Την Παρασκευή 04 Σεπτεμβρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 875 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1.187 μονάδες με $ 8,871 την ημέρα, BPI στις 837 μονάδες στα $ 6,689 την ημέρα, BSI στις 870 μονάδες στα $ 9,092 την ημέρα και BHSI στις 485 μονάδες, στα $ 7,053 την ημέρα.
Στις αρχές του 2013 ο PMI ήταν στις 50,4 μονάδες, ακολούθησε ανοδική πορεία μέχρι τις 51,7 μονάδες τον Ιούλιο του 2014 για να πέσει στις 49,8 φέτος τον Ιανουάριο, να αυξηθεί στις 50,2 τον Μάιο και να φτάσει στα χαμηλά 3 ετών τον προηγούμενο μήνα στις 49,7 μονάδες. Εν ολίγοις, ο PMI από τις αρχές του 2013 κινήθηκε περί των 50 μονάδων με την τάση τον τελευταίο χρόνο να είναι πτωτική. Αντιθέτως, οι εισαγωγές πετρελαίου (Crude Oil) έχουν παρουσιάσει αύξηση, από 25,15 εκ. τόνους τον Ιανουάριο του 2013 στους 30,71 τόνους τον Ιούλιο φέτος. Να σημειώσουμε ότι ο φετινός Ιούλιος ήταν ο 3ος μήνας από το τελευταίο οκτάμηνο, όπου οι εισαγωγές πετρελαίου ξεπέρασαν τους 30 εκ. τόνους. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές Iron Ore, από τις αρχές του 2013 έως και σήμερα, κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς τον Ιανουάριο του 2013 ήταν στους 65,54 εκ, τόνους ενώ φέτος τον Ιούλιο έφτασαν τους 86,01 εκ. τόνους. Γεγονός είναι πως οι εισαγωγές Iron Ore τους πρώτους 7 μήνες του 2015 δεν έχουν παρουσιάσει αύξηση συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2014, αλλά έχουν αυξηθεί συγκριτικά με 2 χρόνια πριν τη στιγμή που ο PMI τα τελευταία 2 χρόνια παρουσίασε πτωτική τάση.
Συμπερασματικά, αποδεικνύεται ότι πιο καθοριστικό ρόλο έχει η αυξομείωση της τιμής των εμπορευμάτων στον όγκο των εισαγωγών συγκριτικά με τις «λογικές» αυξομειώσεις στον δείκτη ανάπτυξης και ιδιαίτερα στον PMI. Τον Φεβρουάριο του 2013 η τιμή του Iron Ore ήταν στα $ 158,9 τον τόνο και έκτοτε έχει μπει σε πτωτική πορεία και σήμερα είναι περίπου στα $ 55 τον τόνο. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έπεφταν κατά τη διάρκεια του 2013, η αύξηση των εισαγωγών ουσιαστικά έλαβε χώρα το 2014, 15% περίπου σε ετήσια βάση, ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τα ήδη αυξημένα του 2014. Οφείλουμε να επισημάνουμε πως η πτωτική πορεία του Iron Ore οφείλεται από την αύξηση των επενδύσεων στα ορυχεία κυρίως της Αυστραλίας και κατ’ επέκταση εξόρυξης και παραγωγής, παραγωγή όμως που απορροφήθηκε από την Κίνα καθώς τα εγχώρια ορυχεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο λόγω ότι παράγουν χαμηλότερης ποιότητας και περιεκτικότητας μετάλλευμα και σε πιο ακριβές τιμές από το εισαγόμενο.
Στην παρούσα φάση, το εμπόρευμα που δεν εμπίπτει στην ανωτέρω λογική είναι το Coal, καθώς οι εισαγωγές φέτος έχουν μειωθεί σημαντικά, περίπου 30% μέχρι στιγμής, παρά το γεγονός ότι οι τιμές είναι αρκετά χαμηλές. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι οι εισαγωγές Coal από την Κίνα οφείλονται στην προσπάθεια της Κίνας να αλλάξει την ενεργειακή της πολιτική και να στραφεί σε καθαρότερες μορφές ενέργειας ώστε να μειώσει το μεγάλο πρόβλημα της ρύπανσης τους περιβάλλοντος.
Εκτιμάται λοιπόν ότι συνολικά οι εισαγωγές εμπορευμάτων από την Κίνα θα κινηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα όσο οι τιμές παραμένουν χαμηλές ακόμη και αν ο ρυθμός ανάπτυξης πέσει κάτω από το 7%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Panamax, το ‘FUMAY’ 76.015 DWT (2002 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 8 εκ., το ‘DAEBOTRADER’ 73.670 DWT (2002 – Namura) αγοράστηκε από την Cyprus Maritime στα $ 7,5 εκ. και το ‘STARNICOLE’ 73.751 DWT (2000 – Imabari) πουλήθηκε από την Star Bulk στα $ 3,7 εκ.
✏Στα Supramax,το ‘RUILEE’ 56.928 DWT (2009 – Tsuneishi Zhoushan) αγοράστηκε από Έλληνες σε δημοπρασία στην Σιγκαπούρη στα $ 11,6 εκ.
✏Στα Handymax/Handysize,το ‘BORAK 1’ 43.980 DWT (1994 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 2,8 εκ. και το ‘KWELA’ 32.556 DWT (2002 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 6,8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Aframax, το ‘VARADALALIMA’ 107.176 DWT (1997 – Koyo Dock) αγοράστηκε σε δημοπρασία στην Singapore, στα περίπου $ 8,5 εκ.
✏Στα MR, το ‘NORDOPTIMIZER’ 47.371 DWT (2007 – Onomichi) πουλήθηκε πάνω από $ 21 εκ.
✏Στα Chemical, το ‘CHEMROADVEGA’ 34.528 DWT (2003 – Shin Kurushima) αγοράστηκε στα περίπου $ 15,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Το ίδιο σκηνικό επικράτησε και την προηγούμενη εβδομάδα, με τις επαναδιαπραγματεύσεις να συνεχίζουν να είναι συχνό φαινόμενο, αλλά παράλληλα κάποιες νέες πράξεις έλαβαν χώρα σε τιμές ελαφρώς ανοδικά σπεκουλαρισμένες από τους CashBuyers λόγω ότι βρισκόμαστε ήδη στο τέλος της εποχής των μουσώνων άρα η αγορά θα επαναλειτουργήσει, αλλά και γιατί μπαίνουμε στο τελευταίο τρίμηνο που παραδοσιακά το τρίμηνο αυτό η δραστηριότητα είναι αυξημένη.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι συνεχίζει και αντιμετωπίζει την αποδυνάμωση της ρουπίας, έχοντας φτάσει σε χαμηλό διετίας, πάνω από τις 66 προς το δολάριο, ήταν ίσως η μόνη που βγήκε στην αγορά και έκανε μερικά κλεισίματα, αλλά αναφορικά με τις τιμές δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση καθώς αναμένεται και περεταίρω νομισματική υποτίμηση αλλά και έλλειψη ανταγωνισμού από τις υπόλοιπες αγορές.
Το Μπαγκλαντές, απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές που προσφέρει το καρτέλ που δημιουργήθηκε είναι αρκετά χαμηλές ενώ ταυτόχρονα και οι τράπεζες δεν είναι διατεθειμένες να ανοίξουν LCs σε ένα κλάδο που τον τελευταίο χρόνο χαρακτηρίζεται ασταθής και ενέχει μεγάλο ρίσκο.
Το Πακιστάν, απλά έπαιξε για άλλη μία φορά το ρόλο του παρατηρητή, βλέποντας την Ινδία να κάνει τις όποιες αγορές έλαβαν χώρα και να μην είναι διατεθειμένο να την ανταγωνιστεί στις τιμές, δεδομένου όμως ότι και τα πλοία που κλείστηκαν ήταν μικρότερου τονάζ ενώ το Πακιστάν προτιμά μεγαλύτερο τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και ταυτόχρονα συνεχίζει την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις προαναφερόμενες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 385,437 DWT, περίπου εκ των οποίων το 93% (359,412 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7% (26,025 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
FU MAY | 76,015 2002 Tsuneishi Zosen | B&W | - | - - | - | - | 8 |
DAEBO TRADER | 73,670 2002 Namura | B&W | - | 02/2017 02/2017 | Cyprus Maritime | - | 7,5 |
STAR NICOLE | 73,751 1997 Sumitomo | Sulzer | - | - - | Far East | Star Bulk | 3,7 |
RUI LEE | 56,928 2011 Jiangsu New Hantong | MAN-B&W | 4x30 | - - | Greek | Auction in Singapore | 11,6 |
BORAK 1 | 43,980 1994 Daewoo | B&W | 4x25 | 06/2017 - | - | - | 2,8 |
KWELA | 32,556 2002 Kanda | Mitsubishi | 4x30 | - - | - | Japanese | 6,8 |
TANKERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
5VARADA LALIMA | 107,176 1997 Koyo Dock | B&W | 14 | - - | Middle East | Singapore Court Auction | mid 8 |
NORD OPTIMISER | 47,371 2007 Onomichi | MAN-B&W | 12 | 04/2017 - | Far East | Marubeni Non IMO Pump Room | excess 21 |
CHEMROAD VEGA | 34,528 2003 Shin Kurushima | Mitsubishi | 14 | 06/2018 11/2015 | - | - | mid 15 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr