Την προειδοποίηση αυτή απεύθυνε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης, από το βήμα της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών της Ενώσεως που πραγματοποιήθηκε χθες 3 Φεβρουαρίου στο ίδρυμα Ευγενίδη.
Η απόφαση Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας επικαλούμενη μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG), είναι μία υποκριτική κίνηση εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας και της Ελλάδας, είπε ο κ. Βενιάμης.
Σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας, η ναυτιλία μας, ο πιο παραγωγικός πυλώνας για αυτήν, στοχοποιείται και η νομική αβεβαιότητα και επενδυτική ανασφάλεια που δημιουργείται ενδέχεται να προκαλέσουν φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρωπαϊκού, εκτός Ευρώπης και μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα, προειδοποίησε ο ομιλητής.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι τα πλοία ελληνικής σημαίας ή ξένης αλλά διαχειριζόμενα από την Ελλάδα επιβαρύνονται με υψηλότατη φορολογία σε σύγκριση με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Αν προσθέσουμε, είπε και την οικονομική επιβάρυνση του εθελοντικού διπλασιασμού της φορολογίας μας βάσει του Συνυποσχετικού με την ελληνική πολιτεία, τοποθετούμεθα στην υψηλότερη φορολογική κλίμακα στην Ευρώπη.
Παράλληλα οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν, συνέχισε, αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ. Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων. Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΕ υπενθυμίζει στη συνέχεια ότι ανάλογη τακτική είχε ακολουθήσει η ΕΕ και εναντίον της ναυπηγικής βιομηχανίας και την κατέστρεψε. Μάλλον, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης, "οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος. Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής.
Πώς συνάδουν οι κινήσεις αυτές της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τις δηλώσεις του Προέδρου Juncker για οικονομική ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και παραγωγή καλύτερης νομοθεσίας στην Ευρώπη; Είμαστε πεπεισμένοι ότι η ελληνική πολιτεία, η οποία γνωρίζει την στρατηγική, οικονομική και κοινωνική διάσταση της ελληνικής ναυτιλίας, θα σταθεί σύμμαχός μας στον κοινό αγώνα προάσπισης της μεγάλης ναυτιλίας μας που τα τελευταία σαράντα χρόνια γιγαντώθηκε, αναπτύσσοντας στενούς δεσμούς με τα πάτρια εδάφη και τους οποίους θέλουμε να διατηρήσουμε ανέπαφους", υπογράμμισε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ.
Ο κ. Βενιάμης αναφερόμενος στην κατάσταση της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου σημείωσε ότι δεν φαίνονται άμεσες προοπτικές ανάκαμψης, ενώ επεσήμανε από τη άλλη πλευρά τα θετικά αποτελέσματα στους κλάδους των δεξαμενοπλοίων της μεταφοράς υγροποιημένου υγραερίου και των παραγώγων προϊόντων πετρελαίου.
Εξέφρασε πάντως την αισιοδοξία τους για την πορεία της ναυτιλίας σημειώνοντας ότι μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πάντοτε σε εποχές κρίσης, υπάρχουν και ανοίγονται ελκυστικές ευκαιρίες για επανατοποθέτηση ή επανασχηματισμό της θέσης κάθε ατομικού επιχειρηματία ή ομίλου στη ναυτιλιακή σκακιέρα. Ίσως γι’ αυτό παρατηρούμε και συνεχή κινητικότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων, πρόσθεσε.
Ο ομιλητής επεσήμανε τις αρνητικές επιπτώσεις των capital controls στην πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος (μειώθηκε κατά 50,78% στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014) ενώ χαιρέτησε την ανταπόκριση της ναυτιλιακής κοινότητας στην υλοποίηση της εθελοντικής εισφοράς.
Τέλος αναφέρθηκε στη στήριξη της ΕΕΕ στις Δημόσιες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ζήτησε αλλαγή του πλαισίου ώστε να επιτραπεί η ίδρυση και ιδιωτικών ακαδημιών, ενώ επανέλαβε την πρόταση της ΕΕΕ για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μην θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr