Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,324 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 3,038 μονάδες με $ 22,990 την ημέρα, BPIστις 1,055 μονάδες στα $ 8,443 την ημέρα, BSIστις 942 μονάδες στα $ 9,848 την ημέρα και BHSI στις 462 μονάδες, στα $ 6,708 την ημέρα.
Την ίδια ημερομηνία του 2013, ο δείκτης ήτανε στις 1,499 μονάδες δηλαδή 179 μονάδες πάνω από τα σημερινά επίπεδα αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι οι επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν τον BDI ήταν διαφοροποιημένοι συγκριτικά με σήμερα καθώς τα Panamax, τα Supramax και τα Handysize ήταν σε αρκετά καλύτερα επίπεδα. Συγκεκριμένα, στις 21 Νοεμβρίου του 2013, ο BDI ήταν 11,68% αυξημένος συγκριτικά με την ίδια ημερομηνία φέτος, ο BCI μειωμένος κατά -24% ενώ οι υπόλοιποι δείκτες ήταν αυξημένοι με τον ΒPI +21,5% τον BSI +31,6% και τον BHSI +36%. Άξιο αναφοράς είναι ότι μετά τις 21 Νοεμβρίου πέρυσι, ο BDI επιδόθηκε σε ένα ανοδικό ράλι μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου όπου έκλεισε στις 2,337 μονάδες και από τότε άρχισε την διορθωτική του πορεία μέχρι τις αρχές του Απριλίου, αλλά κινούμενος σε επίπεδα άνω των 1,000 μονάδων έως και των 1,600 μονάδων.
Γεγονός πάντως είναι πως η «πιεσμένη» αγορά των ναύλων τους τελευταίους μήνες έχει «φρενάρει» και τον κλάδο των αγοραπωλησιών παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται στα χαμηλά σημεία του έτους και μάλιστα ακούγονται και γνώμες ότι ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξουν και περεταίρω οριακές μειώσεις καθώς εκτιμούν ότι η αγορά δεν θα παρουσιάσει τίποτα το αξιόλογο το επόμενο διάστημα.
Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όπου παρά το γεγονός οι τιμές είναι διορθωμένες πτωτικά συγκριτικά με τα μέσα του χρόνου, ο όγκος των παραγγελιών σε DWT είναι μειωμένος κατά 36% περίπου λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία μέχρι και τέλος Οκτωβρίου και αναγάγοντας τα σε ετήσια βάση. Σε αξία, το σύνολο των παραγγελιών για το ίδιο διάστημα, ανέρχεται στα $ 83,2 δισ. εμφανίζοντας μείωση 23% από χρόνο σε χρόνο και με αναγωγή σε ετήσια βάση.
Για τους πρώτους 10 μήνες του έτους, το σύνολο των παραγγελιών των Κορεάτικων ναυπηγείων έκλεισε στις 261 (26,5 εκ. DWT) μείωση 36% συγκριτικά με το 2013. Τα Κινεζικά ναυπηγεία το ίδιο διάστημα είχαν 728 παραγγελίες (46,6 εκ. DWT) μείωση κατά 34% σε ετήσια βάση, ενώ και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας παρουσίασαν και αυτά 36% μείωση καθώς οι παραγγελίες μέχρι τον Οκτώβριο έκλεισαν στα 303 πλοία (16,9 εκ. DWT).
Όπως έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν, η αγορά τα προηγούμενα χρόνια ήρθε αντιμέτωπη με την σωρευτική αύξηση της προσφοράς (Supply) που την επηρέασε αρνητικά, αλλά για τα επόμενα 2-3 χρόνια δείχνει ότι θα κινηθεί σε «υγιή» επίπεδα μεταξύ 5-6% και το ζητούμενο τώρα πια είναι η αύξηση της ζήτησης (Demand) δηλαδή η βελτίωση της Παγκόσμιας οικονομίας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Panamax, το ‘MULBERRYWILTON’ 76.453 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από Έλληνες, στα $ 14,6 εκ
✏Στα Supramax, το ‘SANSHO’ 55.848 DWT (2012 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 24,5 εκ.
✏Στα Handysize, το ‘PORTOMANIA’ 18.673 DWT (2008 – Yamanishi Zosen) πουλήθηκε σε
δημοπρασία στα $ 8 εκ., το ‘LAURELISLAND’ 28.556 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 10,7 εκ., το ‘LILIAN’ 24.838 DWT (1999 – Shikoku Dock) $ 6,6 εκ. και το ‘GLOBAL FORWARDER’ 25.508 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 5,1 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα VLCC, το ‘OVERSEASEQUATORIAL’ 299.999 DWT (1997 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 22 εκ.
✏Στα MR, το ‘HIGHNEFELI’ 45.976 DWT (2003 – STX) πουλήθηκε στα υψηλά $ 14 εκ. και το ‘CHINOORMAIDEN’ 45.217 DWT (1996 – Minami Nippon) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ύστερα από ένα αρκετό διάστημα έντονης μεταβλητότητας με πολλές ακυρώσεις και επαναδιαπραγματεύσεις η προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε κάποια κινητικότητα, καθώς αν και οι τιμές έχουν διορθώσει πτωτικά, κάποιες πράξεις ολοκληρώθηκαν. Το ερώτημα είναι αν η κινητικότητα αυτή είναι αρκετή ώστε να δημιουργήσει ένα κλίμα αισιοδοξίας και εμπιστοσύνης ώστε οι προσφερόμενες τιμές να αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητική πορεία η τουλάχιστον να συντηρήσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Γεγονός είναι πως οι CashBuyersέχουν σταματήσει να παίρνουν ρίσκα (σπέκουλα) καθώς ακόμη έχουν δυσκολία να πουλήσουν αποθέματα που αγόρασαν σε υψηλές τιμές ενώ από την άλλη οι EndBuyers αρνούνται να προσφέρουν λόγω της πτώσης των τιμών, έως και $ 50 τον τόνο LDT, που οφείλεται στις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και με τον φόβο ότι μπορεί να υπάρξει και περαιτέρω διόρθωση.
Στην Ινδία, άρχισαν να εμφανίζονται κάποια μικρά σημάδια βελτίωσης με τις τιμές του σιδήρου να κινούνται θετικά και τους EndBuyers να βελτιώνουν τις προσφερόμενες τιμές για νέες αγορές ενώ όποιες πράξεις γίνανε και αφορούσαν αποθέματα των CashBuyers από προηγούμενες αγορές, κλείσανε σε χαμηλά επίπεδα τιμών. Λίαν συντόμως εκτιμάται ότι θα επιβληθούν και οι δασμοί στις εισαγωγές σιδήρου από Κίνα, σε μία προσπάθεια προστασίας της εγχώριας αγοράς.
Στο Μπαγκλαντές, λόγω των διακυμάνσεων των τιμών του σιδήρου οι EndBuyers επέλεξαν να κρατήσουν στάση αναμονής και να μην μπουν καν στην διαδικασία των προσφορών ή όσοι προσέφεραν το έκαναν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές με την ελπίδα να βρουν κάποιον «απελπισμένο» CashBuyer ώστε να κλείσουν σε τιμή ευκαιρίας.
Το Πακιστάν, από θέμα τιμών έφτασε στα χαμηλότερα επίπεδα του έτους με τους EndBuyers να φοβούνται ότι ενδεχομένως να υπάρξει και περαιτέρω πτώση και να μην μπαίνουν καν στον κόπο να προσφέρουν η να προσφέρουν σε επίπεδα τιμών εκτός πραγματικότητας και την αγορά να περιμένει την επιβολή δασμών στην εισαγωγή σιδήρου από την Κίνα ώστε να ορθοποδήσει και πάλι.
Για την Κίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς συνεχίζει να απασχολείται με το επιδοτούμενο κρατικό τονάζ και την λογική των εξαγωγών σιδήρου που πλήττει τις υπόλοιπες αγορές αν και τελευταία υπάρχουν υπόνοιες ότι θα μειωθεί η παραγωγή σιδήρου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 737,944 DWT, εκ των οποίων το 46% (339,039 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 48% (355,298 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (44,607 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 435 - $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 430 - $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 - $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
MULBERRY WILTON | 76,453 2004 Tsuneishi Zosen | MAN-B&W | - | - - | Greek | - | 14,6 |
SANSHO | 55,848 2012 I.H.I | Wartsila | 4x30 | - - | European | Japanese | 24,5 |
PORTO MAINA | 18,673 2008 Yamanishi Zosen | MAN-B&W | 3x30 | - - | - | Sold through auction | 8 |
LAUREL ISLAND | 28,556 2005 Imabari | MAN-B&W | 4x30,5 | - - | European | - | 10,7 |
LILIAN | 24,838 1999 Shikoku Dock | B&W | 4x30 | - - | - | - | 6,6 |
GLOBAL FORWARDER | 25,008 1997 Imabari | B&W | 3x30 | 06/2017 04/2015 | - | - | 5,1 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
OVERSEAS EQUATORIAL | 299,999 1997 Hyundai H.I | B&W | 15 | 01/2017 - | Rimau Shipping | Overseas Shipholding Group | 22 |
HIGH NEFELI | 45,976 2003 STX | MAN-B&W | 12 | 03/2018 02/2016 | Middle East | Liquimar IMO III Epoxy | high 14 |
CHINOOK MAIDEN | 45,217 1996 Minami Nippon | B&W | 18 | 12/2016 01/2015 | Vietnamese | Japanese Zink Coated | 6,5 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr