Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 513 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 542 μονάδες με $ 5,33 την ημέρα, BPIστις 514 μονάδες στα $ 4,110 την ημέρα, BSIστις 490 μονάδες στα $ 5,119 την ημέρα και BHSIστις 270 μονάδες, στα $ 4,040 την ημέρα.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, λόγω των ζημιών από τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, έκανε την αρχή η Copenship από την Δανία, ύστερα η Κινεζική WinlandOceanShippingCorp. και ακολούθησε η DaeboInternationalShippingCoLtd από την Νότια Κορέα. Κοινή διαπίστωση και των 3 εταιρειών είναι πως η αγορά βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα από το 1980 με κύριο χαρακτηριστικό την πτώση της ζήτησης από την Κίνα σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά πλοίων. Οι εισαγωγές της Κίνας τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 19,9% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2013 ενώ η οικονομία της αναπτύσσεται με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 24 ετών. Αξίζει να επισημάνουμε πως η μεταφορά ενός φορτίου Coal με Panamax από την Ινδονησία στην Νότιο Κίνα κοστίζει ((FreightRate) $ 3000 την ημέρα συγκριτικά με $ 6,000 την ημέρα πριν ένα χρόνο. Επιπροσθέτως, εκτός από την μειωμένη ζήτηση για Capes και Panamax, όπως αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό πλοίων που βρίσκονται idle στην περιοχή της Singapore, HongKong και Νότιας Αφρικής σύμφωνα με τα στοιχεία από το ReutersShipTracking, αρνητικά είναι και τα στοιχεία για την προσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, καθώς με εκτιμήσεις της Clarkson ο αριθμός των πλοίων υπό παραγγελία για τα επόμενα 3 χρόνια ανέρχεται στο 39% του υπάρχοντος στόλου.
Στον αντίποδα, σε πρόσφατη έκθεση της η εταιρεία συμβούλων για την ναυτιλία, Drewry, προβλέπει ότι η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα ανακάμψει προς τα τέλη του 2015 κυρίως λόγω της ισχυρής ανάπτυξης του εμπορίου και της μετριοπαθούς ανάπτυξης του στόλου. Σύμφωνα με την έρευνα, τα ημερήσια έσοδα των πλοίων θα παραμείνουν πιεσμένα το 1ο τρίμηνο του έτους, αλλά στη συνέχεια θα υπάρξει βελτίωση των εσόδων λόγω ότι τα μοντέρνα ECO πλοία θα αρχίζουν να κλείνονται σε υψηλότερα νούμερα από αυτά των παλαιότερων πλοίων. Εξηγεί δε ότι αυτός είναι ένας από τους λόγους όπου ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων το 2014, ιδιάιτερα στο τέλος του έτους, παρουσίασε βελτίωση συγκριτικά με το 2013 παρά την αύξηση της προσφοράς. Συνεχίζοντας την ανάλυση, εκτιμά πως το εμπόριο χύδην φορτίων (DryBulkShippingTrade) αυξήθηκε κατά 8,3% το 2014 λόγω της αύξησης της ζήτησης για IronOre και την κατά 20% ισχυρή αύξηση για σιτηρά (Grain). Παράλληλα, οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μειώθηκαν το 2014 στο 5,3% από 6,2% το 2013 και ενδεχομένως η τάση αυτή να συνεχιστεί καθώς κάποιες από τις παραγγελίες θα «γυρίσουν» σε δεξαμενόπλοια ενώ αναμένει και αύξηση της τάσης μετακύλισης των παραδόσεων.
Να επισημάνουμε πως η συγκεκριμένη έκθεση, είναι από τις πιο αισιόδοξες που έχουν πέσει στην αντίληψη μας καθώς οι περισσότερες κάνουν λόγο για ιδιαίτερα μετριοπαθή ανάπτυξη της αγοράς για το 2015, ελπίζοντας στην τήρηση των ιστορικών στοιχείων της εποχικότητας της αγοράς, η οποία δεν έλαβε χώρα το 2014. Ταυτόχρονα να εκφράσουμε την απορία μας το κατά πόσο θα αυξηθεί η ζήτηση για μοντέρνα ECO πλοία και κατ’ επέκταση τα ημερήσια έσοδα τους την στιγμή που οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν μειώσει σημαντικά το πλεονέκτημα των συγκεκριμένων πλοίων αλλά από την άλλη τηρούν τις νέες «περιβαλλοντολογικές» νομοθεσίες συγκριτικά με το παλαιότερο τονάζ.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Kamsarmax, το ‘FLORAISLAND’ 81.305 DWT (2012 – Hyundai HI) αγοράστηκε από την Alpha Tankers στα $ 18,4 εκ.
✏Στα Handymax, το ‘COPPERQUEEN’ 46.762 DWT (2001 – Shin Kurushima) πουλήθηκε στα
$ 7,3 εκ. και το ‘VALOPOULA’ 45.578 DWT (2000 – Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Έλληνες
στα $ 6,8 εκ.
Στον τομέα των tankersδεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Μικρά σημάδια βελτίωσης παρουσίασε η προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που οφείλεται και στην μείωση των εισαγωγών από την Κίνα λόγω των αργιών για τις εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους, που είχε σαν αποτέλεσμα την σταθεροποίηση των προσφερόμενων τιμών έστω και στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα. Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου οι τιμές έχουν μειωθεί κατά $ 50 - $60 τον τόνο DWT και τους τελευταίους 5 μήνες περίπου οι τιμές έχουν παρουσιάσει πτώση της τάξης των $ 170 τον τόνο DWT. Εικάζεται ότι για το υπόλοιπο του 2015 οι εξαγωγές σιδήρου από την Κίνα, λόγω και της μείωσης της ανάπτυξης της οικονομίας της, θα έχουν πτωτική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση των προσφερόμενων τιμών.
Στην Ινδία, η αύξηση της τιμής του σιδήρου λόγω της μείωσης των εισαγωγών από την Κίνα, δημιουργεί θετικό κλίμα και σε συνδυασμό με την ανακοίνωση του νέου προϋπολογισμού στα τέλη Φεβρουαρίου, έχει οδηγήσει αρκετούς EndBuyers να βγουν στην αγορά με στόχο να χτίσουν αποθέματα πριν το τέλος του μήνα καθώς εκτιμάται ότι ο κλάδος θα επιβαρυνθεί με πρόσθετη φορολογία (Duties) αλλά παράλληλα ελπίζει και στην επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές.
Στο Μπαγκλαντές, η συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα παραμένει εμπόδιο στην ανάκαμψη της αγοράς με τις τιμές να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτές των ανταγωνιστών του, με αποτέλεσμα τα όποια διαθέσιμα πλοία να δρομολογούνται προς τις άλλες αγορές.
Στο Πακιστάν, οι EndBuyers μπήκαν και πάλι στο παιχνίδι, προσπαθώντας να κλείσουν πλοία από τα αποθέματα των CashBuyers καθώς βλέπουν τους ανταγωνιστές τους και ιδιαίτερα την Ινδία να επαναδραστηριοποιείται και δεν θέλουν να μείνουν εκτός αγοράς.
H Κίνα, λόγω των αργιών κάνει απλά ένα διάλειμμα από την συνεχιζόμενη πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων αλλά σχετικά με τις εξαγωγές σιδήρου εκτιμάται ότι λόγω της μείωσης της ανάπτυξης της, αλλά και για περιβαντολογικούς λόγους, θα υπάρξει αντίστοιχη μείωση και στις εξαγωγές σιδήρου για το υπόλοιπο του 2015.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 861,403 DWT, εκ των οποίων το 97% (838,878 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (22,525 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
FLORA ISLAND | 81,305 2012 Hyundai HI | MAN-B&W | - | 01/2017 01/2017 | Alpha Tankers | Iino Kalun Kaisha | 18,4 |
COPPER QUEEN | 46,762 2001 Shin Kurushima | B&W | 4x30 | 06/2016 06/2016 | Taiwanese | Japanese | 7,3 |
VALOPOULA | 45,578 2000 Tsuneishi Cebu | MAN-B&W | 4x30 | 05/2015 03/2016 | Greek | - | 6,8 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr