Την Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 982 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτεςκαι ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 1,282 μονάδες με $ 9,509 την ημέρα, BPIστις 1,088 μονάδες στα $ 8,676 την ημέρα, BSIστις 971 μονάδες στα $ 10,158 την ημέρα και BHSI στις 499 μονάδες, στα $ 7,251 την ημέρα.
Την ίδια ημερομηνία του 2013 ο BDI βρισκότανε στις 2,145 μονάδες δηλαδή 118,4% πιο πάνω από τα σημερινά επίπεδα, ο BCI στις 3,843 μονάδες, δηλαδή αυξημένος κατά 199,7% συγκριτικά με τα τρέχοντα επίπεδα, ο BPI ήτανε αυξημένος κατά 71,6% στις 1,867 μονάδες, ο BSI αυξημένος κατά 57,6% στις 1,531 μονάδες και ο BHSI αυξημένος κατά 57,5% στις 786 μονάδες.
Απέχοντας ουσιαστικά 2 εβδομάδες πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων όπου η αγορά συνήθως είναι σε πτωτική πορεία το επόμενο ψυχολογικό όριο του BDI δεν είναι οι 900 μονάδες αλλά οι 850 μονάδες, όριο το οποίο δεν αποκλείεται να το δούμε πριν τις γιορτές αν η αγορά και ιδιαίτερα αυτή των Capes, δεν αποκτήσει momentum στο ενδιάμεσο διάστημα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αιτιολογία του KhalidHashim, Διευθύνοντος Συμβούλου της PreciousShipping, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η μη καλή επίδοση της αγοράς το 3ο τρίμηνο δεν αποδίδεται στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην μείωση των εισαγωγών σε Coal αλλά στην Βραζιλία η οποία δεν εξάγει αρκετά. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η Κίνα τους πρώτους 9 μήνες του έτους εισήγαγε 100 εκ. τόνους περισσότερο IronOre συγκριτικά με το 2013 αλλά το σύνολο των 100 εκ. τόνων της αύξησης προήλθε από την Αυστραλία. Παράλληλα επισήμανε πως έως τώρα η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας μοιράζονταν ισόποσα μεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας, κάτι που δεν συνέβη αυτή τη φορά και επισημαίνοντας ότι αν η ισόποση κατανομή είχε λάβει χώρα, τότε η αγορά θα κινείτο σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.
Κλείνοντας, να αναφερθούμε στις προβλέψεις της Drewry, η οποία εκτιμά πως οι Κινεζικές εισαγωγές IronOre για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουν να είναι σε αρκετά υγιή επίπεδα ενώ στα Grains, τα animalfeeds και τα oilseeds είναι αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν. Σχετικά με την αύξηση του τονάζ, για μία ακόμη φορά επισημαίνει ότι θα αυξηθεί κατά 5% ετησίως για φέτος και για το 2015 και στα τέλη του 2015 το συνολικό τονάζ των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσει τους 790 εκ. τόνους.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Capes, το ‘FIRSTEAGLE’ 180.199 DWT (2010 – Imabari), αγοράστηκε από Κινέζους πάνω από $ 41 εκ., το ‘WAHSHAN’ 175.980 DWT (2003 – CSBC) πουλήθηκε στην NGM Energy στα $ 20,4 εκ. και το ‘PACIFICTRIANGLE’ αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 17 εκ.
✏Στα Panamax, το ‘CAPE’ και το αδερφό του ‘POLE’ 73.048 DWT (1997 – Samsung) αγοράστηκαν από Κινέζους στα $ 6,8 εκ. το κάθε ένα.
✏Στα Handysize, το ‘DURBANBULKER’ 32.545 DWT (2001 – Mitsubishi) αγοράστηκε από την Taylor Maritime στα $ 13,4 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Aframax, το ‘DLBELLFLOWER’ 99.999 DWT (2003 – Dalian New Yard) πουλήθηκε στα $17 εκ. περίπου.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η αγορά συνεχίζει και βρίσκεται υπό σύγχυση και απραξία, καθώς παρά το γεγονός ότι σε γενικές γραμμές τα θεμελιώδη μεγέθη όπως οι νομισματικές ισοτιμίες και οι τιμές του σιδήρου δεν παρουσιάζουν μεταβλητότητα, οι εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα έχουν αποσταθεροποιήσει την αγορά με αποτέλεσμα οι End Buyers να μην μπορούν να πουλήσουν παραπάνω από τις τιμές που έχουν αγοράσει οδηγώντας με αυτό τον τρόπο τα διαλυτήρια να βρίσκονται με αρκετά υψηλό αριθμό αποθεμάτων και η μόνη τους ελπίδα να είναι η επιβολή φόρων στις Κινεζικές εισαγωγές. Γεγονός πάντως είναι ότι όπως και στην αγορά των ναύλων έτσι και στην αγορά των διαλύσεων η κυκλικότητα βάσει ιστορικών στοιχείων δε επαληθεύτηκε φέτος, καθώς συνήθως τους τελευταίους 2-3 μήνες η αγορά κινείται σε υψηλά επίπεδα.
Η Ινδία, αποδείχτηκε η καλύτερη αγορά την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η ρουπία παραμένει σταθεροποιημένη κάτω από τις 62 το δολάριο ενώ οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν άνοδο ύστερα από την πτώση κατά $ 20 τον τόνο LDT τις προηγούμενες εβδομάδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την πώληση σημαντικού αριθμού Containers από τα αποθέματα των Cash Buyers σε ικανοποιητικές τιμές καθώς ταυτόχρονα πάνω από το 50% των διαλυτηρίων είναι άδεια.
Στο Μπαγκλαντές, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα οι End Buyers προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την απελπισία των Cash Buyers και να κλείσουν σε χαμηλές τιμές ενώ οι «μεγάλοι» End Buyers, λόγω και της πρόσφατης παλίρροιας, είναι απασχολημένοι με το «κόψιμο» των πλοίων που είχαν αγοράσει στην υψηλή αγορά του Σεπτεμβρίου.
Στο Πακιστάν, οι End Buyers συνεχίζουν να προσπαθούν να «εκμεταλλευτούν» τις αρνητικές εξελίξεις στην αγορά, έχοντας δημιουργήσει ένα άτυπο καρτέλ μεταξύ τους προσφέροντας χαμηλές τιμές, το οποίο μέχρι στιγμής το μόνο αποτέλεσμα που είχε είναι είτε να αποσυρθούν πλοία από την αγορά ή να πουληθούν σε άλλες αγορές.
Για την Κίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς συνεχίζει να απασχολείται με το επιδοτούμενο κρατικό τονάζ και την λογική των εξαγωγών σιδήρου που πλήττει τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 277,508 DWT, εκ των οποίων το 46% (127,703 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 54% (149,805 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 425 - $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 - $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
FIRST EAGLE | 180,199 2010 Imabari | MAN-B&W | - | - - | Chinese | - | excess 41 |
WAH SHAN | 175,980 2003 CSBC | B&W | - | 10/2018 10/2016 | NGM ENERGY | - | 20,4 |
PACIFIC TRIANGLE | 184,744 2000 Samsung | B&W | - | 02/2015 03/2015 | Turkish | - | 17 |
CAPE | 73,048 1997 Samsung | B&W | - | 01/2017 02/2015 | Chinese | Augustea SPA | 6,8 |
POLE | 73,049 1997 Samsung | B&W | - | - - | Chinese | Augustea SPA | 6,8 |
DURBAN BULKER | 32,545 2005 Kanda | Mitsubishi | 4x30,5 | - - | Taylor Maritime | - | region 13,4 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
DL BELLFLOWER | 99,999 2003 Dalian New Yard | Sulzer | 12 | 02/2018 02/2018 | - | Daelim Corporation. Epoxy Coated | region 17 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr