Την Παρασκευή 06 Μαρτίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 565 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 470 μονάδες με $ 4,768 την ημέρα, BPI στις 587 μονάδες στα $ 4,706 την ημέρα, BSI στις 566 μονάδες στα $ 5,916 την ημέρα και BHSI στις 352 μονάδες, στα $ 5,107 την ημέρα.
Συγκεκριμένα, σε διάστημα μίας εβδομάδας, ο BDI αυξήθηκε κατά 4,63%, ενώ το Average T/C Rate των Capes μειώθηκε κατά 10,46% η $ 557 την ημέρα και ήτανε ο μόνος υπό-δείκτης ο οποίος παρουσίασε αρνητική πορεία. Στους υπόλοιπους υπό-δείκτες, το Average T/C Rate των Panamax αυξήθηκε κατά 8,96% η $ 527 την ημέρα, των Supramax αυξήθηκε κατά 9,78% η $ 566 την ημέρα και των Handysize αυξήθηκε κατά 12,82% η $ 580 την ημέρα.
Στην παρούσα φάση, λοιπόν η οριακή αύξηση του δείκτη οφείλεται στην υπό-απόδωση των Capes, που συνήθως είναι η «ατμομηχανή» στη πορεία του BDI, αλλά κρίνουμε θετικό το γεγονός ότι οι υπόλοιποι δείκτες και κυρίως των Supramax και των Handysize είναι σε θετικό πρόσημο, καθώς είναι και οι κλάδοι οι οποίοι έχουν την μικρότερη μεταβλητότητα συγκριτικά με τα Capes και τα Panamax.
Αναφορικά με τα Capes, η αρνητική τους πορεία πρωτίστως οφείλεται στην Κίνα και συγκεκριμένα στην μείωση της κατανάλωσης σιδήρου λόγω της πτώσης στην αγορά του real estate, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών σε Iron Ore. Συγκεκριμένα, φέτος τον Ιανουάριο οι εισαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία αυξήθηκαν κατά 10% στους 49,95 εκατομμύρια τόνους, από την Βραζιλία, τον 2ο μεγαλύτερο προμηθευτή της Κίνας, μειώθηκαν κατά 3,9% στους 14,93 εκ. τόνους ενώ οι εισαγωγές από την Νότιο Αφρική, τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή μειώθηκαν κατά 27,7% στους 3,33 εκ. τόνους, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι συνολικές εισαγωγές να είναι μειωμένες κατά 9,3% στους 78,62 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η εικόνα θα ήταν εντελώς διαφορετική αν αντί για την Αυστραλία είχαν αυξηθεί οι εισαγωγές από την Βραζιλία καθώς θα υπήρχε και αύξηση στα τονομίλια (η απόσταση Αυστραλία – Κίνας είναι περίπου 3 φορές μικρότερη από αυτή της Βραζιλίας – Κίνας) με αποτέλεσμα την θετική επήρεια στα ημερήσια έσοδα των Capes, γεγονός όμως το οποίο δεν έγινε καθώς η Αυστραλία ακολουθεί μία επιθετική πολιτική, αυξάνοντας την παραγωγή Iron Ore με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς, στόχο τον οποίο έχει πετύχει μέχρι στιγμής καθώς έχει αυξήσει το μερίδιο της στο 63,5% από 58,8% το 2014.
Μένοντας στην Κίνα, οι εισαγωγές Coal τον Φεβρουάριο, επίσης παρουσίασαν μείωση κατά 9,1% στους 15,26 εκ. τόνους συγκριτικά με τον Ιανουάριο και 33% σε ετήσια βάση. Εκτός από την μείωση της ζήτησης, επιπρόσθετος ανασταλτικός παράγοντας είναι και το μέτρο του ελέγχου των εισαγωγών για την ποιότητα του εισαγόμενου Coal, το οποίο έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου και ακόμη δεν έχει γίνει σαφές το πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί. Το δεδομένο είναι πως έχει δοθεί η εντολή για έλεγχο όλων των φορτίων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, πριν παραδοθούν στους αγοραστές, διαδικασία η οποία θα χρειαστεί μεταξύ 7 – 15 ημέρες για να ολοκληρωθεί.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘OINOUSSIAN LADY’ 76.704 DWT (2004 – Sasebo) και το ‘MILLION TRADER I’ 75.880 DWT (2006 – Tsuneishi) αγοράστηκαν από Έλληνες στα $ 11,65 εκ. και 12 εκ. αντίστοιχα.
✏ Στα Supramax, το ‘SUNNY ACE’ 55.888 DWT (2005 – Kawasaki) πουλήθηκε στα $ 11,3 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘GLORY ACE’ 46.620 DWT (1999 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα
$ 6,3 εκ., το ‘ARION SB’ 45.916 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 4,85 εκ., το ‘STORM RANGER’ 45.744 DWT (1995 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 4,7 εκ., το ‘DELTA RANGER’ 43.108 DWT (1995 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 4,7 εκ. και το ‘ROCHESTER CASTLE’ 45.269 DWT (1997 – Jiagnan) έκλεισε στα $ 3,35 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Μετά από μία «αναλαμπή» στην αγορά, ιδιαίτερα στην Ινδία και στο Πακιστάν, η αγορά των διαλύσεων πάλι πάτησε φρένο με τους End Buyers να φοβούνται περαιτέρω πτώση των τιμών. Οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να χαρακτηρίζονται από μεταβλητότητα καθώς ακόμη υπάρχει η ανησυχία για την συνέχιση των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και πληροφοριακά να αναφέρουμε πως «ακούγεται» ότι η Ρωσία και η Ουκρανία θα αρχίσουν να εισάγουν από την Κίνα.
Στην Ινδία, ο νέος προϋπολογισμός δεν επέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, εν αντιθέσει επιβλήθηκε ένας νέος φόρος 5% σε machinery and spare parts, οδηγώντας τους End Buyers να κατέβουν σε απεργία, ελπίζοντας ότι ο φόρος θα αποσυρθεί. Παράλληλα, η πορεία της ρουπίας, που κινήθηκε πτωτικά, στις 62 προς το δολάριο, είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της αγοραστικής διάθεσης.
Στο Μπαγκλαντές, η αγορά επέδειξε κάποια σημάδια επιστροφής, καθώς βλέποντας την Ινδία και το Πακιστάν να έχουν κλείσει αρκετά Capes κατά τους 2 πρώτους μήνες του έτους, θέλησε να αποκτήσει το μερίδιο που του αντιστοιχεί, αλλά για άλλη μία φορά, ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται λόγω των γνωστών τραπεζικών ορίων και των ανοιγμάτων των LCs.
Tο Πακιστάν, που πάντα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία και πράττει ανάλογα, απείχε από την αγορά υπό το φόβο πως ενδεχομένως να υπάρξουν πτωτικές πιέσεις στις τιμές, τη στιγμή μάλιστα που από την αρχή του χρόνου έκλεισε και αυτό το μερίδιο του από τα Capes που πουλήθηκαν. Την ίδια στιγμή, οι End Buyers συνεχίζουν και πιέζουν την κυβέρνηση για την επιβολή φόρου της τάξης του 40% στις Κινεζικές εισαγωγές, ώστε να ανακάμψει η εγχώρια αγορά.
H Κίνα, είναι εκτός αγοράς καθώς συνεχίζει και απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιρειών, αλλά λόγω των φθηνών εξαγωγών σιδήρου, επηρεάζει τις προσφερόμενες τιμές στις υπόλοιπες χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 559,568 DWT, εκ των οποίων το 69% (387,472 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (166,152 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (5,944 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
OINOUSSIAN LADY | 76,704 2004 SaseboHI | MAN-B&W | - | - - | GREEK | - | 11,65 |
MILLION TRADER I | 75,880 2006 Tsuneishi | B&W | - | - - | - | region 12 | |
SUNNY ACE | 55,888 2005 Kawasaki SB | B&W | 4x30 | 07/2015 07/2015 | - | Japanese | 11,3 |
GLORY ACE | 46,620 1999 Mitsui | B&W | 4x30 | 01/2019 10/2016 | Greek | Japanese | 6,3 |
ARION SB | 45,916 1997 Halla | MAN-B&W | 4x30 | - - | Lebanese | Grab Fitted | 4,85 |
STORM RANGER | 45,744 1995 Imabari | B&W | 4x25 | - - | - | - | 4,7 |
DELTA RANGER | 43,108 1995 Oshima | Sulzer | 4x25 | - - | - | Passed S/S in February 2015, at Zhoushan China | 4,7 |
ROCHESTER CASTLE | 45,269 1997 Jiagnan | Sulzer | 4x30 | 01/2017 - | Middle East | D/D due in April | region 3,35 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr