Σύμφωνα με τον έλληνα εφοπλιστή που η εταιρεία του διαχειρίζεται στόλο δεξαμενόπλοιων και είναι εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο, η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου πιθανόν να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση την επόμενη χρονιά.
Οι αναλυτές προβλέπουν πως αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα διατηρηθεί για περίπου τους ίδιους λόγους που κάποιοι εμφανίζονται απαισιόδοξοι σε σχέση με την τιμή του πετρελαίου. Ο ΟΠΕΚ δεν δείχνει τάσεις αντιστροφής της στρατηγικής του, ενώ το Ιράν έχει ήδη παρουσιάσει τα σχέδιά του για αύξηση των εξαγωγών μόλις αρθούν οι διεθνείς κυρώσεις σε βάρος της χώρας. Παράλληλα, οι ΗΠΑ μόλις κατήργησαν το όριο για τις εξαγωγές.
Σύμφωνα με τον κ. Τσάκο, το γεγονός ότι τα επίγεια αποθέματα βρίσκονται ήδη σε επίπεδα ρεκόρ θα μπορούσε να σημαίνει ότι περισσότερα βαρέλια αργού θα αποθηκευθούν εν τέλει στα πλοία, αυξάνοντας περαιτέρω τα κέρδη.
Αν και οι ναύλοι θα μειωθούν το 2016, τα πλοία θα έχουν κέρδη 46.000 δολαρίων/ημέρα, κάτι που θα κάνει το 2016 την δεύτερη καλύτερη χρονιά από το 2009, σύμφωνα με αναλυτές.
Σημειώνεται ότι το 2015 τα vlcc, πλοία που μπορούν να μεταφέρουν έως και 2 εκατ. βαρέλια σε κάθε ταξίδι, βρέθηκαν σε μεγάλη ζήτηση προκειμένου να μεταφέρουν αργό από τη Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Ενώ οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν κατά 35% περίπου το 2015, ο μέσος όρος κερδών για αυτά τα πλοία αυτά ανήλθε στα 67.366 δολάρια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο τουλάχιστον από το 2009, σύμφωνα με τον Clarkson, τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο στον κόσμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr