Η παραπάνω διαφορά των καθαρών κερδών 10,0 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 2005 καταγράφηκαν κέρδη ύψους 7,8 εκατ. ευρώ από την πώληση της συμμετοχής στην εταιρία FORTHnet αλλά και στη δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων κατά την διάρκεια του εννεαμήνου του 2006.
Το εννεάμηνο του 2006 η εταιρία δραστηριοποιήθηκε με 5 πλοία στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής και 2 πλοία στη Γραμμή Ηράκλειο -Πειραιάς. Ο κύκλος εργασιών του εννεαμήνου στις συγκεκριμένες γραμμές ανήλθε σε 165,0 εκατ. ευρώ έναντι 155,8 εκατ. ευρώ που ήταν τα αντίστοιχα έσοδα του 2005, παρουσιάζοντας αύξηση5,9%. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω έσοδα του 2005, δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα του πλοίου Δαίδαλος ποσού 8,3 εκατ. ευρώ, με το οποίο η εταιρία είχε επιπλέον δραστηριότητα στη Γραμμή Ηράκλειο Θεσσαλονίκη.
Το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) διαμορφώθηκε σε 42,2 εκατ. ευρώ έναντι 49,2 εκατ. ευρώ (- 14,2%). Η μείωση αυτή οφείλεται στη μεγάλη αύξηση του κόστους των καύσιμων το οποίο ανήλθε σε 49,6 εκατ. ευρώ έναντι 40,3 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου (+ 23,1%) παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν 141 λιγότερα ταξίδια και σε φορολογικές διαφορές ύψους 0,9 εκατ. ευρώ που επιβάρυναν το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA). Επισημαίνεται όμως ότι η Εταιρία συνολικά είχε όφελος στα καθαρά της αποτελέσματα 0,6 εκατ. ευρώ μετά την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου των χρήσεων 2000 - 2005.
Σε επίπεδο Ομίλου τα οικονομικά αποτελέσματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα αποτελέσματα της εταιρίας, τόσο στον κύκλο εργασιών όσο και στα κέρδη προ τόκων φόρων & αποσβέσεων (EBITDA).
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 17,6 εκατ. ευρώ έναντι 26,0 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2005 παρουσιάζοντας μείωση 8,4 εκατ. ευρώ (-32,3%).
Η διαφοροποίηση κατά 6,1 εκατ. ευρώ που παρατηρείται το εννεάμηνο του 2006 στα καθαρά κέρδη του Ομίλου (17,6 εκατ. ευρώ) σε σχέση με αυτά της Εταιρίας (11,5 εκατ. ευρώ) οφείλεται αποκλειστικά στα αποτελέσματα της συγγενούς εταιρίας Χελλένικ Σήγουεϊς Α.Ν.Ε.
Τα έσοδα της συγκεκριμένης εταιρίας, με την απόκτηση νέων πλοίων, τον εξορθολογισμό των δρομολογίων της καθώς και με το άνοιγμα νέων γραμμώνανήλθαν σε 144,4 εκατ. ευρώ από 122,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2005 (+ 18,2%) ενώ τα καθαρά της κέρδη, παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων, διαμορφώθηκαν σε 18,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 23% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Μεταφορικό έργο - Μερίδια αγοράς
Η Εταιρία το 2006 δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής και στη Γραμμή ΗράκλειοΠειραιάς, διατηρώντας την ηγετική της θέση και στις δύο αγορές.
Γραμμές Βόρειας Αδριατικής
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής η Εταιρία μετέφερε 491 χιλ. επιβάτες, 122 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 67 χιλ. φορτηγά, διατηρώντας ταυτόχρονα την πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς, σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης, ανάμεσα στις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά.
Τα μερίδια αγοράς σε επιβάτες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και φορτηγά ανήλθαν σε 36,2%, 37,9% και 35,5% αντίστοιχα τα οποία είναι υψηλότερα σε σχέση με τα μερίδια των ταξιδίωνπου αντιστοιχούν στην Εταιρία (33,8%).
Ελληνική ακτοπλοΐα (Γραμμή ΗράκλειοΠειραιάς)
Στη Γραμμή «ΗράκλειοΠειραιάς, η Εταιρία μετέφερε 771 χιλ. επιβάτες, 102 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 50 χιλ. φορτηγά έναντι 750 χιλ. επιβατών, 100 χιλ. Ι.Χ. αυτοκινήτων και 46 χιλ. φορτηγών του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Τα μερίδια αγοράς στη συγκεκριμένη γραμμή παρέμειναν στα ίδια επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2005, ήτοι 70,5% στους επιβάτες, 61,4% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 49,2% στα φορτηγά.
Σημαντικές εξελίξεις
Πώληση Αριάδνη Παλάς
Η Εταιρία τον Σεπτέμβριο του 2006 προχώρησε σε συμφωνία με Ιταλική εταιρία για την πώληση του πλοίου H/S/F Αριάδνη Παλάς, το οποίο δραστηριοποιείται στη Γραμμή ΠάτραΒενετία. Η παράδοση του πλοίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο. Το συμφωνηθέν τίμημα της πώλησης ανέρχεται σε 90,0 εκατ., ενώ το κέρδος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr