Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,192 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,422 μονάδες με $ 17,691 την ημέρα, BPIστις 1,121 μονάδες στα $ 8,971 την ημέρα, BSIστις 900 μονάδες στα $ 9,412 την ημέρα και BHSIστις 489 μονάδες, στα $ 7,153 την ημέρα.
Συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία, ο δείκτης είναι ένα βήμα από το να σπάσει τις 1,250 μονάδες, όριο το οποίο είναι σίγουρο ότι θα το ξεπεράσει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και αναμένουμε να δούμε αν θα καταφέρει και σε πόσο σύντομο χρονικό διάστημα να σπάσει και το φράγμα των περίπου 1,350 μονάδων ώστε να αρχίσει να κινείται προς τις 1,500 μονάδες.
Η θετική πορεία του δείκτη ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου με κύριο χαρακτηριστικό την άνοδο των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ, δηλαδή των Capes και των Panamax, ενώ αρνητική ήταν η πορεία των Supramax και Handymax.
Η Κίνα, η οποία εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες παγκοσμίως σε IronOre, παρά την αναμενόμενη πλέον οικονομική επιβράδυνση στο 7.3%, δηλαδή τον χαμηλότερο ρυθμό από το 1990, συνεχίζει τις εισαγωγές του μεταλλεύματος και μάλιστα σε επίπεδα ρεκόρ.
Κατά μέσο όρο το 2014 η Κίνα εισήγαγε 77.72 εκατομμύρια τόνους μηνιαίως και συνεχίζει με αυτούς τους ρυθμούς, καθώς τον Σεπτέμβριο απορρόφησε 84.69 εκ. τόνους, δηλαδή αύξηση 13.1% από τον Αύγουστο για να κλείσει το εννεάμηνο στους 700 εκ. τόνους. Αξίζει επίσης να επισημάνουμε πως οι εισαγωγές Coal και Copperαπό την Κίνα τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν με διψήφια ποσοστά, γεγονός όμως που αποδίδεται σε αγορές «ευκαιρίας» λόγω των χαμηλών τιμών που επικρατούν παγκοσμίως. Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, εκτιμάται ότι εισαγωγές για IronOre και Copper θα συνεχίσουν να κινούνται σε υψηλά επίπεδα καθώς θεωρείται δεδομένη και η κρατική παρέμβαση για ενίσχυση της οικονομίας (StimulusProgram), εν αντιθέσει όμως με τις εισαγωγές Coal που παρά την αύξηση τους το προηγούμενο διάστημα, η επιβολή δασμών από τις 15 Οκτωβρίου θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των εισαγωγών, όπως μείωση εκτιμάται ότι θα υπάρξει και στα Soybeans.
Θετικές είναι οι εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρoύ φορτίου και από την Ινδία και συγκεκριμένα για τις εισαγωγές IronOre, καθώς η μείωση της εγχώριας παραγωγής λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης να περιορίσει τα παράνομα ορυχεία σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του εμπορεύματος παγκοσμίως ωθεί τις εταιρείες παραγωγής σιδήρου να αυξήσουν τις εισαγωγές τους. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της 3ης μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής σιδήρου της Ινδίας, η JSWSteelLtd., πως σχεδιάζει να αυξήσει τις εισαγωγές της κατά 80%, στους 900,000 τόνους μηνιαίως, από 500,000 προηγουμένως, λόγω της εγχώριας έλλειψης και την πτώση των τιμών στην παγκόσμια αγορά. Να σημειώσουμε πως από τον Ιανουάριο, οι τιμές του εγχώρια παραγόμενου IronOre στην Ινδία έχουν αυξηθεί κατά 40%, όταν την ίδια περίοδο οι παγκόσμιες τιμές έχουν μειωθεί κατά το ίδιο ποσοστό του 40%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Capes, το ‘CAMILLABULKER’ 179.362 DWT (2009 – Hyundai H.I) πουλήθηκε πάνω από τα $ 40 εκ και το ‘BLUEMCKINKLEY’ 179.276 DWT (2011 – Hyundai H.I) με T/C έως τον Φεβρουάριο του 2015, στα $ 13,750 την ημέρα πουλήθηκε στα $ 44,5 εκ.
✏Στα Pamamax, το ‘RZSJOY’ 69.057 DWT (1995 –Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 5,4 εκ.
✏Στα Handysize, το ‘REGINAOLDENDORFF’ 37.504 DWT (2006 – Saiki H.I) πουλήθηκε στην AEC (Agriculture and Energy Carriers) στα $ 16 εκ. περίπου αλλά η συμφωνία περιείχε και την πώληση από την AEC στην Oldendorff Carriers του Resale ECO Handy, ‘HullNo. 737’ – 37.860 DWT – Naikai
με παράδοση τον Νοέμβριο του 2014 στα $ 26 εκ. Το ‘PAOLA’ 32.564 DWT (2004 – Kanda S.B)
πουλήθηκε από την Island View Shipping πάνω από τα $ 12 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά αναμένουμε να δούμε κάποια κλεισίματα άμεσα, καθώς υπάρχει ζήτηση για ProductTankers ενώ ταυτόχρονα έχουν αρχίσει και βγαίνουν πλοία στην αγορά, εν αντιθέσει με τα Crude που ενώ υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον η προσφορά είναι αρκετά περιορισμένη.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές κύλησε η προηγούμενη εβδομάδα με τους EndBuyers να συνεχίζουν, εσκεμμένα σε αρκετές περιπτώσεις, να απέχουν από την αγορά προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσουν τεχνική πτώση των τιμών προς όφελος τους. Παράλληλα, η προσφορά πλοίων το τελευταίο διάστημα υπήρξε μειωμένη καθώς η βελτίωση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε αυτά του μεγαλύτερου τονάζ, όπως τα Capes, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τους πλοιοκτήτες στο να τα οδηγήσουν προς το τελευταίο τους ταξίδι. Αναμένουμε να δούμε την κατεύθυνση της αγοράς μετά και το πέρας των αργιών του Diwali στην Ινδία, καθώς συνήθως τον Νοέμβριο η αγορά είναι βελτιωμένη.
Στην Ινδία, οι EndBuyers, είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι παρά το γεγονός πως τις τελευταίες ημέρες η ισοτιμία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου έχουν δείξει σημάδια σταθεροποίησης, και φυσικά σε μεγάλο βαθμό η αποχή αυτή οφείλεται και στις αργίες του Diwali. Σχετικά με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα που επηρέασαν αρνητικά τις διαλύσεις το προηγούμενο διάστημα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα επιβάλει δασμούς άμεσα ώστε να τονωθεί και πάλι ο κλάδος.
Το Μπαγκλαντές, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία, έχει εισέλθει και αυτό σε στάση αναμονής και σε συνδυασμό με κάποια σημάδια πτωτικών τάσεων στις τιμές του σιδήρου έχει κάνει τους Endbuyers να μην είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα υψηλά επίπεδα τιμών που ζητούν οι CashBuyers.
Στο Πακιστάν, μετά και τις τελευταίες επαναδιαπραγματεύσεις που βγήκαν στην επιφάνεια, όπως για παράδειγμα η μείωση κατά $ 25 τον τόνο σε LDT σε ένα VLCC των 41.000 τόνων LDT, το οποίο σημαίνει μείωση της τιμής κατά ένα εκατομμύριο δολάρια, δημιούργησε πανικό στην αγορά με αποτέλεσμα την προσωρινή παύση της.
Η Κίνα, δείχνει να μην συγκινείται από όλες τις ανωτέρω εξελίξεις καθώς τα διαλυτήρια της συνεχίζουν και είναι απασχολημένα με τα πλοία των κρατικών εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 479,411 DWT, εκ των οποίων το 30% (142,497 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (266,928 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (69,986 DWT) Containersκαι Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr