Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 600 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 798 μονάδες με $ 6,286 την ημέρα, BPI στις 597 μονάδες στα $ 4,768 την ημέρα, BSI στις 553 μονάδες στα $ 5,780 την ημέρα και BHSI στις 347 μονάδες, στα $ 4,932 την ημέρα.
Η επήρεια των μεγαλύτερων πλοίων στην πορεία του Δείκτη, «αποκαλύπτει» για άλλη μία φορά την εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά την τεράστια συνεισφορά της Κίνας στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου – και όχι μόνο – την τελευταία δεκαετία, τουλάχιστον. Παράλληλα όμως, δημιούργησε κατά κάποιο τρόπο και «ζημία», καθώς επικράτησε η πεποίθηση- ψευδαίσθηση ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα ήταν αέναη, με αποτέλεσμα την τεράστια αύξηση των παραγγελιών και την ανυπέρβλητη σωρευτική υπέρ-προσφορά τονάζ.
Μετά από το ξέσπασμα της κρίσης του 2008, βρισκόμαστε στο σημείο όπου είμαστε αντιμέτωποι με υπέρ-προσφορά τονάζ και μείωση της ζήτησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το World Seaborne Trade αυξήθηκε με ρυθμό κάτω του 2% το 2015, τον χαμηλότερο ρυθμό από το 2009. Οι θαλάσσια μεταφερόμενες εισαγωγές της Κίνας το 2015 έφθασαν στον υψηλό αριθμό των 2,1 δισ. τόνων, αποτελώντας το 20% όλων των εισαγωγών Παγκοσμίως. Αυτά όμως τα εντυπωσιακά νούμερα της Κίνας το 2015 απλά αντιστοιχούν σε μία ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών της του 1%, όταν μεταξύ 2011 και 2014 ο αντίστοιχος μέσος όρος της αύξησης ήταν 9%.
Στην παρούσα φάση, και συγκεκριμένα το 1ο τρίμηνο του έτους οι θαλάσσιες Κινεζικές εισαγωγές επέδειξαν μία αρκετά ικανοποιητική πορεία καταγράφοντας 6% αύξηση σε ετήσια βάση. Βασικό αίτιο αυτού του θετικού αποτελέσματος είναι η πορεία των εισαγωγών του Iron Ore, όπως διαχρονικά συμβαίνει, αν λάβουμε υπόψη ότι για το 2015 οι εισαγωγές του σιδηρομεταλλεύματος αντιστοιχούσαν στο 45% των συνολικών εισαγωγών της.
Αντίστοιχα το 1ο τρίμηνο του έτους οι εισαγωγές Iron Ore αυξήθηκαν κατά 7% φτάνοντας τους 239 εκ. τόνους παρά το γεγονός ότι η παραγωγή χάλυβα το ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά -4%. Για άλλη μία φορά η αύξηση των εισαγωγών του Iron Ore οφείλεται στην Κρατική παρέμβαση με στόχο την ενίσχυση των έργων υποδομής και κατασκευαστικών έργων όπως επίσης και στην δημιουργία αποθεμάτων.
Η ενίσχυση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είχαν θετικό αντίκτυπο στην Βραζιλία, καθώς το 1ο τρίμηνο οι εξαγωγές της σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 7,5%, όπως επίσης οφείλουμε να επισημάνουμε ότι εξίσου θετική πορεία είχαν και οι εξαγωγές Soybean προς την Κίνα.
Η βασανιστική ερώτηση όμως παραμένει, το αν η θετική πορεία της Κίνας του 1ου τριμήνου θα έχει διάρκεια ή απλά πρόκειται για την συνήθη εποχική κυκλικότητα σε συνδυασμό με τις προσπάθειες του Πεκίνου για συντήρηση της οικονομικής δραστηριότητας και του ΑΕΠ. Το μόνο σίγουρο που όλοι οι αναλυτές αναγνωρίζουν, είναι ότι το Παγκόσμιο οικονομικό outlook είναι ασταθές, όπως και αυτό της Κίνας, με τις αρνητικές τάσεις να είναι επικρατέστερες και διατηρούν μεγάλες επιφυλάξεις για την θετική πορεία της ναυλαγοράς στο σύνολο της για το 2016.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα, Ultramax, το ‘ABY PAOLA’ 60.935 DWT (2015 – JMU Kure) πουλήθηκε στα $ 19,5 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax/Handysize, τo ‘AURORA AMETHYST’ 48.893 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 2,75 και το ‘SEA RICHES’ 28.287 DWT (2001 – Naikai Zosen Setoda) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘SKS TYNE’ 109.906 DWT (1999 – Hyundai), Combine Carrier, πουλήθηκε στα $ 7 εκ.
✏ Στα MR’s, το ‘JADE’ 40.092 DWT (2007 – SLS), Shallow Draft, IMO III, πουλήθηκε στα $ 21,25 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η κόπωση στο αγοραστικό ενδιαφέρον, που αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, τελικά έδωσε στη σκυτάλη στην μικρή μέχρι στιγμής διόρθωση των προσφερόμενων τιμών σε όλες τις αγορές, με τους End Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις για νέες αγορές, παρά το γεγονός πως τα θεμελιώδη μεγέθη, οι νομισματικές ισοτιμίες και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, σε γενικές γραμμές κυμαίνονται σε σταθερά επίπεδα. Υπό αυτό το πρίσμα αναμένουμε να διαπιστώσουμε το κατά πόσο η πτώση των προσφερόμενων τιμών σε συνδυασμό με την εποχική βελτίωση της ναυλαγοράς θα επηρεάσει και την προσφορά των πλοίων προς διάλυση.
Η Ινδία, ύστερα από ένα έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα σε Containers, άρχισε και πάλι να απέχει,καθώς εκτιμά ότι θα υπάρξει αστάθεια στην αγορά και στις διεθνείς τιμές του σιδήρου αλλά και γιατί πιστεύει ότι θα μπορέσει να αγοράσει σε χαμηλότερες τιμές λίγο πριν την έναρξη των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, ίσως είναι η μόνη αγορά που δείχνει ακόμη σημάδια αγοραστικού ενδιαφέροντος και αυτό γιατί προσπαθεί να χτίσει ικανοποιητικά αποθέματα πριν την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου.
Το Πακιστάν, έχει και αυτό εισέλθει σε «καταστολή» με τους End Buyers να περιμένουν την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις αρχές Ιουνίου αλλά και την έναρξη των μουσώνων, δεδομένου όμως του έντονου αγοραστικού ενδιαφέροντος τις προηγούμενες εβδομάδες.
Στην Κίνα, η οποία συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, το κύριο χαρακτηριστικό ήταν η πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου που επηρέασε και τις προσφερόμενες τιμές, τόσο στην Κίνα όσο και στις υπόλοιπες αγορές.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,037,314 DWT περίπου, εκ των οποίων το 76% (793,044 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 2% (20,791 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (223,479 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
πηγή: G. Moundres & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr