Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Αυτό δεν επιβεβαιώνεται από κανένα στοιχείο. Υπάρχουν ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν διαγραφεί από τα σχετικά μητρώα. Υπάρχει όμως και πολύ μεγαλύτερος που έχει εγγραφεί.
Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μιλώντας νωρίτερα σήμερα Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά. Ο κ. Δρίτσας επιτέθηκε μάλιστα χωρίς να τον κατονομάσει, στον βουλευτή της ΝΔ Νότη Μηταράκη, ο οποίος έκανε σχετική ερώτηση στη βουλή, και μίλησε «για κάποια δημοσιεύματα που αναπαράχθηκαν και ενδύθηκαν με κοινοβουλευτικό κύρος μέσα από ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης. Αυτό το θέμα αφορά την θρυλούμενη φυγή των ναυτιλιακών επιχειρήσεων από τον Πειραιά, ένα θέμα σημαντικό, το οποίο, δυστυχώς, αξιοποιείται με ιδιαίτερα αρνητικό τρόπο και θυσιάζεται στο βωμό των κομματικών και αντιπολιτευτικών σκοπιμοτήτων».
Ο Υπουργός Ναυτιλίας κατηγόρησε μάλιστα όσους αναπαραγάγουν αυτές τις “ειδήσεις”, χωρίς να γνωρίζουν το θέμα και τις πραγματικές τους διαστάσεις, το μόνο που καταφέρνουν, είναι να προκαλούν ζημιά στην εικόνα της ναυτιλίας, στην εικόνα του Πειραιά και στην ελκυστικότητα του ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου.
Ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών του ν.27/75στο Μητρώο Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων ήταν για το 2015 (έως 8-12-2015) 1.356 τη στιγμή που στο τέλος του 2014 ήταν 1328 (αύξηση της τάξεως του 1,3%).
Σε ότι αφορά τα διαχειριζόμενα πλοία από τα εγκατεστημένα γραφεία των αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών της παραπάνω κατηγορίας, ο τρέχων συνολικός αριθμός των ενεργών πλοίων και της χωρητικότητας αυτών σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα έτη παρουσιάζει αυξητική τάση (αύξηση της τάξεως του 3,7% ως προς τον αριθμό των πλοίων και αύξηση της τάξεως του 4,8% ως προς τη χωρητικότητα αυτών σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2014).
Πάντως για το χρονικό διάστημα 2014-2015 σημείωσε ότι παρατηρείται μια μικρής τάξεως μείωση (2,8%) του συνολικού αριθμού νηολογημένων πλοίων στην ελληνική σημαία και μια μικρής τάξεως μείωση (2,4%) της χωρητικότητας αυτών. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΝΑΝΠ, ο αριθμός των νηολογημένων πλοίων και η συνολική χωρητικότητα τους αναμένονται να αυξηθούν μέχρι τέλους του 2015 στα επίπεδα των προηγουμένων δύο ετών καθώς το τελευταίο τρίμηνο τρέχοντος έτους έχουν υποβληθεί 13 αιτήσεις υπαγωγής πλοίων (μεγάλης μεταφορικής ικανότητας & χωρητικότητας) στις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν.Δ. 2687/53 , για τα οποία όμως δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής τους στο ελληνικό νηολόγιο.
Σε ότι αφορά το εισρεύσαν συνάλλαγμα το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2015 παρουσιάζεται μείωση της τάξης του 17,4% σε σχέση με το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014, γεγονός που σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις αποδίδεται μεταξύ άλλων στην παρατεταμένη κρίση της ναυλαγοράς κυρίως για τα φορτηγά πλοία και στους υφισταμένους περιορισμούς του τραπεζιτικού συστήματος λόγω επιβληθέντων περιορισμών διακίνησης κεφαλαίων (capital controls)
Επίσης εξήγησε ότι η δημιουργία ενός αντιπροσωπευτικού γραφείου (στη νομική του συγκρότηση) είναι μια επιχειρηματική κίνηση και επιλογή που μπορεί να συνδέεται με προτεραιότητες ή επιλογές της επιχείρησης, δεν συνδυάζεται όμως απαραίτητα με την μετακίνηση της επιχείρησης.
Η επιχείρηση, η κάθε επιχείρηση, συμπλήρωσε έχει μια νομική μορφή που μπορεί να έχει την έδρα της ή μια αντιπροσωπευτική οντότητα σε διάφορα επιχειρηματικά κέντρα του κόσμου. Αυτό που έχει σημασία είναι το που βρίσκεται η πραγματική επιχείρηση, δηλαδή οι άνθρωποί της. Από ποιο σημείο γίνεται η διαχείριση των πλοίων της. Αυτό το σημείο, λοιπόν, για την ελληνική ναυτιλία είναι ο Πειραιάς.
Γιατί ο Πειραιάς, πρώτα από όλα είναι οι άνθρωποί του. Είναι αυτή η αξεπέραστη τεχνογνωσία διαχείρισης πλοίων που έχει αναπτυχθεί εδώ, από το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στη ναυτιλία, στο επίπεδο της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας, της εργασίας. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο που καθιστά τον Πειραιά σημαντικό διαχειριστικό κέντρο και τόπο εγκατάστασης των επιχειρήσεων, τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Τέλος, ο Υπουργός αναφερόμενος στην δυνατότητα αύξησης της απασχόλησης στα ελληνόκτητα πλοία είπε ότι είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «επιδιώκουμε να συμβάλλει καθοριστικά η ελληνική ναυτιλία. Επιδίωξη μου είναι να υπάρξει συζήτηση μεταξύ των εκπροσώπων ναυτικών και των πλοιοκτητών για την αναζήτηση των δυνατοτήτων αύξησης της απασχόλησης. Είναι βαθιά μου πεποίθηση ότι η απασχόληση Ελλήνων ναυτικών είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας της ελληνικής ναυτιλίας. Ελληνική ναυτιλία χωρίς Έλληνες ναυτικούς σημαίνει ναυτιλία χωρίς ταυτότητα στην τεχνογνωσία της και από την άποψη αυτή, ελληνική ναυτιλία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα χωρίς τους Έλληνες ναυτικούς δεν μπορεί να υπάρξει».