Ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων με υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια. Ακόμα σημαντικότερο, πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.
Και τη στιγμή που το λιμάνι του Πειραιά σχεδιάζει να προκηρύξει διαγωνισμό ύψους 136 εκατομμυρίων ευρώ με αντικείμενο την κατασκευή κρηπιδότοιχων και θέσεων αγκυροβολίας για τη φιλοξενία τριών κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, η χώρα έχει πολλά να κάνει ακόμη για να αξιοποιήσει τα αδιαφιλονίκητα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να εδραιωθεί ως παγκόσμιος πόλος έλξης κρουαζιερόπλοιων.
«Τουρισμός σημαίνει Ελλάδα και Ελλάδα σημαίνει τουρισμός», δήλωσε ο κύριος Michel Nestour, Αντιπρόεδρος – Ανάπτυξη Διεθνών Λιμένων και Προορισμών, Carnival Corporation Plc, του μεγαλύτερου ομίλου εταιριών κρουαζιέρας παγκοσμίως. «Η Ελλάδα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το φυσικό κάλλος της και την ιδανική γεωγραφική της θέση διότι υστερεί σε βασικές υποδομές όχι μόνο σε κάποια λιμάνια αλλά και σε οδικές μεταφορές και σε αεροπορικές συνδέσεις με βασικές αγορές, υποδομές που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια», επεσήμανε ο κ. Nestour.
Με κατά μέσο όρο 1,7 καθημερινές πτήσεις ανάμεσα στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το JFK της Νέας Υόρκης, τη μοναδική υφιστάμενη αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, δεν είναι να απορεί κανείς που οι παγκόσμιοι ηγέτες της βιομηχανίας κρουαζιέρας,, όπως η Royal Caribbean Cruises θεωρούν ότι η περιορισμένη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας αποτελεί εμπόδιο στην πλεύση νέων υπερμεγεθών πλοίων στην περιοχή μας. «Με το 50 τοις εκατό των πελατών μας να προέρχονται από την αγορά των Η.Π.Α., αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς», δήλωσε ο κ. Adam Sharp, Διευθυντής Λιμενικών και Επιβατικών Υπηρεσιών – ΕΜΕΑ, Royal Caribbean Cruises, ο οποίος ανέφερε επίσης και τη γραφειοκρατεία και τις μεγάλες ουρές στις αφίξεις των αεροδρομίων ως πρόσθετους ανασχετικούς παράγοντες στην ανάδειξη της Ελλάδας ως κυρίαρχου προορισμού για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Με την αγορά των Η.Π.Α. απομονωμένη σε μεγάλο βαθμό από το ελληνικό θαλάσσιο τουριστικό προϊόν, η χώρα εναποθέτει τις ελπίδες της στην αναδυόμενη κινεζική αγορά, η οποία, αυτή τη στιγμή, έχει δυνατότητα τεράστιας βελτίωσης καθώς η χώρα μόλις και μετά βίας προσελκύει 100.000 από τα 100 εκατομμύρια των Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Η έλλειψη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών είναι ένα σημαντικό εμπόδιο που πρέπει να αρθεί με τη δρομολόγηση άμεσων πτήσεων μεταξύ των κύριων κινεζικών πόλεων και των ελληνικών νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών, δήλωσε ο κ. Zou Xiaoli, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, στην ομιλία που απηύθυνε στους συνέδρους στο πλαίσιο του κινεζο-ελληνικού Σεμιναρίου Συνεργασίας στον Τουρισμό και Προώθησης Επενδύσεων για τους Κλάδους της Κρουαζιέρας και του Yachting της Επαρχίας Hainan.
«Οι ταξιδιωτικές συνήθειες των Κινέζων τουριστών αλλάζουν. Από την περιήγηση των αξιοθέατων και τα ψώνια στρέφονται στην αναψυχή και τις διακοπές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαλάσσιος τουρισμός θα κερδίσει την αγάπη των κινέζων τουριστών», τόνισε, προσθέτοντας ότι το θέμα της έκδοσης βίζας είναι ακόμη ένα εμπόδιο που πρέπει να αρθεί.
«Τα αναρίθμητα ελληνικά νησιά, τα υπέροχα πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό φυσικά τοπία, η μοναδική γεωγραφική της θέση, το ευχάριστο κλίμα, το νόστιμο φαγητό και οι καλόκαρδοι άνθρωποί της είναι βέβαιο ότι θα προσελκύουν όλο και περισσότερους Κινέζους τουρίστες. Το Αιγαίο Πέλαγος, πιο συγκεκριμένα, αποτελεί έναν σαγηνευτικό και ρομαντικό προορισμό για τους Κινέζους», πρόσθεσε.
Εντούτοις, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Nestour, η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού Κινέζων τουριστών, προκειμένου να απολαύσουν τη μαγεία του Αιγαίου και του Ιονίου, προϋποθέτει σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές και την αντιμετώπιση των λιμανιών ως στρατηγικών πόρων. Μόνο έτσι θα επιτευχθεί το ζητούμενο, δηλαδή η δημιουργία νέων βιώσιμων θέσεων απασχόλησης.
«Η Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που δέχεται, όπως έχει κάνει στο παρελθόν και η Βαρκελώνη και τώρα είναι η πρώτη δύναμη στον τουρισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «και η Savonarola είναι άλλο ένα παράδειγμα που άγγιξε σε τουριστική κίνηση το ένα εκατομμύριο επιβάτες μόνο και μόνο επειδή οι αρμόδιοι επιδίωξαν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με μια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων».
Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων.
Χρυσοί χορηγοί είναι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αργυροί χορηγοί είναι η Air France – KLM – Delta, το Υπουργείο Εμπορίου, η Περιφερειακή Επιτροπή Ανάπτυξης Τουρισμού και η Υπηρεσία Λιμένος της επαρχίας Hainan, και χάλκινοι χορηγοί είναι οι εταιρείες Celestyal Cruises, RINA, η Λίμνη Βουλιαγμένης και το Aktina Travel.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr