Η κρουαζιέρα αναμένεται να έχει σημαντική οικονομική συνεισφορά σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2015. Το 2013, τα οικονομικά έσοδα της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν περισσότερα από 117 δισεκατομμύρια. Ο κλάδος της κρουαζιέρας προσέφερε σχεδόν 900,000 θέσεις εργασίας και συνεισέφερε με 38 δισεκατομμύρια στις οικονομικές απολαβές..
«Από τα νέα λιμάνια σε όλο τον κόσμο μέχρι την επένδυση των μελών της CLIA σε νέα, καινοτόμα πλοία, διανύουμε μία συναρπαστική περίοδο για τον κλάδο της κρουαζιέρας και τους επιβάτες της» δήλωσε ο Adam M. Goldstein, διευθυντής της CLIA και πρόεδρος της Royal Caribbean Cruises Ltd. «Αυτή η χρονιά θα αποδειχθεί ότι είναι άλλο ένα βήμα προόδου για το σύνολο του κλάδου καθώς τα μέλη μας συνεχίζουν να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να αναδείξουν την κρουαζιέρα ως την καλύτερη εμπειρία διακοπών.
Έχοντας αξιοποιήσει μία σειρά από επιστημονικές έρευνες, η CLIA ανακοίνωσε επτά βασικές τάσεις για την κρουαζιέρα για το 2015:
- Οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να επιλέγουν την κρουαζιέρα –Οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να συνεχίσουν να επιλέγουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, καθώς είναι πολύ ευχαριστημένοι από την προηγούμενη εμπειρία τους. Μάλιστα το 62% επιλέγει ξανά την κρουαζιέρα για τις διακοπές του και ένα 69% κατατάσσει την κρουαζιέρα σε υψηλότερη θέση συγκριτικά με τις διακοπές στη στεριά.
Γενικότερα, οι επιβάτες των ποντοπόρων κρουαζιεροπλοίων της CLIA προβλέπεται να αυξηθούν στα 23 εκατομμύρια το 2015, μία αύξηση 4% από τα 22,1 εκατομμύρια επιβάτες του 2014. - Το μέγεθος δεν ‘μετράει’–5 χρόνια πριν, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο είχε χωρητικότητα μέχρι 6,300 επιβάτες. Με 22 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και ειδικά κρουαζιερόπλοια που είναι δρομολογημένα να ξεκινήσουν φέτος, το επίκεντρο εστιάζεται στο μοναδικό σχεδιασμό, τις υπηρεσίες και τις ανέσεις που προσφέρονται εν πλω και λιγότερο στο μέγεθος των πλοίων.
- Οι ειδικές κρουαζιέρες συνεχίζουν να αναπτύσσονται–Οι εξειδικευμένοι κλάδοι κρουαζιέρας της CLIA, που περιλαμβάνουν πιο σύγχρονα και εξελιγμένα κρουαζιερόπλοια, πολυτελή γιοτ, κομψά ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια και τα πιο καινούργια ποταμόπλοια, συνεχίζουν να παρουσιάζουν διψήφια αύξηση στους επιβάτες. Στην πραγματικότητα, τα ειδικά κρουαζιερόπλοια, όπως τα κρουαζιερόπλοια εξερευνήσεων αναπτύχθηκαν κατά 21% από το 2009 έως το 2014.
- Η Καραϊβική συνεχίζει να είναι η βασίλισσα – Η Καραϊβική παραμένει η βασίλισσα της κρουαζιέρας κατέχοντας παραπάνω από το ένα τρίτο του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας για το 2015. Την ίδια στιγμή, οι ταξιδιώτες διευρύνουν τους ορίζοντες τους. Η Μεσόγειος συνεχίζει να αναπτύσσεται ως προορισμός, μαζί με άλλες περιοχές όπως η Ασία και η Αυστραλία. Το 2015, 52 πλοία θα προσφέρουν 1,065 κρουαζιέρες στην Ασία με δυνατότητα χωρητικότητας 2,17 εκατομμυρίων επιβατών.
- Τα νέα μέρη που θα επισκεφτούμε –Η κρουαζιέρα παρατηρεί μια αύξηση στους επιβάτες που ψάχνουν για νέες εμπειρίες σε όλο τον κόσμο. Ως αποτέλεσμα, η κρουαζιέρα έχει κάνει τον κόσμο πιο προσβάσιμο για όλους από ποτέ. Οι εταιρείες μέλη της CLIA προσφέρουν κοντά στα 1.000 λιμάνια σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πολλών περιοχών που συγκαταλέγονται στις πόλεις Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
- Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι το κλειδί για τις κρουαζιέρες –Ενώ το διαδίκτυο και τα κινητά έχουν το προβάδισμα στον τρόπο που κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες συνεχίζουν να είναι οι πιο δημοφιλείς και αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για να κάνει κανείς κράτηση σε μια κρουαζιέρα. Μάλιστα, οι 7 από τους 10 που επιλέγουν την κρουαζιέρα (70%) χρησιμοποιούν ταξιδιωτικό πράκτορα για να οργανώσουν τις διακοπές τους και να κάνουν κράτηση.
- Οι επιβάτες αναλαμβάνουν τα ‘ηνία’–Όταν πρόκειται για κρουαζιέρα, οι επιβάτες έχουν τον έλεγχο περισσότερο από ποτέ. Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι συναρπαστικός με καινοτομίες και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σημερινού επιβάτη. Τέτοιες είναι η παροχή ασύρματης διαδικτυακής σύνδεσης, εμπειρίες κι δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες αλλά και κρουαζιέρες με θεματικές και ταξίδια γεύσεων.
Σχετικά με την έρευνα:
Η ταξιδιωτική έρευνα Pulse διεξήχθη ανάμεσα σε 482 πιστοποιημένους ταξιδιωτικούς πράκτορες της CLIA της Βόρειας Αμερικής μέσω ηλεκτρονικής έρευνας μεταξύ 7-23 Νοεμβρίου 2014. Το προφίλ αγοράς για τις κρουαζιέρες για τη Βόρεια Αμερική διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας αγοράς ΤNS και τη συμβουλευτική εταιρεία στον τομέα της κρουαζιέρας Bob Sharak & Associates. Μέσω δείγματος με περισσότερα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά διεξήχθη μια ηλεκτρονική έρευνα μεταξύ 12 έως 26 Αυγούστου, από την οποία συλλέχθηκαν οι απόψεις 1600 Αμερικανών και Καναδών κατοίκων σχετικά με τα ταξίδια και τις κρουαζιέρες. Αυτός ο απολογισμός παρουσιάζει στοιχεία ταξιδιωτών από 25 ετών και άνω με ετήσια εισόδημα άνω των $40,000.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr