενιάμη κατά το μήνυμά του στα Ποσειδώνια 2016, αποτελεί τη δεύτερη προειδοποίηση προς την Κομισιόν μέσα σε μία εβδομάδα. Πριν από λίγες μέρες, στο Shipping Industry Conference Gala, στη Λεμεσό, αναφέρθηκε στον κίνδυνο απογύμνωσης της Ευρώπης από τη ναυτιλία της, την ώρα που η Ασία γιγαντώνεται. Τόνισε, μάλιστα, πως το ελληνικό φορολογικό καθεστώς της ποντοπόρου είναι το ακριβότερο ενδεχομένως στον κόσμο και σίγουρα πιο ακριβό από πολλά άλλα ναυτιλιακά κράτη της Γηραιάς, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ανταγωνιστικότητα.
Σημειώνεται ότι αφορμή για την αντίδραση του εφοπλιστικού χώρου αποτέλεσε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιδιώξει αλλαγές του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας στην Ελλάδα, που θεωρεί πως δεν συνάδουν με τις κατευθυντήριες γραμμές περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές της Ε.Ε.
Η ομιλία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη κατά τα Ποσειδώνια 2016
Το νέο ρεκόρ συμμετοχών στα φετινά Ποσειδώνια, που αποτελούν διαχρονικό θεσμό διεθνούς κύρους πιστοποιεί ότι η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, μπορεί και θα πρέπει να παραμείνει η καρδιά της διεθνούς ναυτιλίας που είναι συνυφασμένη με την παγκόσμια πρόοδο και ευημερία. Τοιουτοτρόπως και η Ελληνική ναυτιλία μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική αλλά και ευρωπαϊκή οικονομία διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της. Μία ανταγωνιστικότητα που σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Και ίσως είναι σκόπιμο να διατηρούμε άσβηστο στη μνήμη μας το στοιχείο ότι η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του διεθνούς εμπορίου και τη σημασία αυτού.
Τα Ποσειδώνια 2016 λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο ιδιαίτερα απαιτητική για τη ναυτιλία διεθνώς. Η ναυτιλία έχει περάσει και στο παρελθόν δύσκολες καταστάσεις και μεταπτώσεις και πάντοτε βρίσκει τον δρόμο της επιβίωσης και ανάκαμψης. Προοπτική, που τόσο έχει ανάγκη η εθνική, η ευρωπαϊκή αλλά και γενικότερα η παγκόσμια οικονομία, καθρέφτη της οποίας αποτελούν οι ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Τα σχετικά αριθμητικά δεδομένα μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη ναυτιλία μας, που αποτελεί ισχυρή κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, εκπροσωπώντας σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας σε ξηρά και θάλασσα και αναλαμβάνοντας διαχρονικά κοινωνικές και ανθρωπιστικές δράσεις ανά την επικράτεια.
Μέσα στο δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία των Ελλήνων απέδειξε για μια ακόμη φορά την παραδοσιακή, ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις. Ο στόλος της αριθμεί 4.585 πλοία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 50% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Τα Ποσειδώνια 2016 παρέχουν την ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω την πολιτική που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τον ελληνικό εφοπλισμό σφυρηλάτησης συμμαχιών με σημαντικούς εμπορι9κούς και ναυτιλιακούς εταίρους στα διεθνή ναυτλιακά δρώμενα και να θέσουμε υψηλότερους κοινούς στόχους για το ναυτιλιακό τομέα. Μια πολιτική που η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει υπηρετήσει με μεγάλη επιτυχία και απτά αποτελέσματα εδώ και εκατό χρόνια καθώς το 2016 η Ενωσίς μας κλείνει έναν αιώνα ύπαρξης από την ίδρυσή της το 1916. Εκατό χρόνια δυναμικής πορείας, η οποία αποδεικνύει έμπρακτα την σημασία της συλλογικότητας για την προάσπιση των θεσμικών συμφερόντων της ναυτιλίας μας.
Τέλος, αποτελεί σημαντική ευκαιρία στα Ποσειδώνια τη γιορτή της ναυτιλιακής βιομηχανίας να παρουσιαστούν σε όλα τα επίπεδα οι αιχμές των τεχνολογικών και άλλων εφαρμογών, η υιοθέτηση των οποίων ανταποκρίνεται στις ανταγωνιστικές απαιτήσεις για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr