Περί των 800 μονάδων δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί ο δείκτης με την ανοδική πορεία των τελευταίων ημερών να την οφείλει κυρίως και όπως συνήθως, στα Capes. Να υπενθυμίσουμε πως ο δείκτης ξεκίνησε το έτος ευρισκόμενο στις 771 μονάδες για να φτάσει στις 18 Φεβρουαρίου να κλείνει στο χαμηλότερο σημείο της ιστορίας του, στις 509 μονάδες.
Όπως προαναφέραμε, ο βασικός λόγος της αύξησης του δείκτη το τελευταίο διάστημα είναι η πορεία των Capes, καθώς ο κλάδος επωφελήθηκε από την αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για IronOre, πρωτίστως από την Αυστραλία και δευτερευόντως από την Βραζιλία, λόγω της μείωσης των αποθεμάτων. Σύμφωνα με την BIMCO, o BDIαπό τα μέσα Μαΐου έχει εισέλθει σε μία ελαφρώς ανοδική πορεία ακολουθώντας την αργή αυξητική τάση της ζήτησης IronOre από την Κίνα η οποία έχει ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου. Αναφορικά με την προσφορά, η BIMCOεπισημαίνει ότι η μετριοπαθής αυτή βελτίωση του δείκτη οφείλεται επίσης και στην μείωση της προσφοράς των Capes, καθώς η προσφορά χωρητικότητας από τις αρχές του χρόνου έχει μειωθεί σχεδόν 0,8%. Αντιθέτως ο κλάδος των Panamax συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της μείωσης των εισαγωγών σε Coal από την Κίνα, μείωση η οποία υπολογίζεται περίπου στο 40% σε ετήσια βάση οφειλόμενη στις νέες πολιτικές κατά της ρύπανσης που εφαρμόζει η Κίνα.
Σύμφωνα με την DrewryMaritimeEquityResearch, η εκτίμηση της είναι ότι το 2015 δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια σημαντική μεταβολή, αλλά προβλέπει την πιθανότητα ελαφριάς βελτίωσης (mild recovery) της αγοράς προς τα τέλη του 2016 λόγω της μείωσης των νέων παραγγελιών και του αυξημένου όγκου των διαλύσεων. Η εκτίμηση της BIMCO για την αγορά είναι ότι αναμένεται να υπάρξει αύξηση στον όγκο των φορτίων όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του χρόνου, γεγονός που θα βοηθήσει την ναυλαγορά ιδιαίτερα αν η προσφορά τονάζ συνεχίσει να παρουσιάζει πτωτική τάση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η αγορά δεν βαδίζει πάνω σε τεντωμένο σχοινί.
Στην τελευταία έκθεση, ShippingConfidenceSurvey, της Moore Stephens, ο συνολικός δείκτης εμπιστοσύνης τον Μάιο έκλεισε σε χαμηλό 7 χρόνων, με τους συμμετέχοντες στην έρευνα να εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους για τους χαμηλούς ναύλους και την υπέρ-προσφορά τονάζ ενώ αρκετοί εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους και τη δυσπιστία τους στην χρηματοδότηση από PrivateEquityFunds. Τον Μάιο, ο μέσος όρος εμπιστοσύνης έκλεισε στο 5,3 από 5,5 τον Φεβρουάριο, μέτρηση που είναι η χαμηλότερη από την έναρξη της έρευνας τον Μάιο του 2008. Οι ναυλωτές είναι η μόνη κατηγορία από τους συμμετέχοντες που αυξήθηκε ο δείκτης εμπιστοσύνης, από το 3,9 στο 4,2 ενώ των πλοιοκτητών μειώθηκε στο 5,1 από 5,4, των Managers στο 6,1 από 6,2 και των Brokers στο 4,8 από 5,0. Ένα από τα κύρια θέματα που αναδείχθηκε στην έρευνα είναι και η συμμετοχή των PrivateEquityFunds στη ναυτιλία, συμμετοχή η οποία κρίνεται επιζήμια καθώς θεωρείται ότι επηρέασε αρνητικά την αγορά αυξάνοντας την προσφορά πλοίων (Supply). Αξίζει να αναφέρουμε ότι κρίνοντας εκ του αποτελέσματος οι συμμετέχοντες χαρακτήρισαν την συμμετοχή των PrivateEquityFunds αυτοκτονική και πως ευελπιστούν ότι έλαβαν το μάθημα τους καθώς νόμιζαν ότι η ναυτιλία είναι ένα κλάδος όπου χωρίς πόνο και σε σύντομο χρονικό διάστημα κανείς μπορεί να βγάλει μία περιουσία. Παράλληλα χαρακτήρισαν τις επενδύσεις αυτές ανόητες, από οργανισμούς που δεν έχουν καμία ιδέα από τον κλάδο της ναυτιλίας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Capes, το ‘KOHJU’ 172.498 DWT (2001 – NKK) αγοράστηκε από την Winning Shipping στα $ 9,7 εκ.
✏Στα Kamsarmax/Panamax,το ‘UNITEDCHALLENGER’ 82.481 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε στα $ 15,9 εκ. και το ‘NORTHPRINCESS’ 71.290 DWT (1996 – Namura) πουλήθηκε από Έλληνες στα χαμηλά 4 εκ.
✏Στα Handymax,το ‘PACIFICACADIAN’ 49.052 DWT (1995 – Oshima) αγοράστηκε στα $ 4,4 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα VLCC, τo ‘SASA’ 300.259 DWT (2001 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε στα $ 40,5 εκ. για storage.
✏Στα Aframax, τo ‘ALICANTE’ 115.708 DWT (2013 – Samsung), το ‘MARETA’ 115.708 DWT (2013 – Samsung), το ‘CALIDA’ 115.708 DWT (2012 – Samsung), το ‘BELMAR’ 115.708 DWT (2011 – Samsung), το ‘DAYTONA’ 115.708 DWT (2011 – Samsung) και το ‘SAGA’ 115.708 DWT (2011 – Samsung) αγοράστηκαν en bloc από την Cardiff Marine στα $ 291 εκ. Τα πλοία ανήκαν στην εισηγμένη DryShips.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Απογοητευτική ήτανε η αγορά όλη την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι τιμές παρουσίασαν περαιτέρω πτώση. Οι προσφερόμενες τιμές από τα υψηλά των $ 500 τον προηγούμενο χρόνο έχουν μειωθεί κατά 25% έχοντας οδηγήσει αρκετά διαλυτήρια σε κλείσιμο λόγω των υψηλών αποθεμάτων τα οποία είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές στο παρελθόν. Παράλληλα η συνεχιζόμενη ροή των Κινεζικών φθηνών εισαγωγών σιδήρου εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά την αγορά.
Στην Ινδία, ο αριθμός των διαλυτηρίων που κλείνουν αρχίζει και αυξάνεται, καθώς αρκετές αγορές ιδιαίτερα σε Containers είχαν γίνει στα επίπεδα των $ 500/LDT και τα οποία δεν πρόλαβαν να διαλύσουν και να προωθήσουν στην εσωτερική αγορά πριν αρχίσει το γκρέμισμα των τιμών. Έως ότου οι τιμές παρουσιάσουν κάποια σταθερότητα δεν διαφαίνεται επαναδραστηριοποίηση της αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας τα περισσότερα διαλυτήρια γεμάτα από τις αγορές που έλαβαν χώρα πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού, διασκεδάζει την πολυτέλεια του να προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές για πλοία που υπάρχουν στην αγορά και όποιος πιστός προσέλθει.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να είναι ακόμη σε στάση αναμονής, καθώς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το νέο φορολογικό καθεστώς που θα επικρατήσει μετά την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού. Αν τελικά επιβληθούν φόροι τότε εκτιμάται ότι οι τιμές θα διορθώσουν πτωτικά κατά $ 15/LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες με τις τιμές όμως να έχουν δεχθεί πτωτικές πιέσεις.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 261,917 DWT, περίπου εκ των οποίων το 82,5% (694,709 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17,5% (45,850 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 340 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 340 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 330 - $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 170 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
KOHJU | 172,498 2001 NKK | B&W | - | 02/2016 - | Winning Shipping | Seno Kisen | 9,7 |
UNITED CHALLENGER | 82,461 2008 Tsuneishi Zosen | MAN-B&W | - | - - | Zhini Holding Turkey | Japanese | 15,9 |
NORTH PRINCESS | 71,290 1996 Namura | Sulzer | - | 05/2016 05/2016 | - | Greek | low 4 |
PACIFIC ACADIAN | 49,052 1995 Oshima | B&W | 4x35 | 09/2015 09/2015 | - | - | 4,4 |
TANKERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
SASA | 300,259 2001 Hitachi Zosen | MAN-B&W | 15 | - - | Russian | Tufton Sold for Storage | 40,5 |
ALICANTE | 115,708 2013 Samsung | MAN-B&W | 12 | - - | Cardiff Marine | DryShips | en bloc 291 |
MARETA | 115,708 2013 Samsung | MAN-B&W | 12 | - - | |||
CALIDA | 115,708 2012 Samsung | MAN-B&W | 12 | - - | |||
BELMAR | 115,708 2011 Samsung | MAN-B&W | 12 | - - |
Πηγή: G. MOUNDREAS & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr