Οπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, σε επιστολή που έστειλε η Minoan προς τους μετόχους της Hellenic Seaways, η ναυτιλιακή θέτει ως καταληκτική ημερομηνία την 4η Μαρτίου 2016, προκειμένου να συζητήσουν οι μέτοχοι το ενδιαφέρον τους σχετικά με την πώληση των μετοχών που κατέχουν.
Στην επιστολή, η Minoan φέρεται να αναφέρει ότι η Hellenic Seaways επί του παρόντος βρίσκεται σε στάδιο χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης με τις πιστώτριες τράπεζες και σημειώνεται ότι «όπως είναι ευλόγως αναμενόμενο, αυτό θα εμποδίσει τη δυνατότητα της Hellenic Seawayw να προβεί σε διανομή μερίσματος για τα επόμενα χρόνια εξαιτίας των ανειλημμένων υποχρεώσεών της καθώς και των σημαντικών συσσωρευμένων ζημιών των τελευταίων χρόνων, οι οποίες ξεπερνούν το ποσό των Ευρώ 100 εκατομμυρίων». Επίσης η επιστολή υπενθυμίζει ότι το τελευταίο μέρισμα προς τους μετόχους 0,08 ευρώ ανά μετοχή διανεμήθηκε το 2010.
Επίσης στην επιστολή τονίζεται προς τους μετόχους μειοψηφίας ότι η πώληση των μετοχών τους στις Μινωΐκές Γραμμές θα επιτρέψει την άμεση ρευστοποίηση μετοχών που δεν είναι εισηγμένες και δεν αποφέρουν μέρισμα για περισσότερα από 5 χρόνια.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν τα ίδια δημοσιεύματα, παράγοντες της αγοράς σχολίαζαν σε σχέση με την επιστολή και την «πολιορκία» Grimaldi προς τους μετόχους της Hellenic Seaways ότι η ναυτιλιακή έχει ήδη ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση των δανείων της από τον Ιούνιο του 2015, κάτι που, όπως προσέθεταν με νόημα, η ΜΙΝΟΑΝ γνωρίζει καλά μια και την ενέκρινε ως μέλος του Δ.Σ. της HELLENIC. Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι τα δάνεια, που ήταν ληξιπρόθεσμα, εξυπηρετούνται πλέον κανονικά, και η εταιρεία βρίσκεται σε πορεία σταθερής ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015. Ειδικότερα μετά την επιτυχημένη αναδιάρθρωση των δανείων πέρυσι, η εταιρεία πέρασε σε κερδοφορία μετά από 4 χρόνια ζημιών, ενώ ταυτόχρονα υλοποιεί πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, ενώ έχει ήδη επεκταθεί με νέα δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο. Έτσι το 2015 η εταιρεία εκτιμάται ότι πέτυχε κέρδη EBITDA 23 εκατομμυρίων ενώ πρόσφατα αγόρασε έναντι 3 εκατ. ευρώ το 200 μέτρων επιβατηγό Νήσος Σάμος, που θα δρομολογηθεί στις γραμμές Πειραιάς - Μεστά Χίου - Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη.
Έτσι σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους της αγοράς είναι προφανές ότι η επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία και οι προοπτικές της έχουν δελεάσει τον κ. Grimaldi. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τις προβλέψεις για το 2016 που κάνουν λόγο για 30 εκατ. λειτουργικά κέρδη, η αξία της εταιρείας θα ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται τέλος ότι η πλευρά Πειραιώς και η πλευρά Αγαπητού κινούνται σε χαμηλότερους τόνους και δεν ανοίγουν ακόμη τα χαρτιά τους, ποντάροντας στα πεπραγμένα τους αλλά και στη στήριξη των επιλογών τους από τους μετόχους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr