Την Παρασκευή 13 Μαρτίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 562 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 378 μονάδες με $ 3,982 την ημέρα, BPIστις 585 μονάδες στα $ 4,692 την ημέρα, BSIστις 606 μονάδες στα $ 6,334 την ημέρα και BHSIστις 368 μονάδες, στα $ 5,363 την ημέρα.
Αναφορικά με τα Capes, τα έσοδα τους, τους τελευταίους 2 μήνες έχουν φτάσει σχεδόν σε χαμηλό 6 ετών και σύμφωνα με εκτιμήσεις η εικόνα αυτή θα συνεχιστεί μέχρι και τον Ιούνιο καθώς από τη μία υπάρχει υπέρ-προσφορά πλοίων ενώ από την άλλη υπάρχει έλλειψη φορτίων. Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο των Fearnley’s ότι υπάρχει και κάποιο όριο στη ζήτηση του μεταφερόμενου διά θαλάσσης IronOre και Coal. Τα CharterRates από την Δυτική Αυστραλία στην Κίνα έπεσαν στα $ 4,46 τον τόνο συγκριτικά με $ 4,51 την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή σε απόσταση αναπνοής από το $ 4,12 τον τόνο στις 12 Ιανουαρίου φέτος, το οποίο ήταν και το χαμηλότερο σημείο από τον Δεκέμβριο του 2008.
Σχετικά με τα Panamax, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι για το άμεσο διάστημα, δηλαδή τις επόμενες 7-10 ημέρες, τα CharterRates θα δεχθούν πιέσεις καθώς η ζήτηση θα είναι μικρότερη της προσφοράς, ιδιαίτερα προς Ινδία, Ινδονησία και Νότια Κίνα. Στον αντίποδα, η κατάσταση στην περιοχή του NorthPacific είναι η καλύτερη από όλες τις άλλες περιοχές με τα Rates για PanamaxTranspacificvoyage να σκαρφαλώνουν στα $ 5,370 την ημέρα, το υψηλότερο σημείο από τις 2 Ιανουαρίου και περίπου $ 370 αύξηση την ημέρα από τα $ 5,003 την ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα.
Υπάρχουν πληροφορίες ότι η πτώση των εσόδων των Panamax στα Trans-AtlanticCoalroutes, λόγω της μείωσης της ζήτησης από την Ευρώπη, έχει οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες στο να προτιμήσουν την λύση του idle των πλοίων για μερικές ημέρες από το να δεχθούν τα χαμηλά rates που επικρατούν στην αγορά. Σύμφωνα με την Platts, τα rates για μεταφορά Coal από HamptonRoads, Virginia στο Rotterdam την εβδομάδα που μας πέρασε ήταν στα $ 7,75 τον τόνο, όταν μία εβδομάδα νωρίτερα ήταν στα $ 11,50 τον τόνο, δηλαδή μείωση κατά $ 3,75 τον τόνο.
Αντίστοιχα, τα CharterRates για τα Supramax, «σκαρφάλωσαν» περίπου στα $ 8,000 την ημέρα, για roundtripWestCoastIndia, συγκριτικά με $ 7,000 την ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα.
Το «θετικό» στοιχείο στην όλη εικόνα, είναι η μείωση των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία τους τελευταίους μήνες γεγονός που θα βοηθήσει την αγορά από το 2016 και μετά, αλλά και η πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων (θετικό για τους αγοραστές, αρνητικό για τους πωλητές), καθώς υπάρχουν δελεαστικές ευκαιρίες για εταιρίες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή βάση (ρευστότητα) ή/και πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση. Πάντως, όπως πάντα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ελκυστικές ευκαιρίες στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, αρκετοί πλοιοκτήτες εκτιμούν ότι οι τιμές θα διορθώσουν περαιτέρω και κρατούν στάση αναμονής ώστε να τοποθετηθούν αργότερα, με όποιο ρίσκο βέβαια αυτό μπορεί να ελλοχεύει, καθώς όπως η εμπειρία έχει αποδείξει, περιμένοντας το bottom της αγοράς, κάποιοι χάνουν την αγορά!
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Το Panamax, το ‘GOPUBLIC’ 71.761 DWT (1993 – Hitachi Zosen) και τα Handymax ‘GOTRADER’ 45.693 DWT (1996 – Tsuneishi) και ‘GOSTAR’ 43.656 DWT (1994 – Tsuneishi) πουλήθηκαν όλα μαζί στην τιμή των $ 11 εκ. συνολικά.
✏Στα Handysize, το ‘EASTERNSTAR’ 28.437 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε από Κινέζους στα
$ 4,5 εκ.
Στον τομέα των tankers εικάζεται ότι έγιναν κάποιες πράξεις, τόσο σε VLCCόσο και σε MR’s, αλλά υπάρχει μία «σύγχυση» σχετικά με τα ονόματα των πλοίων και τις τιμές, οπότε θα επανέλθουμε μετά βεβαιότητας την επόμενη εβδομάδα
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Με δύο ταχύτητες κινήθηκε η αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία δεν κατάφερε να μπει στο «παιχνίδι»εν αντιθέσει με το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές που επέδειξαν σημάδια δραστηριοποίησης. Το βασικό θέμα που συνεχίζει και ταλανίζει την αγορά και το οποίο θα κρίνει και την πορεία της, είναι κατά πόσο η Κίνα θα συνεχίσει να εξάγει φθηνό σίδηρο καθώς ακόμη δεν έχει επιβληθεί, η εδώ και αρκετό διάστημα αναμενόμενη φορολογία στις εισαγωγές.
Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 20 τον τόνο και η υποτίμηση της ρουπίας στις 63 προς το δολάριο, δεν άφησαν κανένα περιθώριο στους EndBuyersνα βγουν στην αγορά, η οποία εδώ και 6 μήνες περίπου δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει να ορθοποδήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ινδία επί το πλείστον έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Στο Μπαγκλαντές, ανάμικτη ήταν η εικόνα καθώς οι εισαγωγές από την Κίνα απέτρεψαν κάποιους EndBuyersνα βγουν στην αγορά αλλά αντίθετα κάποιοι άλλοι επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν και να χτίσουν αποθέματα, ιδιαίτερα για παραδόσεις προγραμματισμένες τον Απρίλιο, λόγω και τον επερχόμενων μουσώνων προς τα τέλη Μαΐου.
Tο Πακιστάν, βλέποντας την απραξία της Ινδίας και την κινητικότητα στο Μπαγκλαντές, αναγκάστηκε να βελτιώσει τις προσφερόμενες τιμές και να διεκδικήσει και αυτό το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Στην Κίνα, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση καθώς το πρόγραμμα των επιδοτήσεων στις κρατικές εταιρίες καλά κρατεί και θα συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του 2015 .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 779,241 DWT, εκ των οποίων το 89% (694,190 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4.5% (34,142 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6.5% (50,909 DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
GO PUBLIC | 71,761 1993 Hitachi Zosen | B&W | - | - - | Undisclosed | -
| 11 for all of them |
GO TRADER | 45,693 1996 Tsuneishi Zosen | B&W | 4x30 | - - | |||
GO STAR | 43,656 1994 Tsuneishi Zosen | B&W | 4x25,5 | - - | |||
EASTERN STAR | 28,437 1997 Imabari | B&W | 4x30 | - - | Undisclosed | Chinese | 4,5 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr